شناسه خبر : 68797
یکشنبه 20 مرداد 1398 , 09:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رسالت امروز حماسه نگاران

خبرنگاران عرصه ایثار و شهادت و پایداری امروز در کجای جنگ نرم رسانه ای ایستاده اند؛ رسالت دیروز چه بود و امروز چگونه است!؟ دیروز مقاومت چگونه بود و امروز چگونه باید باشد؟!

علی شیرین(کارشناس ارشد ارتباطات و رسانه) - خبرنگاران عرصه ایثار و شهادت و پایداری امروز در کجای جنگ نرم رسانه ای ایستاده اند؟ رسالت دیروز چه بود و امروز چگونه است!؟ دیروز مقاومت چگونه بود و امروز چگونه باید باشد؟! خبرنگاران عرصه ایثار و شهادت و پایداری امروز در کجای جنگ نرم رسانه ای ایستاده اند؟ برای آینده چه برنامه ای دارند؟ چرا دور هم نیستیم و از حال هم بی خبریم؟ مگر نه اینکه دست خدا با جماعت است و دست آخر اینکه خود ما هم با خودمان هزاران سخن ناگفته و حرف ناشنیده داریم که فرصت نکرده ایم بگوییم!

http://fashnews.ir/images/news/68797/thumbs/68797.jpg

نوشتن از شهدا، راد مردان و جوانمردان خطه ایثار و شهادت و سخن گفتن از پایداری و دفاع جاودانه یک ملت در سپهر ادبی و رسانه ای یک وظیفه بی منت و زینت بخش برگ های تاریخ سلحشوری مردم ایران و غنا بخش گنجینه ادب و سخن این سرزمین است.

نامداران و نام آوران این سرزمین در هشت سال دفاع از میهن اسلامی با جان مایه ایثار و اقتدا به پیشوا و مولا و مقتدای خویش حماسه ای درخشان برای ماندگاری ایران اسلامی آفریدند که سال ها باید از آن و درباره آن نوشت و از مردان و شیر زنان این حماسه؛ حماسه های بی شمار و مثنوی های طویل و بی بدیل سرود و هزاران برگ سفید را به یادشان و در ستایششان به قلم تمجید و تجلیل آراست.

در این ایام که روز خبرنگار را مثل هر سال پشت سر گذاشته ایم، ضرورت دارد برای غافل نشدن و به فراموشی نرفتن حماسه نگاران، از خون نگاران جاویدی مثل صارمی ها، آقا جانی ها، افشارها، برادران ها و نیلی ها و خیر خواه ها و... که به عشق وطن و روایت متن و حاشیه حدیث ایثار و سربلندی سربازان سرفرازش و برای اینکه ایران برایمان ایران بماند، رفتند و سر و جان دادند تا بگوییم و بنویسیم، تا بتوانیم امروز و فرداها هم با هم سرود آزادی سر بدهیم و سر راحت بر بالین نهیم.

اما همه داستان به اینجا ختم نمی شود، چرا که هزار راه نرفته و حدیث ناگفته از مظلومیت و غربت فرزندان این آب و خاک و ایثار و حماسه ها و خون دادن ها و شهادت ها بر زمین مانده است. درباره اینکه این جنگ چگونه آغاز شد و به کجا رسید و ما چگونه ما شدیم؟! درباره روزهای نخست جنگ که دشمن به ناگهان یورش برد و هزاران کیلومتر پیش آمد و چگونه مردم در شهرها و روستاها و مرزها و مزارع مقاومت کردند.

  تا سال های بعد و از غم ها و غربت ها و مظلومیت ها و ایثار و خلاقیت ها و رشادت ها و سوختن ها و ساختن ها و خیانت های خائنان و اسارت ها و اسارت رفتن ها و از شیمیایی ها و خردلی ها و اعصاب و روانی ها و قطع نخاعی ها... باید نوشت و از امروزمان که در ساحل امنیت آرامش به سر می بریم، از پشتوانه و اقتداری که امروز داریم، باید نوشت و سخن گفت که پهباد 120 میلیون دلاری را در لحظه ای در آسمان ترکاند و پرچم انگلیسی را به زیر کشاند.

چراکه همه اینها ثمره مقاومت، ایثار و حاصل دفاع و تلاش دیروز رزمندگان و مدافعان وطن است؛ از مردان و زنان روستایی و شهری و سنگر نشینان بی سنگر و سربازان و سرداران و امیران و بسیجیان و جهادگران...، هزاران برگ خاطره ناگفته و روایت ناشنیده بر جای مانده است که باید به منصه ظهور و بروز و نشر برسد.

اما سوال مهمتر اینکه رسالت دیروز چه بود و امروز چگونه است!؟ دیروز مقاومت چگونه بود و امروز چگونه باید باشد؟! خبرنگاران عرصه ایثار و شهادت و پایداری امروز در کجای جنگ نرم رسانه ای ایستاده اند؟ برای آینده چه برنامه ای دارند؟ چرا دور هم نیستیم و از حال هم بی خبریم؟ مگر نه اینکه دست خدا با جماعت است و دست آخر اینکه خود ما هم با خودمان هزاران سخن ناگفته و حرف ناشنیده داریم که فرصت نکرده ایم بگوییم!

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi