شناسه خبر : 70918
دوشنبه 04 آذر 1398 , 11:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دعوت جمعیت ایثارگران برای حضور گسترده در راهپیمایی تهران

جمیعت ایثارگران انقلاب اسلامی، از تمامی مردم عزیز و ولایتمدار تهران بزرگ دعوت کرد که امروز یکصدا در تجمع علیه فتنه‌گران و اغتشاشگران شرکت کرده و مانند همیشه مشت محکمی بر استکبار جهانی بزنند.

دعوت جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی از امت انقلابی برای حضور گسترده در راهپیمایی تهران

جمیعت ایثارگران انقلاب اسلامی، از تمامی مردم عزیز و ولایتمدار تهران بزرگ کرد که امروز یکصدا در تجمع علیه فتنهگران و اغتشاشگران شرکت کرده و مانند همیشه مشت محکمی بر استکبار جهانی بزنند.

متن بیانیه جمعیت ایثارگران به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُون‏»(الصف:8)

نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول این چهار دهه گذشته فتنه‌ها و آشوبهای مختلفی را پشت سر گذاشته است؛ و به حول و قوه الهی از تمامی آنها سربلند بیرون آمده است. از فتنه‌های ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و ترور مردم بی‌گناه توسط منافقین کوردل تا فتنه کوی دانشگاه در سال 78 تا فتنه 88 و فتنه دی‌ماه 96 نمونه‌هایی از فتنه‌هایی هستند؛ که نظام مقدس اسلامی ما به حول و قوه الهی و با حضور چشمگیر مردم متدین و ولایتمدار از آنها به سلامت عبور کرده است. اغتشاشات و آشوب‌های هفته گذشته نیز یکی دیگر از فتنه‌هایی بود که هر چند با خسارات جانی و مالی زیاد همراه بود؛ اما بحمدلله با لطف الهی و درایت داهیانه رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله و همراهی مردم عزیز، این فتنه نیز خنثی شد و دشمنان نظام اسلام بار دیگر سنگشان به سنگ خورد و به تعبیر رهبری انقلاب، دشمن به عقب رانده شد. اما در باب اصل گران شدن بنزین که زمینه‌ساز این اغتشاشات بود نکاتی قابل ذکر است:

1- اصل مسأله سهمیه بندی بنزین و کارت سوخت و اصلاح قیمت مسأله ای بود که تقریباً مورد اتفاق و موافقت تمامی کارشناسان و متخصصین امر بوده است؛ که به دلایل مختلف باید این مسأله اتفاق می‌افتاد و گریزی از آن نبود و نهادهای مربوطه مانند مرکز پژوهش‌های مجلس نیز از ماه‌ها قبل مشغول بررسی کارشناسی این موضوع و ارائه راهکارهای مختلف و ساز و کارهای مختلف اجرایی شدن طرح گران شدن بنزین بودند. در ماده 39 برنامه پنج ساله ششم توسعه مصوب سال 96 نیز به دولت اجازه داده شده است؛ تحت ضوابط و شرایطی قیمت حامل‌های انرژی را به تدریج تا سال 1400 افزایش دهد و از منابع حاصل به صورت هدفمند برای افزایش تولید، اشتغال، حمایت از صادرات غیرنفتی، بهره‌وری، کاهش شدت انرژی، کاهش آلودگی هوا و ارتقای شاخص‌های عدالت اجتماعی و حمایت‌های اجتماعی از خانوارهای نیازمند و تأمین هزینه‌های عملیاتی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های ذیربط در چهارچوب بودجه‌های سالانه اقدام لازم را به عمل آورد. پس اصل موضوع مطلبی اتفاقی بین کارشناسان بوده که پشتوانه علمی و کارشناسی لازم را نیز داشته است.

2- اما تمامی بحث در نحوه و ساز و کار اجرایی شدن این طرح بوده است که محل اختلاف کارشناسان و متخصصین امر بوده است؛ و شیوه فعلی که دولت محترم آن را اجرایی کرده است؛ از منظر کثیری از کارشناسان و متخصصین امر؛ خلاف عدل و دارای مفاسد بوده است.

3- اینکه دولت و مسئولین محترم قبل از آغاز این طرح؛ عملیات اقناع افکار عمومی و تبیین این مطلب برای مردم عزیز را در پیش نگرفتند نیز یکی دیگر از اشکالات وارده است. در دولت نهم نیز در سال 86 که شاهد گران شدن قیمت بنزین بودیم؛ قبل از گران شدن به مدت چند ماه رئیس‌جمهور وقت و سایر مسئولین در رسانه‌ها به تبیین این مطلب از منظرهای مختلف و زاویه دیدهای مختلف پرداختند و حتی با برخی صنوفی که کل شغل‌شان وابسته به بنزین بود مانند صنف تاکسیداران جلساتی گذاشته شد و به تبیین و توضیح چرایی این مطلب برای آن صنوف نیز پرداخته شد. اما این بار شاهد اینگونه امور تبیینی و اقناعی از سوی دولت محترم و مسئولین مربوطه نبودیم. این امر، این ذهنیت را در اذهان مردم ایجاد می‌کند که گویی مردم نامحرم و غیرمعتمد نظام و مسئولین هستند و نباید از تصمیماتی که تاثیر مستقیمی در سطح زندگی‌شان دارد؛ مطلع شوند. چه خوب بود دولت محترم قبل از آغاز این طرح در صدا و سیما و سایر رسانه‌ها ابتدا تبیین‌های لازم و کافی را در جهت این امر به عمل می‌آورد.

4- پس از چند برابر شدن قیمت دلار در مدت کوتاهی در سال گذشته که منجر به افزایش قیمت تمامی کالاهای ضروری و غیر ضروری زندگی اعم از مواد خوراکی، دارو، لوازم زندگی و ... شد، وضعیت زندگی خیلی از مردم افت محسوسی پیدا کرد و هنوز یک سال از این افت شدید وضعیت زندگی نگذشته بود، که در هفته گذشته با گران شدن قیمت بنزین، مجدداً زندگی مردم دچار افت می‌شود. به همین خاطر طبیعی است که مردم عزیز معترض این وضعیت باشند و این اعتراض، اعتراض به حقی است که مردم عزیز ما نسبت به وضعیت زندگیشان دارند و دولت محترم و مسئولین مربوطه باید تا حد امکان نسبت به کاهش آلام مردم ناشی از گران شدن بنزین و جبران مشکلات بوجود آمده بکوشند.

5- اما در عین بحق بودن اعتراضات مردمی، قطعاً صف اغتشاشگران و آسیب‌زنندگان به بیت‌المال و اموال مردم از صف مردم عزیز و متدین ایران اسلامی جداست. اینکه عده‌ای اغتشاشگر که از طرف دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی در خارج از کشور بصورت آموزش دیده و حرفه‌ای و سازماندهی‌شده از فرصت به دست آمده سوء استفاده کنند و موجب به شهادت  رسیدن و یا مجروح شدن عده‌ای از هموطنان عزیز شوند و به اموال عمومی مانند پمپ بنزین، بانک، برخی مراکز خرید و ... و همچنین به اموال شخصی مردم آسیب وارد کنند و منجر به گرفتاری کشور و ملت در طول چند روز بشوند و آبروی کشور در مجامع جهانی دچار خدشه شود؛ مسأله‌ای است که به هیچ وجه قابل پذیرش نظام و مردم عزیز و ولایتمدار نیست؛ و قطعاً مردم عزیزی که اعتراض بحقی در این زمینه دارند، صف خود را از این اغتشاشگران و آشوبگران جدا می دانند.

6- در این میان باید از تصمیم داهیانه رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله نیز تقدیر و تشکر ویژه کرد؛ که با سخنان خویش در درس خارج در روز یکشنبه، تمامی توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی را در نطفه خفه کردند و این فتنه که دشمنان خارجی بویژه آمریکا، عربستان سعودی، اسرائیل و برخی دول دیگر از مدتها قبل برای آن برنامه‌ریزی ویژه‌ای داشتند را خنثی کرده و موجب سقط این نطفه شوم و خبیث شدند.

در انتها جمیعت ایثارگران انقلاب اسلامی، با تبریک هفته مبارک بسیج به تمامی بسیجیان عزیز و دلاور همیشه در صحنه که نقش مهمی در خنثی کردن توطئه‌های گوناگون علیه نظام اسلامی در طول این چهار دهه ایفا کرده اند؛ ضمن اظهار همدردی با مردم آسیب‌دیده در حوادث اخیر و البته به حق دانستن اعتراضات مردم عزیز نسبت به گرانی ناگهانی و بدون اطلاع قیمت بنزین، از تمامی مردم عزیز و ولایتمدار تهران بزرگ دعوت می‌کند که امروز یکصدا در تجمع علیه فتنه‌گران و اغتشاشگران شرکت کرده و با دفاع از امنیت و اقتدار کشور، مانند همیشه مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بزنند تا دشمنان قسم‌خورده نظام اسلامی هوس برهم زدن امنیت این کشور و مردم را از سر بیرون کنند.

به نقل از فارس

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi