شناسه خبر : 71912
دوشنبه 23 دي 1398 , 15:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ماده ۲۱ ، قانون است و ردشدنی نیست!

نوروزی از نحوه برخورد دیوان عدالت با ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران و رد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر انتقاد کرد.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس با انتقاد از ابطال و لغو برخی از مصوبات ایثارگری از سوی دیوان عدالت اداری خواستار ارائه شکایت توسط متضرران در جامعه ایثارگری به مجلس شورای اسلامی شد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، دکتر حسن نوروزی، نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از نحوه برخورد دیوان عدالت اداری با ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و رد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی ایثارگر از سوی شورای نگهبان با ادعای قانون گذاری، انتقاد کرده و توجه مسئولان را به قشر ایثارگر جامعه جلب کرد.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس دهم با بیان محکومیت جامعه ایثارگری اظهار داشت: اصولاً در بند "ز" ماده ۸۷ بحثی در رابطه با نیروهای قرارداد شرکتی ایثارگران داشتیم که دیوان عدالت آن را رد کرده است.

 وی اضافه کرد: دیوان عدالت اداری در این مورد اشتباه کرده است چون قانون برنامه ششم توسعه قانون دائمی است و به دیوان ربطی ندارد که در هیئت عمومی خود به آن رسیدگی کند؛ بلکه دیوان عدالت اداری باید نسبت به بخشنامه ها و آیین نامه ها اقدام کند و یک قاضی فقط حق دارد که برداشت خود را از قانون مطرح کند.

 رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم خاطرنشان کرد: دیوان عدالت اداری تحت عنوان برداشت از قانون، قوانین مجلس(چه دائمی و قوانین مادر) را در هیئت عمومی مطرح و مورد تفسیر و رای گیری خود قرار می‌دهد در حالی که قانون مجلس، قانون است، چراکه شورای نگهبان بر آن حاکم است و مر شرع اسلام است و منطبق با قانون اساسی است.

نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه متذکر شد: بر خلاف احکام دیوان عدالت اداری که یک تجدیدنظر و یک ماده ۷۹ که رئیس دیوان باید نظر بدهد، دارد.

لذا همچنان ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران ثابت و به قوت خود باقی است و دستگاه‌های دولتی موظف به عمل به آن هستند اگر کسی هم از عدم اجرای قانون متضرر شد، به مجلس مراجعه کند و قوه مقننه نیز طبق ماده ۲۳۴ از دستگاه خاطی شکایت خواهد کرد.

 نوروزی در خصوص رد تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی از سوی شورای نگهبان تصریح کرد: ما در این خصوص بر طبق بند "ز" ماده ۸۷
استفساریه ای تهیه کرده بودیم اما شورای نگهبان در این خصوص اعلام کرده است که "قانون گذاری" است و آن را رد کرده است. من این را می خواهم بگویم که خیلی خوب، ما قانون آن را که ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران است، داریم فلذا بر اساس آن باید نسبت به اعمال سهمیه ها از سوی دولت اقدام شود.

 سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این خصوص نقش دیوان عدالت اداری، این بود که یک اصلاحیه که در قانون برنامه ششم توسعه کشور آمده، ابطال کرده است در حالی که قانون اصلی (ماده ۲۱) همچنان پابرجا است ولی به آن عمل نمی شود و استدلال برخی از دستگاه‌ها این است که چون دیوان عدالت قبلا رای صادر کرده است این ماده هم ملغی شده است، در حالی که اینطور نیست.

نوروزی درخصوص راهکار خروج از این تقابل قانونی متذکر شد: معاون پارلمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران بایستی برای دفاع از ایثارگران به میدان بیاید و آقای شهیدی هم موضوع را در هیئت دولت مطرح کند چرا که ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران بر سر جای خود است.

**معرفی

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
ریاست محترم فراکسیون ایثارگران مجلس شواری اسلامی ایران
جناب اقای دکتر حسن نوروزی
سلام علیکم

احتراما به استحضار میرساند
ماده 39- حقوق و مزاياي حالت اشتغال مستخدمان شهيد، مفقودالاثر، اسرا، آزادگان و جانبازان ازكارافتاده كلي دستگاه ها، اعم از كشوري و لشكري براساس قوانين و مقررات استخدامي نيروهاي مسلح محاسبه مي گردد...

تبصره 1- حقوق و مزاياي اسرا، آزادگان و جانبازان ازكارافتاده كلي توسط دستگاه مربوط و حقوق و مزاياي شهدا و مفقودالاثرها توسط بنياد پرداخت مي گردد....

طی سالها پیگیری مستمر ومداوم در خصوص اجرا ماده ۳۹ قانون جامع ایثارگران این ماده از قانون جامع بصورت بلا تکلیف باقی مانده است همانطور که در متن قانون ماده ۳۹ جانبازان حالت اشتغال دستگاه های دولتی مشاهده میشود جانبازان مشمول قانون باید 
از حقوق و مزاياي حالت اشتغال مستخدمان شهيد، مفقودالاثر، اسرا، آزادگان و جانبازان ازكارافتاده كلي دستگاه ها، اعم از كشوري و لشكري براساس قوانين و مقررات استخدامي نيروهاي مسلح محاسبه ،بهرمند و برخودار گردند.
اما متاسفانه با توجه به اینکه اکثر افراد مشمول قانون فوق بازنشسته یا در شُرف بازنشستگی قرار دارند و بازهم متاسفانه افرادی دیگر که مشمول این قانون میباشند فوت نموده و خانواده های ایشان نتوانسته اند از برخورداری این قانون بهرمند شوند نهایتا از انجایی که متولی اجرا ماده ۳۸ و ۳۹ به تفکیک ماده (۳۸ )بنیاد محترم شهید وجانبازان میباشد اما متولی اجرای ماده (۳۹) دستگاه مربوطه که جانباز در انجا شاغل میبوده است میباشد اما ماده ۳۹ قانون جامع هنوز هیچ سرانجام لازم الجرایی در بر نداشته است لذا از شما ریاست محترم فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی ایران تقاضا داریم در مدت باقی مانده از سنوات مجلس دهم به این مهم نیز رسیدگی شود تا ایثارگران مشمول و خانواده های ایشان بتوانند از شمول این قانون بهرمند شوند
خواهش میکنم دیگه حرفی از ایثارگران نزنید. قانون کیلویی چند ؟کی پایبند قانون هست؟ کی قانون اجرا می کند؟ مگراجرای مقطع تحصیلی رزمندگان از فروردین 96قانون نبود پس چرااجرانکردید؟ چرا دولت باحقه بازی اجرانکرد وگفت هزینه دارد وآمد از سال 98 اجراکرد و عملا تعداد زیادی که بازنشسته شدن از گردونه خارج شدندچطور اجرای رتبه بندی فرهنگیان برای 720فرهنگی هزینه ندارد اما برای 100هزاررزمنده هزینه دارد. خدا ریشه ونسل شما را قطع کند همان طور که ریشه عمر سعد را قطع کرد.
دیوان عالی عدالت دقیقا داره ضد ایثارگران عمل میکنه به درصورتیکه دیوان باید از حق ما دفاع کند نه اینکه چوب لا چرخ کند.و متاسفانه هیچ دستگاهی نظارت بر کار دیوان نمی کند و هر رایی که دلشان بخواهد صادر می کنند.جای تاسف دارد که بنده فرزند جانباز 70 درصد هستم با مدرک لیسانس 5 سال پیش و پدرم هم در سازمان تحقیقات کشاورزی مشغول به کار است و طبق قانون باید بنده استخدام شوم و سازمان مرا پاس می دهد به امور استخدامی و امور استخدامی میگوید ما اجازه استخدام نداریم و در اخر میگن برید دیوان شکایت که 4ساله پیگیری می کنیم ولی رای منفی صادر میشود و حتی در حضور پدرم به ایشان توهین می کنند
باسلام و احترام خدمت تمامی عزیزانی که قدما و قلما خدمات رسانی بی شاعبه به ایثارگران عزیز و خانواده‌ای محترمشان انجام می‌دهند . الخصوص حاج آقا نوروزی و آقای ملایی، واعضای محترم فراکسیون ایثارگران مجلس. متاسفانه شورای محترم نگهبان بدون اهمیت به این موضوع حمایت از ایثارگران، نوعی حمایت و همکاری و پرکردن پازل و دنبال کننده وتمام کننده، رای ظالمانه وحدت رویه دیوان عدالت مبنی بر عدم تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی به رسمی واین در عمل تیر خلاصی بود به همه رشادتهای  و  تمام ايثارگری ها این عزیزان و خانواده‌ای معززشان و نا سپاسی در حد اعلا به این عزیزان، ما ایثارگران از شورای محترم نگهبان اصلا و ابدا چنین انتظاری نداشتیم که استفساریه را رد کند،که هرچه به این خانواده‌ها امتیاز داده شود کم است. چرا که موجب تقویت بنیادین انقلاب اسلامی میشود. شورای نگهبان می‌ بایست خود آنطور که از ایشان انتظار می‌رود از حامیان ناصران انقلاب اسلامی باشد و این استفساریه را بدون هیچ معطلی،دوباره تصویب می نمود واز اطاله کنندگان این قانون مصرح و واضح که خود تصویب کرده شاکی میشد. درکمال ناباوری ضربه محکم به سرنوشت ایثارگران و خانواده‌ای عزیزشان زده که دل همه ایثارگران را خون کرد. و این درحالی است که عده‌ای بدون کوچکترین نقش و خدمتی به انقلاب و میهن اسلامی و بعضا بدخواه آنند به با ترفندهای و پارتی بازی بصورت رسمی استخدام شده‌اند و حقوق چندين برابر از نیروهای قراردادی و شرکتی ایثارگر دریافت می‌کنند و به این عزیزان طعنه های مسموم هم می‌زنند. ما ایثارگران انقلاب اسلامی انتظار وافر از شورای محترم نگهبان دارم در تصمیم خود تجدید نظر نماید و با قوت و قدرت از مدافعان دائمی انقلاب که چون بنیان مرصوص هستند، استفساریه تبديل وضعیت نیروهای قراردادی و شرکتی را تصویب نمایند.
اون وقتی که باباهای ما زیر آتیش بودند پدرای اینا داشتن زیر کولر چایی میل می‌کردند. حالا جونشون برای حداقل حمایت از بچه های ایثارگر در اومده...
هر دم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری می رسد
دیوان محترم عدالت هرروز به ضرر ایثارگران یک رای صادر میکنه چند وقت پیش هم امتیاز ایثارگری نیروهای مسلح پایور و وظیفه را باطل کرد. فریادرسی نیست و امیدی به فراکسیون ایثارگران و اعتراضات آنها هم نداریم یه حرفی میزنند و اعتراضی و دیگر پیگیرش نیستند یاغیاث المستغیثین یاغیاث المستغیثین یاغیاث المستغیثین یاغیاث المستغیثین یاغیاث المستغیثین یاغیاث المستغیثین یاغیاث المستغیثین
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi