شناسه خبر : 66353
جمعه 03 خرداد 1398 , 12:01
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مقابل دشمنان شیطان‌صفت باید جنگید

شهید «یوسف عبدی» در وصیت‌نامه خود تاکید می‌کند که باید با دشمنان شیطان صفت جنگید و به مقابله با آنها برخواست.

زندگی نامه شهید «یوسف عبدی دهزیری»؛

 شهید «یوسف عبدی دهزیری» در یکم تیر ماه 1341 در روستای دهزیر شهرستان جهرم دیده به جهان گشود و به گفته مادرش زمانی که به دنیا آمد نابینا بود. وی بعد از مدتی شفا گرفت و تحصیلات خود را از هفت سالگی آغاز کرد و تا مقطع سوم راهنمایی ادامه داد.

این شهید در سال 59 به جبهه های حق علیه باطل رفت و سرانجام در سال 67 دعوت حق را لبیک گفت و به شهادت رسید.

مادر شهید در خاطره ای می گوید: «یوسف زمانی که به دنیا آمد تا مدتها چشمانش نابینا بود. به خداوند گفتم فرزند کور برای چه می خواهم؟ خدا را شکر پس از مدتی شفا گرفت و خداوند روشنایی چشمش را به او داد.

پس از مدت ها یک روز هم در چاه سقوط کرد و چاه هم گازی بود و هیچ کس باور نمی کرد که او سالم از این چاه بیرون بیاید. بحمد الله سالم از چاه بیرون آمد.

او عاشق جبهه بود به محض شروع جنگ تحمیلی همواره مشتاق بود که به مناطق عملیاتی اعزام شود. حدود 6 ماه در بسیج خدمت کرد. دو سال سرباز بود. پس از سربازی یک روز که در ایام ماه مبارک رمضان بود آمد و گفت مادر جان می خواهم به جبهه بروم و با مزدوران بعثی بجنگم... هر کس چیزی می گفت یکی می گفت نرو دیگری می گفت عروسی کن، ولی یوسف گفت: نه، باید به جبهه بروم.

یوسف می گفتمادر جان اگر من به جبهه نروم چه کسی برود؟ می گفتم: تو یک نفر هستی. می گفت: نه یک نفر هم زیاد است.

خداوند او را طلبید و به نزد خود فرا خواند زیرا خداوند هر کسی را که دوست داشت به نزد خود می برد. او بسیار برای ما زحمت کشید الحمد الله او را در راه امام حسین(ع) دادم.

وصیت نامه شهید «یوسف عبدی دهزیری»

باز هم بر خود لازم دانستم به جبهه بروم چونکه طرف ما تنها عراق نمى باشد بلکه کشورهاى بزرگ مثل آمریکا نیز دخالت دارد. دگربار هم به یارى خداوند متعال به جبهه رفته دوشادوش با دیگر همرزمان برعلیه این مشرکان شیطان صفت بجنگم.

شهید عبدی در سال 59 به خدمت سربازی اعزام شد و پس از گذراندن دوران آموزشی به جبهه رفت. وی در سال 65 ازدواج کرد و سرانجام در 22 اردیبهشت ماه 1367 به شهادت رسید.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi