شناسه خبر : 67688
چهارشنبه 05 تير 1398 , 16:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

الحریری:مخالفت همه لبنان با معامله قرن

نخست‌‌وزیر لبنان بر موضع یکپارچه دولت این کشور برای مقابله با «معامله قرن» تأکید کرد و گفت، قانون اساسی لبنان اجازه اسکان دائمی آوارگان را نمی‌دهد.

«سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان از اینکه برخی در موضع دولت لبنان در قبال طرح «معامله قرن» شک دارند ابراز تعجب کرد و گفت: دولت لبنان علیه معامله قرن است و قانونی اساسی ما اجازه اسکان (دائمی آوارگان فلسطینی) را نمی‌دهد .

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، الحریری ادامه داد: موضع من (در این مسأله) مانند موضع نبیه بری رئیس پارلمان است، لبنان با فلسطینی‌هاست و فلسطین در وجدان تمام لبنانی‌ها و عرب‌ها حاضر است و هیچ کسی در موضع دولت شک ندارد.

«جرد کوشنر» داماد و فرستاده رئیس‌جمهور آمریکا شنبه هفته جاری مدعی شد که در طرح صلح پیشنهادی آمریکا طرحی 5 میلیارد دلاری وجود دارد که بر اساس آن کرانه باختری به نوار غزه متصل می‌شود.

«نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در اولین واکنش رسمی این کشور به اظهارت کوشنر گفت: برخی سکوت رسمی لبنان را به معنای این پیشنهاد مسموم قلمداد نکنند، تأکید می‌کنیم تنها سرمایه‌گذاری که در لبنان جایی ندارد، سرمایه‌گذاری به حساب مسأله فلسطین و حقوق ملت فلسطین است. اگر برخی گمان می‌کنند اشاره به میلیاردها دلار می‌تواند لبنانِ تحت فشار اقتصادی را فریب دهد، در اشتباه هستند.

وی خطاب به کوشنر اعلام کرد: لبنانی و لبنانی‌ها به شاهدان دروغین یا شرکای فروش فلسطین با بهای ناچیز نمی‌شوند و مسجدالاقصی و کلیسای «المهد» (واقع در قدس) قبل از اینکه مسأله‌ای جغرافیایی باشد، مسأله‌ای آسمانی است.

معامله قرن، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه «اسرائیل» با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است. در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

 

منبع: فارس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi