شناسه خبر : 71330
سه شنبه 26 آذر 1398 , 10:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی:

در بیشتر کشورها مدافعان وطن در اولویت رسیدگی هستند

در بیشتر کشورهایی که با جنگ روبرو بوده اند رسیدگی به قشر مدافع کشور در اولویت قرار دارد اما در کشور ما مشاهده می‌کنیم که پدر و مادر یک شهید به علت نداشتن توان مالی قادر به بستری شدن در بیمارستان نیستند و بیمه تکمیلیشان هم اما و اگرهای فراوانی دارد...

فاش نیوز - عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی همکاری و مساعدت نمایندگان ملت را بهترین راهکار برای رفع موانع پیش روی جامعه ایثارگری در سال آینده عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، احمد امیرآبادی، نماینده ایثارگر مردم قم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از انباشت بدهی های بنیاد شهید و امور ایثارگران به بیمه دی و ناتوانی این بیمه در ارائه خدمات مناسب به جامعه ایثارگری اظهار داشت: ایثارگران در حال حاضر مبالغ قابل توجهی بابت هزینه های درمانی خود از بیمه دی و دولت طلب دارند که گفته می‌شود ۱۸۰۰ میلیارد تومان بوده و به ۲5۰۰ میلیارد تومان این بدهی رسیده است.

وی اضافه کرد: پدران و مادران شهدا، جانبازان و ایثارگران اسناد و مدارک هزینه های پزشکی خود را پس از هزینه کرد به بیمه دی ارائه می دهند اما متاسفانه این بیمه‌گر ادعا می‌کند به علت عدم تخصیص اعتبارات از سوی بنیاد شهید قادر به پرداخت هزینه ها نیست.

نماینده ایثارگر مردم قم در مجلس دهم متذکر شد: من هفته گذشته این موضوع را با آقای پور اصغری، معاون آقای نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح و پیگیری کردم. ایشان ادعا کرد که در حال پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به بنیاد شهید و امور ایثارگران است اما متاسفانه تاکنون از این موضوع خبری نشده است.

وی با انتقاد از بی مسئولیتی بنیاد شهید در اطلاع رسانی شفاف در قبال بیمه تکمیلی و عدم تخصیص مبالغ بدهی به بیمه دی خاطرنشان کرد: به نظر من این روش اداره کردن سازمان عریض و طویلی مانند بنیاد شهید نیست چرا که جامعه ایثارگری در بدترین شرایط از کیان کشور و ناموس ملت ایران دفاع کردند اما متاسفانه در حال حاضر مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته است.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: واقعاً آدم به حال این دولت تاسف می خورد که اقشار ایثارگر را که از هر لحاظ باید به آنها رسیدگی شود را به حال خود رها کرده است؛ در حالی که در بیشتر کشورهایی که با جنگ روبرو بوده اند رسیدگی به قشر مدافع کشور در اولویت قرار دارد اما در کشور ما مشاهده می‌کنیم که پدر و مادر یک شهید به علت نداشتن توان مالی قادر به بستری شدن در بیمارستان نیستند و بیمه تکمیلیشان هم اما و اگرهای فراوانی دارد.

عضو هیئت رئیسه در پاسخ به سوال فاش نیوز در مورد جایگاه ایثارگران در لایحه بودجه تاکید کرد: امیدوارم همکاران در مجلس شورای اسلامی با رای و همفکری خود در جهت برطرف شدن مشکلات ایثارگران کمک و مساعدت کنند تا در سال آینده شاهد معضلاتی مانند بیمه تکمیلی، بیکاری و کمبود اعتبارات جامعه ایثارگری نباشیم.

نماینده ایثارگر مردم قم در خصوص اختصاص سهمیه بنزین به ایثارگران تصریح کرد: در دوره قبل که بنزین سهمیه بندی شده بود، جامعه ایثارگری دارای سهمیه خاص بود اما نمی دانم چرا دولت دوازدهم تاکنون از اختصاص سهمیه مورد نیاز به جامعه ایثارگری کوتاهی می‌کند.

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
فضل اله المجاهدین علی القاعدین اجرا عظیما. وقتی از کشور های جهان صحبت می کنیم باید دو نکته را مد نظر داشته باشیم که حکومت های متمرکز و یا حکومت های مردم سالار. حداقل در بنیاد شهید و سازمان های مرتبط آن میبینیم که اقتدار ریاست تک نفره غیر پاسخگو که میتواند تحقیق و تفحص مجلس را نیز منکوب کند. این چنین ارگان غیر پاسخگو فقط اسمی را یدک می کشد به عنوان شهید و ایثارگر و برای از بین بردن اینان از هیچ کوششی دریغ ندارد
اظهار تاسف خالی به چه درد می خورد
باید نمایندگان رئیس جمهور و رئیس بنیاد را بخاطر این کم کاری استیضاح کنند
بنیاد شهید فقط برای از بین بردن تفکر شهید و شهادت وبسیجی و سرباز وطن اقدام میکند وگر نه بیایند و ببینند که معاش، بیمه درمان ،مسکن،شغل نداریم
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi