شناسه خبر : 70030
دوشنبه 22 مهر 1398 , 15:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده مجلس خبر داد:

دولت به دنبال تغییرات در موضوع سهمیه هاست

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه حتی نصف سهمیه ایثارگران در آزمون کنکور دانشگاه ها پرنمی شود اما به نام ایثارگران تمام می شود از دستور رییس جمهور به دو وزارتخانه بهداشت و علوم برای بررسی موضوع سهمیه ها خبر داد.

فاش نیوز - عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سهمیه ایثارگران بنام ایثارگران تمام شده اما در آزمون کنکور دانشگاه ها حتی نصف آن پر نمی شود، از دستور رییس جمهور به دو وزارتخانه بهداشت و علوم برای بررسی موضوع سهمیه ها خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، ضیاء الله اعزازی، نماینده ایثارگر مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جوسازی های اخیر در مورد سهمیه ها در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور تاکید کرد: به نظر من در بحث سهمیه ها به خصوص سهمیه ایثارگران بایستی یک مقدار با دقت و طمأنینه اقدام کنیم و البته ما این موضوع را به وزارت علوم و سازمان سنجش کشور اعلام کرده و پیشنهادهایی هم داده ایم.

 وی با تاکید بر این موضوع که به سادگی نمی توان مصوبه ای که در برنامه ششم به صورت قانون وجود دارد را اصلاح کرد یا تغییر داد، متذکر شد: به نظر من در مورد این موضوع بایستی یک بررسی دقیق و کارشناسی شود؛ هر چند که اخیرا در این باره با چند نفر از همکاران مجلسی صحبت هایی کردیم و گفتیم که یک طرح بسیار دقیق و متقن آماده و به کمیسیون آموزش و تحقیقات بیاورند و وزارت علوم و سازمان سنجش نیز نظر خود را در این مورد اعلام کند.

 عضو مجمع نمایتدگان استان آذربایجان شرقی در ادامه اظهار داشت: اینکه برخی موضوع سهمیه ایثارگری را مطرح و فضای نامناسبی را بر علیه ایثارگران ایجاد می کنند خدا وکیلی ظلم به ایثارگران است و در این حد، ایثارگران از این سهمیه ها در مقابل سهمیه های پنهانی دیگری که وجود دارد استفاده نکرده اند.

 وی اضافه کرد: به طور مثال در مورد سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی بدون هیچ مبنای قانونی، چهارچوب خاصی نیز موجود نیست، در حالی که برای سهمیه ایثارگران گفته می شود بایستی 80 درصد نمره قبولی را بیاورند اما برای سهمیه هیئت علمی این طوری نیست و افراد در یک دانشگاه دور و رتبه پایین قبول می شوند و بعد هم به راحتی به نزدیک ترین دانشگاه محل سکونت خود منتقل می شوند.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در حالی که این امتیاز به هیچ وجه برای ایثارگران نیست ولی متاسفانه اینطور شایع شده است و من هم در کمیسیون به آقای خدایی، رییس سازمان سنجش کشور عرض کردم نباید موضوع را طوری مطرح کنیم که جوانان امروزی نسبت به شهید و جانباز مسائه دار بشوند و بگویند اینها حق ما را می خورند و نمی گذارند برویم دانشگاه؛ در حالی که واقعیت قضیه خدا وکیلی اینطوری که گفته می شود نیست.

 اعزازی با انتقاد از برخی افراد مغرض تاکید کرد: بنده به عنوان یک نماینده ایثارگر در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به ضرس قاطع این را می گویم که اگر موضوع را دقیق بررسی کنند سهمیه ایثارگران که حتی در قانون مشخص شده، آن طور که شایع است، واقعا از ایثارگران پر نمی شود. همکاران من این موضوع را بررسی کرده و دقیقا مشخص کرده اند که حتی نصف این درصدهای ایثارگران پر نمی شود. ان شاالله در آینده اگر عمری باقی ماند یک بررسی دقیق در موضوع می کنیم و امیدوارم تا در نهایت به نفع ایثارگران و مردم عزیزمان تمام خواهد شد.

 وی در خصوص سخنان اخیر معاون وزارت علوم در مورد بررسی سهمیه ها از جمله سهمیه ایثارگران متذکر شد: البته ظاهرا آن طور که من شنیدم آقای رییس جمهور به وزارتین بهداشت و علوم دستور داده که خودشان در مورد موضوع سهمیه ها یک بررسی و جمع بندی بکنند ولی خب طبیعتا این مجلس است که بایستی تصمیم بگیرد.

 نماینده ایثارگر مجلس دهم در پاسخ به این سئوال که مگر در بحث سهمیه ایثارگران قانون و شفافیت وجود ندارد که نیاز به بررسی مجدد هست، متذکر شد: نظر دولت این است که در موضوع سهمیه ها بایستی یک بررسی مجدد شود؛ چرا که نظرشان چیز دیگری است اما همانطور که گفتم نهایتا مجلس شورای اسلامی در مورد آن تصمیم خواهد گرفت.

*معرفی

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
کاش آنقدر استرس به ما وارد نمیکردن
این تغییرات به کنکور امسال میرسه؟کاش بگن چه تغییراتی که تکلیف خودمونو بدونیم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi