شناسه خبر : 71723
یکشنبه 15 دي 1398 , 10:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ارتش سوریه به ۴۵ کیلومتری شهر ادلب رسید

ارتش سوریه از آزاد‌سازی شهرک «التح» در 45 کیلومتری شهر ادلب از دست گروه‌های تروریستی و کنترل نیروهایش بر این شهرک خبر داده است. بخش‌های قابل توجهی از استان ادلب طی هفته‌های گذشته آزاد شده است.

شهر ادلب به عنوان آخرین مقر گروه‌های تروریستی در سوریه به شمار می‌رود. تلاش‌های زیادی تاکنون با هدف آزاد‌سازی این شهر صورت گرفته اما به دلیل مداخلات خارجی به ویژه ترکیه امکان آزاد‌سازی ادلب وجود نداشته است. اکنون ارتش سوریه که تسلط خود را بر مناطق مختلف کشورش تثبیت کرده به دنبال آزاد‌سازی آخرین مناطق تحت‌اشغال تروریست‌هاست و در این مسیر، پیروزی‌های زیادی کسب کرده و به نزدیکی ادلب رسیده‌اند. ارتش سوریه دیروز اعلام کرده که نیروهایش کنترل خود بر شهرک «التح» در حومه ادلب را قطعی و آن را از دست گروه‌های تروریستی آزاد کرده‌اند. این شهرک تنها ۴۵ کیلومتر با شهر ادلب، فاصله دارد. ایسنا هم در این باره به نقل از «منذر داشر»، یک سرهنگ ارتش سوریه نوشته: «شبه‌نظامی‌ها به بمباران روستاها و شهرهای ما ادامه می‌دهند، در جریان درگیری‌ها این سلاح‌ها مصادره شده و بخشی نیز در نزدیکی مرکز ایست بازرسی ترکیه در منطقه روستای صرمان ضبط شدند...چند روز قبل شبه‌نظامیان قصد داشتند با کمک خودروهای بمب‌گذاری شده و نیروهای انتحاری حملات مسلحانه‌ای را به شهرک التح انجام دهند اما تمامی این حملات با موفقیت دفع شدند.» سربازان ارتش سوریه نمونه‌هایی از سلاح‌ها و مهماتی که از شبه‌نظامیان هنگام بازگشت به جا مانده بودند از جمله خودروهای حامل مواد منفجره را به روزنامه‌نگاران روس نشان دادند. شهر ادلب که به عنوان منطقه کاهش تنش تعیین شده، آخرین نقطه باقی مانده در دست گروه‌های تروریستی در سوریه است. ارتش سوریه به همراه همپیمانان خود در حال مبارزه با تروریست‌ها در استان ادلب است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi