شناسه خبر : 70004
سه شنبه 23 مهر 1398 , 10:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گفت و گو با جانباز «مظفر عباسی منتظری»، رییس فدراسیون دارت جانبازان و معلولین

زندگی دوباره برای یک جانباز

بسیاری از جانبازان به خاطر نوع آسیب دیدگی که دارند قادر به انجام ورزش های سنگین نیستند اما اینطور نباشد که از ورزش کناره بگیرند. ورزش هایی نظیر دارت، تیراندازی با کمان و یا تفنگ...

فاش نیوز - جانباز «مظفر عباسی منتظری» داور و همچنین مسئول برگزاری مسابقات دارت جانبازان که از اولین روز برپایی نمایشگاه حضور دارد در سال 1361 علاوه بر مجروحیت اعصاب و روان از ناحیه شکم، پا و کمر نیز آسیب دیدگی شده است.

این جانباز دفاع مقدس چگونگی روی آوردن خود به ورزش را اینگونه بیان می کند: از سال 1361 مجروح شدم  و تا سال 81 با انواع و اقسام قرص ها و داروها دردهایم را تسکین می دادم تا اینکه حالت اشتغال شدم و از همان زمان توسط برادران جانباز به ورزش روی آوردم. به دلیل اینکه از قبل رشته فعالیتم وزنه برداری بود، در این رشته شرکت کردم و چندین مقام اول، دوم و سومی را هم کسب کردم و بعد از آن با ورزش "دارت" آشنا شدم و حقیقتا  از آن زمان بود که دانستم ورزش چقدر مرا از قرص و دارو دور کرد و با ورزش زندگی دوباره ای در من ایجاد شد.

این جانباز ورزشکار همچنین گفت: بسیاری از جانبازان به خاطر نوع آسیب دیدگی که دارند قادر به انجام ورزش های سنگین نیستند اما اینطور نباشد که از ورزش کناره بگیرند. ورزش هایی نظیر دارت، تیراندازی با کمان و یا تفنگ از بهترین رشته های ورزشی برای این عزیزان است زیرا ورزش "دارت" تمرکز افراد را بالا می برد و زندگی افراد را منظم می کند یعنی زمان استراحت، خواب، بیداری افراد مشخص می شود.

وی در ادامه گفت: با توجه به تجربیات چندساله ای که دارم افرادی که در رشته "دارت" فعالیت می کنند غالبا افرادی هستند که حتی با سن بالای 60 سال در مسابقات برون مرزی شرکت کرده و مقام هم آورده اند.

رییس فدراسیون دارت همچنین افزود: برای بیماری های خاص نظیر هموفیلی، پیوند اعضا و ام اس "انجمن دارت" تاسیس شده که اولین مسابقات جهانی آن امسال در کشور انگلیس و شهر نیوکاسل برگزار شد و این دوستان توانستند به مقام سومی جهان دست پیدا کنند.

وی درخصوص نمایشگاه نیز گفت: خوشبختانه چندسالی است ارتباط نزدیکی میان جانبازان و معلولین وجود دارد که فدراسیونی به نام جانبازان و معلولین شکل گرفته و فعالیت این دو طیف باهم شده و بیشتر درکنار هم قرار گرفته اند. جانبازان نخاعی هم که واقعا برای معلولین زحمت می کشند و آنها را با اخلاق و رفتار خوب خودشان جذب می کنند.

جانباز عباسی منتظری اظهار داشت: این نمایشگاه فرصت خوبی است زیرا جانبازان نخاعی که همیشه پای ثابت ورزش هستند و امروز با اضافه شدن معلولین به آنها، شور و نشاط بیشتری را ملاحظه می کنیم. بسیاری از افراد معلول هم که برای اولین بار به اینجا آمد بودند بسیار با انگیزه در مسابقات ظاهر شدند؛ بنابراین آنها را به فدراسیون معرفی کردم تا برای ادامه فعالیت در خدمتشان باشیم.

این فعال ورزشی همچنین گفت: در مجموع مسابقات چهار روزه در این نمایشگاه بالغ بر 130نفر در مسابقات دارت شرکت کرده اند که با 6 پرتاب و با جمع بندی امتیازات، به برترین های این مسابقات از سوی فدراسیون  دارت جوایزی اهدا خواهد شد.

و پایان سخن این جانباز ورزشکار: روی سخن من با جانبازانی که ورزش را کنار گذاشته اند این است که  به ورزش رجوع کنند چرا که ضرری نمی بینند. ورزش زندگی دوباره برای یک جانباز است.

گزارش از صنوبر محمدی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
نازگل بانو محمدی ممنون که برای سایت زحمت می کشی *******
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi