شناسه خبر : 65417
شنبه 31 فروردين 1398 , 10:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سردار اشتری:

۲۰۰ شهید ناجا دهه‌هفتادی هستند

فرمانده ناحا در مراسم یادواره شهدای ناجا و رونمایی از کتاب زندگینامه شهید اقرع گفت که ۲۰۰ شهید نیروی انتظامی متولد دهه ۷۰ هستند.

سردار اشتری: 200 شهید ناجا دهه‌هفتادی هستند

مراسم یادواره شهدای ناجا و رونمایی از کتاب مهران می‌خندد زندگی‌نامه شهید مرزبان مهران اقرع عصر دیروز پنجشنبه 29 فروردین 98 با حضور سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران،فرماندهان ناجا، خانواده شهدای ناجا و عموم مردم در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در این مراسم سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در سخنانی گفت که اگر امروز رهبری در گام دوم انقلاب دستیابی به قله های رفیع را به دست جوانان می‌دانند، ما نیز بر این باوریم که دستیابی به قله بزرگ توسط جوانان است.

وی بیان کرد که این همه موفقیت در دوران دفاع مقدس و مراحل انقلاب به دست جوانان بوده است.

اوحدی عنوان کرد: چاپ چنین کتاب‌هایی و برگزاری چنین مراسم‌هایی به معنای رساندن صدای شهدا است.

در ادامه مراسم دختران شهید حسن پاینده از شهدای ناجا دل نوشته ای را در وصف شهدای ناجا و پدرشان قرائت کردند.

پس از اجرای قطعات موسیقی توسط غلامرضا صنعتگر و شعرخوانی مجید تال در وصف شهدای ناجا، محسن صالحی خواه نویسنده کتاب مهران می‌خندد پشت تریبون حاضر شد و سخنان خود را این‌گونه آغاز کرد: من این کتاب را دوست دارم چون نوشتنش سخت و شیرین بود. برای این کتاب به سیستان و مشهد رفتم و پس از انجام مصاحبه‌هایی با همکاران و خانواده شهید اقرع کار نگارش آغاز شد.

او ادامه داد: مهران می‌خندد کتاب زندگینامه و خاطرات شهید مهران اقرع است؛ شهیدی دهه هفتادی که برای این نسل بوده و با توجه به این تهاجم فرهنگی در مسیر الهی قدم برداشته و شهید شده است.

صالحی خواه عنوان کرد: من خیلی خوشحال می‌شوم و شرم می‌کنم کا کسانی هم سن و سال من شهید می‌شوند و من کاری نمیتوانم کنم ولی در حد وسعم و با قلمم ادای دین کنم.

نویسنده مهران می‌خندد گفت که در خلال کارهایی که برای این نگارش این کتاب انجام دادم فهمیدم که کار برای تامین امنیت از لحاظ نیروی انسانی چقدر هزینه بر است تا آنها نگذارند امنیت کشور دچار خدشه شود.

پدر شهید اقرع نیز پشت تریبون حاضر شد و در وصف پسرش گفت که علاقه مهران به لباس ناجا یک علاقه ذاتی بود و آن قدر به این لباس علاقه داشت که می‌توانست با سابقه جبهه من معاف شود اما این کار را نکرد.

او ادامه داد: چون من در ناجا بودن و می توانستم او را سفارش کنم ولی او اهل سفارش پذیری و سفارش کردن نبود و با عشق و علاقه و آگاهی کامل در این مسیر قدم برداشت.

پدر شهید اقرع گفت: مهران به معنای واقعی عاشق ولایت، مردم، صله ارحام و نوع دوستی بود و اینها در وجودش موج می‌زد.

سردار حسین اشتری آخرین سخنران این مراسم بود. او در سخنانی گفت که ما در ناجا از 13 هزار شهید، 200 شهید دهه هفتادی داریم و وقتی ما زندگی این شهدا را مرور  می‌کنیم، بیانات حضرت آقا مبنی بر امیدواری به آینده و تاکید بر جوانان را درک می‌کنیم و این شهدای ما همان روحیه شهدای دوران دفاع مقدس دارند.

 فرمانده ناجا بیان کرد: در این 40 سال سرافزاری انقلاب اسلامی، تهدیدهای بزرگی مانند تهدید نظامی و هشت سال دفاع مقدس را داشتیم اما با ایمان به خدا و حماسه آفرینی شهد، با افتخار آن دوران را پشت سر گذاشتیم.

او ادامه داد: ملت ایران در آن دوران با کمترین امکانات و تجهیزات و با خواست خدا پیروز شدند و همچنین هدایت های امام(ره) بود که جوانان را به صحنه کشید و آن حماسه‌ها رخ داد.

سردار اشتری عنوان کرد: در دهه های بعد از دفاع مقدس، هجمه و شبیخون فرهنگی زیادی برعلیه ملت ایران بوجود آمد و موجب فاصله گیری از ارزشها شد اما دوباره شهدا به داد ما رسیدند و نگذاشتند از ارزش‌هایمان فاصله بگیریم. شهدا در  دفاع مقدس و بعد از آن هم با بازگشت پیکرشان موثر بودند و به داد ما رسیدند.

فرمانده ناجا  گفت که امروز جنگ اقتصادی دشمن علیه ما است و دشمن با تمام قوا وارد شده و شبانه روزی کار می کند تا به ملت ضربه وارد کند؛ آنها تمام قدرت خود در این مسیر پای کار آورده اند.

او افزود: اما ملت دربرابر دشمن یکپارچه هستند و مقابلش می‌ایستند همچنان که وقتی دولت امریکا سپاه را تروریستی اعلام کرد همه ملت ایران و مسئولین آمدند و از سپاه حمایت کردند و بر علیه دشمن یکپارچه شدند.

فرمانده ناجا تصریح کرد: دشمن نمی تواند از راه قلدری و جنگ و موشک به ما ضربه بزند چون مردم متحدتر می شوند؛ در عرصه فرهنگی هم نتوانستند و تمام‌تمرکز خودشان را بر روی اقتصاد گذاشته اند.

سردار اشتری گفت: امروز شهدای ما برای مقابله با فساد اقتصادی نیز عمل می کنند و شهدایی داریم که برای مبارزه با قاچاق و فساد اقتصادی جان خود را فدا کردند.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وقوع سیل در برخی مناطق ایران گفت که نیروی انتطامی و نیروهای مسلح به فرمان رهبری حضور موثری در قضیه سیل و خدمت‌رسانی به مردم داشتند و ناجا برای امنیت و خدمت رسانی با همان روحیه شهدا به مردم کمک کرد به این قضیه و شبانه روز خدمت می کنند.

سردار اشتری گفت: در ایام عید که مسافرت ها که در نیمه اول 14 درصد افزایش و در نیمه دوم 13 درصد کاهش نسبت به سال قبل داشت، همکاران بنده شبانه روز با عشق به مردم خدمت می کردند و این بالاترین سرمایه است که نیروی انتظامی در کنار مردم است که این موضوع در کشور های دیگر سابقه ندارد و این هم به برکت امام(ره)و امام خامنه‌ای است.

درپایان مراسم ضمن رونمایی از کتاب مهران می‌خندد از خانواده شهدای ناجا، شهیدان مهران اقرع، حسن شهسواری، حسن پاینده، محمدعلی دولت آبادی، علی احمدنژاد، رضا مرادی،رضا شجاع، محمد جلال کاشانی، سجاد محمدی و شهید هسته‌ای داریوش رضایی نژاد تجلیل شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi