شناسه خبر : 65775
یکشنبه 15 ارديبهشت 1398 , 12:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

باران موشک بر سر صهیونیست‌ها

مقاومت فلسطین در پاسخ به حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه، 150 موشک به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد که منجر به ایجاد بارانی از موشک بر فراز سرزمین‌های اشغالی شد.

صبح دیروز جنبش حماس عملیات قاطعی علیه رژیم صهیونیستی انجام داد.  در ابتدا جنگند‌ه‌های رژیم صهیونیستی یک زمین زراعی در «بیت‌لاهیا» واقع در شمال نوار غزه را با دستکم یک موشک هدف قرار دادند. جنگنده‌های اسرائیلی به یک هدف در «بیت‌حانون» واقع در شمال نوار غزه  نیز حمله کردند. برخی رسانه‌های اسرائیلی نیز همزمان مدعی شدند که اهداف، مقرهای وابسته به گروه‌های فلسطینی بوده است.
 در ادامه نوبت به جنبش حماس رسید که انتقام این حمله را بگیرد. آژیرهای هشدار در بسیاری از شهرک‌های صهیونیستی از جمله «اشدود، سدیروت و عسقلان» به صدا درآمد و شهردار اشدود دستور باز کردن تمام پناهگاه‌های عمومی را صادر کرد. رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند، در کمتر از یک ساعت دستکم 60 موشک از غزه به سمت شهرک‌های صهیونیستی شلیک شد. آنها افزودند، برای اولین بار پس از جنگ 2014 علیه نوار غزه، آژیر قرمز در اشدود به صدا درآمد. روزنامه صهیونیستی «معاریو» هم اعلام کرد، برعکس دفعات قبل، حماس با شلیک موشک‌ها به فاصله‌های دورتر مانند اشدود حمله خود را آغاز کرد. خبرگزاری «صفا» به نقل از پایگاه صهیونیستی «مفزاک» نیز  نوشته، در نیم ساعت، 150 موشک به سمت شهرک‌های صهیونیستی شلیک شد!
رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند، سامانه موسوم به «گنبد آهنین» تلاش کرده با موشک‌های شلیک شده به سمت عسقلان، سدیروت، «اشکول و شاعر هنیگف» مقابله کند. در پی این موضوع، سواحل عسقلان به روی گردشگران بسته شد. همانند دفعات قبل نیز تلفات این حمله سانسور شده و هیچ آماری در مورد تلفات رژیم صهیونیستی اعلام نشده است.
نشست امنیتی
دیروز کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی هم گزارش داد، به دلیل تنش‌ها در مرز غزه با فلسطین اشغالی، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مشورت‌های امنیتی با رئیس ستاد مشترک ارتش، رئیس «شین‌بت» و رئیس شورای امنیت داخلی و افسران عالیرتبه خواهد داشت؛ نشستی که قرار است در ساختمان وزارت جنگ در تل‌آویو برگزار شود. رسانه‌های صهیونیستی در پی حوادث دیروز، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به سخره گرفتند و نوشتند او با خودش جلسه امنیتی می‌گذارد. نتانیاهو علاوه بر نخست‌وزیری، مسئولیت وزارت جنگ و وزارت بهداشت را نیز بر عهده دارد!
«مصعب البریم» سخنگوی جهاد اسلامی نیز اعلام کرد، اگر دشمن صهیونیستی به تجاوزات خود ادامه دهد غافلگیری‌های بیشتری از مقاومت خواهد دید. «حازم قاسم» سخنگوی حماس هم تصریح کرد، مقاومت برای پاسخگویی به جنایات رژیم اشغالگر آماده است و متعهد به دفاع از خون ملت و حمایت از راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز است.
شهادت یک فلسطینی و مجروحیت چند نفر
وزارت بهداشت فلسطین در غزه اما اعلام کرده، بر اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه دو فلسطینی شهید و دو تن دیگر به شدت زخمی شدند. همچنین این وزارتخانه گزارش داده دو جوان دیگر به ضرب گلوله ارتش رژیم صهیونیستی در جریان مشارکت در تظاهرات «بازگشت» به شهادت رسیدند که به این ترتیب تعداد شهدا به چهار تن افزایش یافت. این اتفاقات در حالی صورت می‌گیرد که مقامات ارشد حماس مانند «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی در غزه و مقامات ارشد جهاد اسلامی مانند «زیاد النخاله» دبیرکل این جنبش به دعوت مصر به قاهره سفر کرده‌اند تا آتش‌بس غزه مورد بررسی قرار گیرد. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» هفته گذشته در این باره اعلام کرد،  قاهره خواستار حضور نمایندگان دو جنبش فلسطینی برای بررسی آتش‌بس و مهار وضعیت فعلی در غزه و کاهش احتمال رویارویی غزه و رژیم صهیونیستی شده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi