شناسه خبر : 69063
جمعه 01 شهريور 1398 , 00:09
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نبود پا، او را متوقف نکرد!

حسن از جمله نیروهایی بود که باعث عدم سقوط آبادان شد. او سرانجام در دشت ذوالفقاری حین عملیات ۲ پایش را از دست داد اما این جانبازی باعث متوقف شدن فعالیت‌هایش نشد.

حسین الله کرم از پیشکسوتان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همرزم شهید حسن سماواتی - حسن از جمله نیروهایی بود که باعث عدم سقوط آبادان شد. او سرانجام در دشت ذوالفقاری حین عملیات 2 پایش را از دست داد اما این جانبازی باعث متوقف شدن فعالیت‌هایش نشد. او پس از جانبازی فعالیت‌هایش را در سنگر دیگری ادامه داد.



حسن سماواتی در دورانی که بنیاد شهید و امور ایثارگران تازه تاسیس شده و شرایط رسیدگی به خانواده شهدا و جانبازان را نداشت، به پشتیبانی از وضعیت جانبازان پرداخت.

 

 او پس از جانبازی تحصیلات خودش را در رشته هنر در دانشگاه تهران ادامه داد. او پایان نامه خود را با موضوع «الگوی مناسب ویلچر فعال برای جانبازان و معلولین» انجام داد و بعدها جزو طراحان ویلچر در کشور شد.

او دبیر کل اتحاد دانشجویان دانشگاه تهران در دهه 70 بود.

فعالیت‌های شهید سماواتی در مسائل اجتماعی و سیاسی بسیار گسترده بود.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi