شناسه خبر : 65597
شنبه 07 ارديبهشت 1398 , 10:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آماده ارائه خدمت به بیش از ۴۰ هزار آزاده‌ هستیم

عبدالرحیم فرخ سهراب دبیر کل جمعیت آزادگان دفاع مقدس است که سال ۵۹ در سن ۲۰ سالگی در خرمشهر به اسارت دشمن بعثی درآمد و به مدت ۱۱۸ ماه در اردوگاه‌های عراقی دوران اسارت را طی کرد. او همچنین از جانبازان ۵۰ درصد دوران دفاع مقدس است که پس از آزادی از بند اسارت رژیم بعث و بازگشت به ایران فعالیت‌هایی را در حوزه آزادگان آغاز کرد.

فرخ سهراب در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با اشاره به چگونگی تاسیس و شکل گیری جمعیت آزادگان دفاع مقدس اظهار داشت: موسسه در سال ۹۰ به ثبت رسمی وزارت کشور رسید که ۹ نفر عضو هیئت مدیره این موسسه هستند.

وی هدف از تشکیل این جمعیت را خدمت رسانی به جامعه آزادگان دانست و افزود: ما خدمات رسانی به جامعه آزادگان را در بعد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی وظیفه خود می‌دانیم. در طول این چند سال مشغول اعتماد سازی بین جامعه آزاده بودیم. آزادگان در این سال‌ها انقدر از لحاظ مالی و ... اذیت شده‌اند که به سادگی به کسی اعتماد نمی‌کنند.

فرخ سهراب تصریح کرد: بیش از ۴۰ هزار آزاده داریم که اطلاعات آنان را تهیه کرده و با آن‌ها ارتباط داریم. در استان تهران شهرداری در کمک رسانی به آزادگان کمک زیادی به ما کرد و اقدامات خوبی انجام شد و در دیدار با آزادگان از شهرداری کمک گرفتیم، حتی اداره‌های بنیاد شهیدمناطق برای ارتباط گیری با آزادگان گاهی به ما رجوع می‌کنند.

دبیر کل جمعیت آزادگان دفاع مقدس با اشاره به ۲ زیر مجموعه این جمعیت در ادامه افزود: جمعیت آزادگان دفاع مقدس ۲ زیرمجموعه دارد، جمعیت فرزندان آزادگان دفاع مقدس قرار است به عنوان یک سازمان مردم نهاد ثبت رسمی شود، دوم جمعیت بانوان متشکل از همسران آزاده است که در حال فعالیت هستند.

وی همچنین از ایجاد شعبات این مجموعه در شهر‌های مختلف خبر داد و گفت: اخیرا در ایام عید (۱۱ فروردین‌ماه) رالی خانوادگی به مناسبت چهلمین سالگرد جمهوری اسلامی در یزد برگزار کردیم بعد از ماه رمضان نیز شعبه استان یزد راه اندازی می‌شود. بنا داریم در هر استان شعبه‌ای به صورت مستقل ایجاد کنیم و از این شبکه برای رسیدن به اهداف خود که اولین آن استفاده از ظرفیت جامعه ایثارگری به ویژه آزادگان است بهره ببریم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi