شناسه خبر : 67726
شنبه 08 تير 1398 , 13:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وضعیت جانبازان شیمیایی در ایران

جنگ عراق علیه ایران از ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ آغاز شد و تا ۲۹ مرداد ۱۳۶۷ تداوم داشت. در این جنگ علاوه بر قربانی شدن هزاران نفر و از بین رفتن میلیاردها دلار سرمایه، در ایران ۵۵۴ هزار و ۹۹۰ جانباز بر جای گذاشت که از این تعداد، بیش از ۶۳ هزار نفر جانباز شیمیایی بوده‌اند؛ افرادی که بسیاری از آنها پس از گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ، هنوز هم با تبعات آن دست و پنجه نرم می‌کنند. این اینفوگرافی بر اساس آمارهای رسمی بنیاد شهید در سال ۱۳۹۴ تهیه شده است. هفتم تیر سالروز بمباران شیمیایی سردشت (در استان آذربایجان غربی) و امروز (شنبه، ۸ تیر) روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی است.

منبع داده‌ها: بنیاد شهید و امور ایثارگران

اینستاگرام
خیلی ازجانبازان شیمیایی درجنگ،بدلیل معدوم ومفقودشدن مدارک بالینی همزمان،توسط بمباران دشمن به بیمارستانهای صحرایی،،،ازبین رفته!!!که ستادکل ن م هم زیربارنمیرود!وبنیادهم بدترترازاینان!وقتی که حاکمیت زیربارنمیرود!چه انتظاری ازدشمن وبخصوص سازندگان وصادرکنندگان بمب شیمیایی میتوانیم داشته باشیم؟!که محاکمه بین المللی شوندویاغرامت پرداخت کنند!و..........(جانبازشیمیایی عملیات کربلای۵شلمچه)بدون%!!!!!!!!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi