شناسه خبر : 65768
شنبه 14 ارديبهشت 1398 , 16:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وال استریت ژورنال:

پهپادهای انصارالله تهدید جدید برای آمریکا و همپیمانانش

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی تأکید کرد دقت و برد پهپادهای مسلح انصارالله یمن خطر جدیدی برای آمریکا و هم‌پیمانان این کشور در غرب آسیا به وجود آورده است.

وال استریت ژورنال| پهپادهای انصارالله تهدید جدید برای آمریکا و همپیمانانش

روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به پیشرفت‌های انصارالله یمن در مقابله با ائتلاف تحت رهبری ریاض در این کشور اشاره کرد و به نقل از برخی منابع آگاه گزارش داد پهپادهای انصارالله دقت و برد بسیار بیشتری در مقایسه با آن چیزی دارند که آمریکا و هم‌پیمانان این کشور در خلیج‌فارس آشکارا اعتراف کرده‌اند.

وال استریت ژورنال سپس ادامه داد، دقت حملات پهپادهای مسلح انصارالله خطرات جدیدی را برای آمریکا و هم‌پیمانان این کشور در غرب آسیا به وجود آورده است.

طبق این گزارش، یک پهپاد متعلق به انصارالله در ماه ژوئیه، پالایشگاه نفت «آرامکو» عربستان سعودی در خارج از «ریاض» را هدف قرار داد و در همان ماه، پدافند هوایی امارات موفق به رهگیری یکی دیگر از پهپادهای متعلق به انصارالله نشد و برخی منابع آگاه اعلام کردند که پهپاد نامبرده در فرودگاه بین‌المللی «ابوظبی» منفجر و به تأخیر در برخی پروازها منجر شد.

روزنامه وال استریت ژورنال به حمله ماه ژوئیه انصارالله اشاره کرد و به نقل از برخی منابع آگاه نوشت، برد و دقت پهپاد انصارالله، در دولت امارات ایجاد رعب و وحشت کرد. با این حال، دولت امارات حمله پهپادی انصارالله را در آن زمان انکار کرده بود و آمریکا نیز حمله پهپادی انصارالله را انکار کرد. سران سعودی نیز آشکارا، اظهارات انصارالله درباره حمله آرامکو را رد کرده بودند. (جزئیات بیشتر)

بازرسان سازمان ملل معتقدند که فناوری پهپادی انصارالله به مدل پیشرفته « UAV-X» ارتقا داده شده است که قادر است 900 مایل را با سرعتی بالغ بر 150 مایل بر ساعت طی کند و با این اوصاف اکثر کشورهای خلیج‌فارس از جمله عربستان سعودی و امارات عربی متحده را در تیررس خود دارد.

بنا به گفته کارشناسان، حملات پهپادی انصارالله نشان می‌دهد تا چه اندازه مقابله با فناوری پهپادی تا چه اندازه دشوار است و این فناوری قابلیت دگرگون کردن درگیری‌های جهانی را دارد.

این گزارش با اشاره به این موارد نوشت که استفاده انصارالله حملات پهپادی، موجب شده است که این گروه به یک گروه متخصص و ماهر در جنگ تبدیل شود.

یکی از مقامات دفاعی آمریکا برخلاف برخی ادعاها مبنی بر کمک ایران به انصارالله در بهبود فناوری پهپادی، اعلام کرده است که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که برنامه پهپادی انصارالله کاملاً بومی است و به کمک‌های خارجی چندان زیادی نیاز ندارد.

مقامات آمریکایی تا حد زیادی نگران هستند که پهپادهای انصارالله تهدیدی برای کشتیرانی تجاری و ناوهای آمریکا در منطقه ایجاد کند.

«اسکات کرینو» مدیر شرکت «Red Six Solutions»، یک شرکت مستقر در واشنگتن که به سازمانهای دولتی آمریکا در ارزیابی تهدیدات پهپادی کمک می‌کند، در ارزیابی حملات پهپادی انصارالله اعلام کرد: «مهارت (پهپادهای انصارالله) به سرعت افزایش یافته است».

سال گذشته میلادی بازرسان سازمان ملل مدعی شدند که ایران، منبع فناوری پهپادی و موشکی انصارالله است اما مقامات ایران تمامی این اتهامات را رد کرده‌ و گفته‌اند که  پهپاد یا موشک در اختیار انصارالله قرار نداده‌اند.

اواخر سال 95، پهپاد تهاجمی «قاصف -1» ساخت یمن رونمایی شد و رهبر انصارالله یمن وعده داد که این پهپاد ارتقاء یابد تا بتواند مسافتهای طولانی را طی کند.

پهپاد «قاصف ۱»، ۲۵۰ سانتی متر طول و ۳۰۰ سانتی متر بال دارد و مدت زمان پرواز آن ۱۲۰ دقیقه است. مسافت پرواز قاصف، ۱۵۰ کیلومتر و حامل کلاهک جنگی ۳۰ کیلوگرمی است. ماموریت پهپاد قاصف ۱، تهاجمی و مجهز به سیستم هوشمند رصد و انواع کلاهک‌های جنگی است.

پیش از این نیز، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند که تل‌آویو پیشرفت و فعالیت‌های پهپادی نیروهای مقاومت در یمن را زیر نظر گرفته و از احتمال به‌کار رفتن آنها در نزدیک مرزهای فلسطین اشغالی بیم دارد. (جزئیات بیشتر)

اواخر سال گذشته (بهمن 97)، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن نیز در ارتباط با پیشرفت فناوری پهپادی انصارالله گفته بود که صنعت دفاعی این کشور، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در ساخت پهپاد کسب کرده و سال جدید میلادی، سال پهپادهای یمن است. (جزئیات بیشتر)

به نقل از فارس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi