شناسه خبر : 67169
یکشنبه 26 خرداد 1398 , 12:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پیگیری وضعیت حقوق جانبازان زیر ۲۵ درصد

یکی از سوژه‌هایی که مخاطبین  مطرح کردند پیگیری وضعیت معیشتی جانبازان عزیز زیر ۲۵ درصد بود. در این موضوع مطروحه جانبازان جامعه هدف بیان داشتند پس از گذشت دو سال از تصویب قانون ششم توسعه هیچ مبلغی به عنوان کمک معیشت به جانبازان پرداخت نشده و یا اگر شده مبلغی معادل ۶۰۰ هزار تومان بوده است. 

در بخش دیگری نیز این عزیزان خواستار پیگیری موضوع بازنشستگی جانبازان زیر ۲۵ درصد بودند.

پیش از این نیز برخی از جانبازان مدعی پرداخت نشدن این کمک معیشت بودند که ایزدی معاون پیشین توسعه و تعاون بنیاد گفته بود: این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد، البته بنیاد شهید به برخی از جانبازان زیر 25 درصد که فاقد شغل و درآمد است کمک معیشت پرداخت می کند. تا زمانی که جانبازان فاقد شغل و درآمد باشد بنیاد شهید به آنها کمک معیشت پرداخت می کند. هیچ مصداقی مبنی بر پرداخت نشدن این کمک معیشت وجود ندارد، در صورتی که موردی به ما گزارش شود، باید بررسی شود، اما برای افرادی که واجد شرایط دریافت این کمک معیشت هستند، تاکنون مشکلی به ما گزارش نشده است.

سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز در حاشیه جلسه راهبردی اجرای سند خدمت رسانی به رزمندگان در تیر ماه سال گذشته بیان داشته بود: رسیدگی به جانبازان زیر 25 درصد از ابتدای سال 98  به بنیاد شهید واگذار شود.

فارس من| پیگیری وضعیت حقوق جانبازان زیر ۲۵ درصد

در همین رابطه با محمود پاکدل معاون توسعه و تعاون بنیاد شهید گفت وگو کردیم.  

وی در در پاسخ به سوال ما که آیا به همه جانبازان زیر ۲۵ درصد حقوق تعلق می‌گیرد یا خیر، گفت: ابتدا باید تعریف درستی از این حقوق ارائه شود. آنچه در قانون ششم توسعه و بودجه سال ۹۷ به تایید مجلس شورای اسلامی آمده این است: به جانبازانی که هیچ گونه ممر درآمدی ندارند کمک معیشت آن هم معادل حداقل حقوق کارمندان دولت پرداخت می‌شود. 

 

وی ادامه داد: سیستم کمک معیشت جانبازان به صورت صندوقی نیست. یعنی این عزیزان حقوق بازنشستگی نخواهند داشت و اینگونه نیست که پس از مدتی از بنیاد منفک شده و حقوق از صندوق بیمه ها دریافت کنند. 

معاون توسعه و تعاون بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: این کمک معیشت تا زمانی که جانبازان در قید حیات باشند به صورت ماهانه پرداخت می‌شود. تاکنون به ۳۹ هزار نفر از این عزیزان مستمری ای پرداخت شده است. 

وی با اشاره به اینکه برخی از جانبازان گلایه مند هستند که ما مراجعه کردیم و مدارک خود را نیز ارائه دادیم اما پس از گذشت ۷-۸ ماه هنوز حقوقی دریافت نکرده ایم، گفت: کسانی که برای این امر به بنیاد مراجعه می‌کنند ابتدا به ساکن استعلاماتی باید در خصوص مدارکشان گرفته شود که خود این موضوع زمان بر است. همچنین پس از بررسی ما و ارائه اسامی به دولت، باید تامین اعتبار شود. این دو موضوع هر کدام در پروسه زمانی‌ای باید انجام شود. 

پاکدل گفت: سال گذشته ۶۰۰۰ نفر از جانبازان عزیز کمک معیشتشان تامین اعتبار شد و مستمری ماهانه‌شان برقرار شده است که برقراری کمک معیشت بقیه به اعتبارات دولت بستگی دارد و تامین بودجه. 

بنا بر این گزارش، براساس بند (ج) تبصره (17) قانون بودجه سال 1397 کل کشور، «بنیاد شهید و امور ایثارگران مکلف است از محل اعتبارات موضوع ردیف ۱۳۱۶۰۰ جدول شماره (۷)‌ این قانون به جانبازان و آزادگان غیر حالت اشتغال معسر فاقد درآمد که براساس قوانین نیروهای مسلح مشمول دریافت حقوق وظیفه نمی‌باشند، تا زمانی که فاقد شغل و درآمد باشند، ماهانه کمک معیشت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت کند. آیین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران تهیه می‌شود و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

همچنین مطابق بند یاد شده هیئت وزیران مکلف به صدور آیین نامه اجرایی است. بر این اساس سازمان برنامه و بودجه کشور در اجرای تکلیف صدرالذکر، متن پیشنهادی آیین نامه یادشده را جهت تصویب در هیئت وزیران ارایه نمود. که پس از طرح و بررسی در کمیسیون امور اجتماعی و دولت الکترونیک هیئت دولت مراتب جهت تصویب به هیئت وزیران ارسال شد . بر این اساس هیئت وزیران در جلسه 11 مهر 1397 به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران و به استناد بند (ج) تبصره (17) ماده واحده قانون بودجه سال 1397 کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بند یادشده را تصویب کرد.

براساس این آیین‌نامه بنیاد شهید و امور ایثارگران نسبت به برقراری کمک معیشت به جانباز و آزاده غیر حالت اشتغال که فاقد درآمد و شغل باشد و هیچگونه خدمات و تسهیلاتی بابت اشتغال از دستگاه ها و نهادهای دولتی و عمومی غیردولتی دریافت نکرده باشد اقدام نماید. این مبلغ معادل حداقل حقوق کارکنان شاغل دولت موضوع ماده (76) قانون مدیریت خدمات کشوری خواهد بود.

همچنین بنیاد موظف است به منظور برقراری کمک معیشت، اقدامات زیر را به عمل آورد:

الف- استعلام از مراجع مربوط شامل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صندوق‌های بیمه و بازنشستگی، سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، سازمان امور مالیاتی کشور و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور حسب مورد به تشخیص بنیاد.

ب- پایش اطلاعات مشمولین این آیین‌نامه از حیث اشتغال یا درآمد یا تغییرات ایجاد شده در وضعیت آنان هر شش ماه یکبار.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس
اینستاگرام
سلام
ازاینکه موضوعات جانبازان زیر25% را پیگیری می کنید بسیار سپاس گزارم
ولی واقعیت این است که اصلا بنیاد برای جانبازان زیر25% ارتشی، تشکیل پرونده اولیه هم نمی دهد چه رسد به گرفتن استعلام و تامین بودجه، به برخی گفته بعد از 60 سالگی بیایید .
بجز انهایی که سفارش شده باشند و یا پارتی داشته باشند .
مسئول پذیرش منطقه هم می گوید هنوز به ما ابلاغ نشده!
درحالیکه خیلی از اولویت های آخر، در حال دریافت کمک معیشت هستند.
در حالیکه در ایین نامه گفته فقط وام اشتغال نگرفته باشد، بیمه و شغل نداشته باشد، جوازکسب نگرفته باشد.
ولی اقای پاکدل یا از مجموعه خود بی اطلاع هستند و یا نطارت کافی ندارند.
در آخر پیشنهاد می کنم از اقای پاکدل دعوت کنید برای میز خدمت و تکریم ایثارگران یک روز پاسخ گوی خواننده های فاش نیوز باشند.
قبلش به خواننده ها بگویید سئوالات را طرح کنند و سپس ایشان پاسخ گو باشند.
چون ملاقات حضوری ندارند .
در قانون صراحتا اولویت ها ذکر شده و جانبازان زیر 25% از اولویت بالاتری نسبت به نامادری شهدا و..... دارند .
ولی بنیاد برای افرادی که اصلا جبهه نرفته اند، دهها امتیاز و حقوق می دهد و جانبازن زیر 25% را معسر و ضعیف نگه می دارد
در کمیسیون ها حقشان را نمی دهد که بعدا امتیازی تعلق نگیرد
سلام خدا قوت برادر بزرگوار اقای ساقی در سال 95 وتسکیل کمیسیون از کارافتادگی شناخته شدم ورارشد حقوق به من تعلق گیرد الان 4سال میگذره و یکریال بمن ندادند تمام استعلامات هم گرفتم بخاطر نداشتن کار وپرداخت حقوق که تا الان نداده اند هروز درگیری با فرزندانم دارم جو خانه متشنج همه با اوضاع اقتصاذی وهزینه دارو ودرمان و اضافات ز پرداخت نشده حتی حکم هم زده شده ولی جیب های مدل جدید بزرگ خوش فرم که مدتی است مد شده از حقوق یا کمک معیشت امثال من جانباز بی نصیب نبود میگویند برو تهران شکایت کن خدارا شاهد میگیرم ه کرایه تهران وهزینه خوردوخوراک انجا را ندارم اقای ساقی سنگ صبوری که خودت به سنگ صبور نیاز دارید واین حکمتی زیبا که خداوند به شما عزیز داده وسنگ صبورری و سایه دلنشین نخلها و زمزمه واوای روح برانگیز خدایی را دارید که دنیایبی غل وغش وپاک دارید را نصیبتان کرده خوش به سعادتت عزیز . ومن باید با این حکم که اجرا نشده تا کنون چه باید کرد
سوال دوستان اینه چرا ساتا مثل بنیاد 600ت صدقه می دهد چرا ساتا جانبازان را بیمه نمی کند تا با آرامش زندگی کنیم
خبر خوش
بیمه تکمیلی کمک معیشت بگیران ساتا در حال اجرا است
سلام برادران که یک زمانی ما را بعنوان همرزم اخوی صدا می کردید آیا حال هم همه با هم برادر یم نه چون مال دنیا آمد برادر ی رفت ما معسر شدیم و شما سردار ما600حقوق می گیریم شما 6000000میلون پس امیدوارم که در آن دنیا اختلاف نباشد ما از شما پیش خدا شکایت کنیم
ندارم
‏‎7500000‎ندار
اقای قوامی واقای پاکدل به شما2نفر تذکر میدهم شماهم به بقیه بگوئید: دست شمادیگربرای ما روشده چرااینقدربه مادروغ میگوئید شماکه تا سال97حقوقی که بما میدادید 600هزارتومان بودامسال هم شده750هزارتومن پس چرا هی تکرار میکنید باندازه حداقل حقوق کارمندان دولت میدهیم مگر شماها برای دولتی که نامش جمهوری اسلامیست کار نمیکنیدمگر شما نمازنمیخوانید مگرشماخدارا نمیپرستید ؟پس چرا همه دروغ چراریا چراتزویرو کلک وحقه بازی میکنیدازخدابترسید (والسلام)
با عرض سلام بنده جانباز زیر 25 درصد هستم21ماه حضور در جبهه چراکسی نیست به فریادمان برسد چهار نفر در خانواده همگی بیکار خودم قادر به کار نیستم با دو فرزند لیسانس و همسرم خانواده چهار نفری بیکار بدون هیچ درآمدی والله قسم حتی یک ریال هم از هیچ منبع یا وزارتی دریافت نمیکنیم قبلا توان کار داشتم وجود ترکش های در پاهایم حتی قادر به راه رفتن نیستم زندگی برام سخت شده والله قسم با یارانه زندگی مان بسر میبریم از هر ارگانی یا وزارت برویداستعلام بگیرید متوجه میشوید که تمام حرفهایم درست است لطفا رسیدگی بفرمائید
باسلاو چرا بهجانبازان بدون مدرک بالینی ۵ درصد جانبازی مدهند بااین درصد چکار میشود کرد درست که مادرزمان جنگ بفکر دنیا نبودیم تا مدرک جمع کنیم حالا که بفکر این جماعت بدون مدرک شدید عدالت رااجرا کنیم
حداقل حقوق سال1398 میشود
1517000تومان
نه750000تومان
که دربودجه سال اتی از2میلیون هم بیشتره پس خواهش میکنم اینقدردروغ نگید .از اه مظلومان بترسید
یک سوال که هیچ کس پاسخ منو نداده رو لطفاً از این اقا بپرسید قانون کمک معیشت در سال ۹۷ تصویب شده من در سال ۸۴ مستمری بگیر جانبازان شدم برای اینکه حقوق اشتغال به امثال من ندهند حقوق ما رو کردن کمک معیشت یعنی جند سال قبل از اینکه یک قانونی تصویب شود برای ما اجرای شده که خیلی خیلی مسخره است
نزدیک به چهارساله ازایثارگران ارتش تبریزبرای دریافت مستمری پرونده کاملی تشکیل دادندولی تابه امروزحتی جواب نمیدهندکه که اون پرونده کذایی کجاست واصلا ایا لای پوشه پرونده رابازکرده اند؟؟؟؟!!!!!پس چرا وعده و وعید وامید بیهوده به ایثارگرفاقدشغل ودرامدمیدهید وچهارساله هیچ پاسخی نمیدهید؟؟؟؟کدملی من 1371881601ناصرحسینپورپویان نام پدرجوادازتبریز
سلام بر فاش نیوز که که عدالت را از مسئولین بنیاد یاد گرفته ،آقای فاش نیوز آیا خبر دارید تعداد اندکی از جانبازان بالای ۲۵ درصد هستند که به اندازه یک جانباز ۵ درصد حقوق میگیرند آیا میدانیداین ظلم وستم است وشماهمش هی از جانباز زیر۲۵درصد مینویسید یکبارشده اسمی ببرید باسابقه ۶سال جبهه وجانباز ۳۰ درصد حقوق یک جانباز ۵ درصد بمن میدن
ای کاش فقط یک آدم با وجدان بیاید ومشگلات جسمی وزندگی من راببیند همسر دیابتی من بادست فروشی مخارج من وبچهایم را تامین میکند ویازده سال است که در منزل دچار تشنج وافسردگی بستری هستم کاش حوصله ای بود وایکاش میشد حرفهای دیگه برنم چون رهبر ومملکتمو دوست دارم ونمیخوام بدخواهان انقلاب لبخند بزنند خواهشمندم هرمسئولی که واقعاً اهل مبارزه باظلم است واختیاراتی دارند به اینجاب مراجعه تا از یکسری اطلاعات درخصوص پارتی بازی با مدرک دراختیا بگذارم
جانباز 10 درصد سال نود وشیش برای مهیشت تکمیل پرونده کردم ولی هنوز هیچ خبری نیست هر موقع که مراجعه می کنم آقایان می فر مایند هنوز بودجه نیست آیا بودجه برای همه یکسان است یا فرق می کند خیلی از عز ان که شرایط شان مثل بنده می باشد بیشتر از20 سال است که کمک معیشت دریافت می کنند چرا تبعز به این اندازه
حرف سیاسی نزنید
سلام من جانباز زیربیست دوپنج درصدهستم هر وقت به بنیاد مراجه میکنم در باره حقوق بنیاد اقایان درانجا حظور دارن جواب سربالا میدهند چیز ی به شما تعلق نیکیرد چهکار میشه کرد
پرونده جانبازی مراار ببن بردن ومیگن سربازها سوزاندن ولی خبردارم کسی دیگه داره ازپرونده من استفاده میکنه
نمیدانم چرا من زنده موندم اخنچه کربلای۴+۵باشی زنده بعدا کارای اینارا ببینی خوش بهابچها که رفتن ایناراندیدن ولی خیالتان راحت ایناروسیاه دوعاالم شدن
با سلام ...یک روز داریم تا سال۱۴۰۰....ارزویم سلامتی رهبر .ملت .مسعلین زحمتکش.فرماندهان لشکری وکشوری .نمایندگان.روعسای قوای سه گانه.ریاست محترم بنیاد شهید.امور جانبازان نیروی زمینی ارتش.بسیجیان.سپاهیان.ارتشیان ودر کل ارتش بیست میلیونی. ... اقتدار کشورم.سر بلندیش وقدرتو عظمتش باعث افتخارمه.....خدایا سال ۱۴۰۰سال پر برکتی برای کشورم .ملتم .ونظامم وتمامی ایرانیان در سراسر عالم باشه انشاالا.....ودر پناه ایزد منان سال خوبی برای اقشار محروم ودهکهای پاین جامعه باشه انشاالا....خصوصان جانبازان زیر ۲۵درصدی ارتش .بسیج وسپاه که هیچ حقوقی درافت نمیکن ومعسر معسرند.....با درود به ارواح طیبه شهدا وروح پر فتوح رهبر کبیرمان ....امام خمینی....ره.........با سپاس....سال نو مبارک
سلام من جانباززیربیست وپنج درصد هستم چون مدارک بالینی امحا شده ولی پزشکان متخصص طبق نامه نگاری برای بنیاد که خودم دستی به منطقه تحویل دادم نوشته بود از کارافتاده صعب الااج وحق پرستاری درخواست کردن که الان می فرمائید صورت ثانحه نیازنیست خوب شمایک الک دست بگیروالک گن کسانی که معلولیتشان به جنگ گاری نداشته بچه محل خودمن درسال هفتاددومبلغ یک ملیون تومان هزینه کردوجانبازی گرفت
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi