شناسه خبر : 70391
چهارشنبه 08 آبان 1398 , 16:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بیانیه تشکل‌های شاهد و ایثارگر در سالروز شهید فهمیده

تشکل‌های شاهد و ایثارگر به مناسبت فرارسیدن هشتم آبان ماه سالروز شهادت نوجوان بسیجی محمدحسین فهمیده، روز «نوجوان و بسیج دانش‌آموزی» بیانیه‌ای صادر کردند.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:
محمدحسین در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۴۶ در شهر قم به دنیا آمد و مقطع ابتدایی را در قم گذراند و بعد به همراه خانواده به کرج آمد. وی در محیطی مذهبی پرورش یافت و در زمان درگیری‌های انقلاب ۱۱ سال بیشتر نداشت که به پخش اعلامیه‌ها و نوارهای حضرت امام (ره) می‌پرداخت. در سال ۱۳۵۹ زمانی که شیپور جنگ نواخته شد، روز اول مهر موقع رفتن به مدرسه بود. اما به بهانه بازی کردن از منزل خارج شد ولی دوباره بازگشت و بار دیگر با مادر خداحافظی مفصلی کرد انگار که می‌دانست بار آخر است که مادر را در آغوش می‌گیرد و خود را به خونین‌شهر رسانید، محمدحسین به‌اتفاق دوستش، محمدرضا شمس در یک سنگر بودند که طی هجوم عراقی‌ها محاصره می‌شوند. محمدرضا زخمی شد و حسین با سختی زیاد او را به پشت خط می‌رساند و به‌جای قبلی بازمی‌گردد و می‌بیند که پنج تانک عراقی به‌طرف رزمندگان هجوم آورده و درصدد محاصره و قتل‌عام آنان هستند. وی درحالی‌که تعدادی نارنجک به کمربسته بود به‌طرف تانک‌ها می‌رود که ناگهان تیری به‌پای او می‌خورد و در همان حال خودش را به زیر تانک رسانده و با نارنجک آن را منفجر می‌کند و به فیض شهادت نائل می‌شود. عراقی‌ها تصور می‌کنند حمله‌ای صورت گرفته و با سرعت تانک‌ها را رها کرده و فرار می‌کنند؛ درنتیجه، حلقه محاصره شکسته می‌شود و پس از مدتی نیروهای کمکی می‌رسند و آن قسمت را از وجود متجاوزان پاک‌سازی می‌کنند.
به همین مناسبت روز هشتم آبان ماه تحت عنوان «روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی» نام‌گذاری شد؛ چراکه شهید فهمیده با این عمل شجاعانه، برگ سرخ دیگری بر تاریخ حماسه گونه جنگ تحمیلی افزود و نام خود را جاودانه ساخت. همان‌گونه حضرت امام (ره) درباره او فرمودند: «رهبر ما آن طفل 13 ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگ‌تر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید»، او یکی از هزاران دانش‌آموز بسیجی کشور است که با نثار خونش شایستگی خود را در میدان جهاد به جهانیان اثبات کرد.
تشکل‌های شاهد و ایثارگر ضمن گرامی داشت سالروز شهادت محمدحسین فهمیده و روز «نوجوان و بسیج دانش‌آموزی» و تجدید میثاق با آرمان‌های مقدس امام شهدا و شهیدان سرفراز، با یادآوری دلاوری‌های این قهرمانان کوچک به‌عنوان سرمشقی مناسب برای همگان بر تداوم راهشان تاکید نموده و بر حماسه‌آفرینی‌های این عزیزان سر تواضع و خشوع فرود می‌آورند. یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi