شناسه خبر : 69899
چهارشنبه 10 مهر 1398 , 09:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۴۰۰ شهید اهل سنت که در ۲۲ روز تقدیم انقلاب شدند

سردار حسن رستگارپناه فرمانده اسبق قرارگاه حمزه و رئیس مرکز مطالعات امنیت پایدار در نشست «نقش وحدت در پیروزی‌های دفاع مقدس و جبهه مقاومت» که به مناسبت هفته دفاع مقدس در ساختمان مرکزی راهیان نور برگزار شد، با اشاره به شکل‌گیری گروه‌های ضد انقلاب و زاویه‌دار با انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا آمدیم چشمی بر هم بزنیم مناطق کردنشین مورد تعرض گروهک‌های ضد انقلاب قرار گرفتند اما همین مردم در مقابل آن‎ها ایستادند. در بحث پاوه مردم مسلمان طرفدار انقلاب اسلامی در این شهر اجازه نمی‌دادند گروه‌های معارض و ضد انقلاب در پاوه پایگاه بزنند و برای همین نیروهای ضد انقلاب با تهدید، پاوه را با خمپاره هدف قرار دادند. با دیدن این اوضاع چمران به همراه عده‌ای به پاوه رفتند و آن پایداری‌ها در پاوه رقم خورد.

تقدیم 400 شهید در سنندج طی 22 روز

وی افزود: هر جوانی باید یکبار نیایش چمران در پاوه را بخواند. چمران از همه چیز بریده بود. خبر رسیده بود بیمارستان سقوط کرده و عده‌ای به شهادت رسیده‌اند. تا اینکه امام (ره) آن بیانیه تاریخی مبنی بر شکست حصر پاوه را اعلام کرد. چمران پیروزی به دست آورد و شهرهای دیگری را هم آزاد کرد، سران ضد انقلاب به مرزها پناه بردند تا اینکه نفوذی‌های دولت موقت اعلام کردند باید با ضد انقلاب مذاکره شود. همین اتفاق باعث شد تا دوباره شهرها توسط ضد انقلاب تصرف شود. ۴۰۰ شهید در سنندج دادیم و ۲۲ شب جنگیدیم تا اینکه سازمان پیشمرگان مسلمان کرد به همت نیروهای انقلابی شهرها را آزاد کنند.

سردار رستگارپناه با اشاره به جانفشانی مردم کردستان و دیگر مرزنشینان و اهل سنت در پاسداری از نظام اسلامی بیان کرد: این گلایه هست که چرا روحانیون اهل سنت که محور اصلی هدایت مردم هستند و به شهادت رسیدند را درست معرفی نکرده‌ایم. ضد انقلاب، یک امام جمعه‌ای را که در خطبه‌ها از انقلاب اسلامی دفاع می‌کند و تصویر امام (ره) را در خانه زده مورد شکنجه قرار داده و به شهادت رسانده. ماموستای دیگری به ضرب گلوله مستقیم به همراه دختر سه یا چهار ساله‌اش ترور شد. همین ماموستا قادری بارها تهدید شده است. این افراد باید معرفی و شناخته شوند.

رئیس مرکز مطالعات امنیت پایدار در ادامه تصریح کرد: امروز روحانیت اهل سنت در چهار زمینه فعالیت می‌کند، حفظ هویت اهل سنت، حفظ هویت ایرانی، حفظ منافع ملی و حفظ ارزش‌های انقلابی که همواره این حمایت‌ها را از آنان می‌بینیم. ما در بین اهل سنت خانواده دارای شش شهید داریم. در زمان تجاوز عراق در مریوان و پاوه مردم دسته بندی شده بودند و برای دفاع به لب مرز می‌رفتند.

دشمن دنبال تجزیه‌طلبی است/ جنگ تحمیلی در حقیقت جنگ جهانی سوم است

عباسعلی فرزندی رئیس دفتر مطالعات راهبردی شورای نمایندگان ولی فقیه در مناطق قومی با اشاره به گفتمان انقلاب اسلامی گفت: دشمنان همواره در یک صف واحد، تجزیه‌طلبی، جنگ، تحریم و غیره را به کار بردند. جنگ تحمیلی هشت ساله در واقع جنگ جهانی سوم بود که اروپا هرچه در توان و ظرفیت داشت علیه ما استفاده کرد. کوتاه کردن شر سلطه‌گران، بازیابی عظمت ازدست‌رفته مسلمانان، در امنیت قرار گرفتن مردم و ملت اسلامی از آثار دفاع مقدس بود که به برقراری صلح و آرامش انجامید.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس زمینه دفاع و مقاومت را در دیگر ملل اسلامی به وجود آورد، افزود: وقتی عملیات بیت‌المقدس انجام شد، اسرائیل نیز به لبنان هجوم برد. اسرائیل تا مرزهای بیروت رسید. در این زمان 700 جوان مسلمان همچون مدافعان خرمشهر در مقابل تانک‌های اسرائیلی ایستادند و اجازه ورود به آنان ندادند، این جنگ 16 سال طول کشید تا اینکه اسرائیل با پذیرش شکست به جای خود بازگشت.

فرزندی تصریح کرد: امروز نماد دفاع مقدس را در سوریه، یمن، افغانستان و دیگر کشورهای مقاومت می‌بینیم. موتور مقاومت افغانستان نیز با بهره گیری از ظرفیت مردم ایران در مقابل آمریکا روشن شد. امام (ره) در دوران دفاع مقدس به جوانان تکیه کرد و گفت جوانان این دیوانه یعنی صدام را به جای خود می‌نشانند. عملیات شهادت طلبانه در فلسطین از دفاع مقدس شکل می‌گیرد و این از برکات دفاع مقدس بود.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi