شناسه خبر : 71994
شنبه 28 دي 1398 , 10:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۷نفر کشته و ده‌ها تن زخمی شدند

فرمانده سعودی نیروهای تحت امر خود را در صعده به رگبار بست

فرمانده ائتلاف سعودی پس از مواجه شدن با اعتراض مزدوران خود در پایگاهی در شمال یمن‌، آنها را به رگبار مسلسل بست!

شکست‌های میدانی ائتلاف سعودی در برابر انقلابیون یمن، باعث تشدید اعتراض مزدوران سعودی به فرماندهان ارشد خود و سران عربستان شده است. منابع نظامی اعلام کردند، پس از آنکه نیروهای یک تیپ سعودی متشکل از مزدوران یمنی، در استان «صعده» (در شمال یمن) از فرماندهی سعودی اردوگاه خود تمرد کردند، با گلوله و تیراندازی رو‌به‌رو شدند و این تیراندازی منجر به کشته شدن هفت نفر و جراحت ده‌ها مزدور دیگر شد.
یک منبع نظامی به «القدس العربی» گفته:« دلیل این تمرد نظامیان(مزدوران) یمنی، فرماندهی غیرشایسته و غیرحرفه‌ای اردوگاه «لواء الفتح» وابسته به مقامات سعودی است؛ فرماندهی این اردوگاه را یک شیخ سلفی وابسته به سعودی به نام «رداد الهاشمی» اداره می‌کند و او تا کنون 3000 نظامی یمنی را یا به کشتن داده و یا باعث اسارت و مفقود شدن آنها شده است.»
این فرد آگاه تصریح کرده، مقامات سعودی به شکست‌های سخت الهاشمی و عدم تجربه نظامی وی اهمیتی نمی‌دهند و از نظر مالی و نظامی از او حمایت می‌کنند تا جوانان یمنی بیشتری را جذب این اردوگاه کند‌، جوانانی که نیاز و شرایط سخت معیشتی به دلیل ادامه جنگ آنها را ناچار به پیوستن به این اردوگاه در مقابل حقوق کم می‌کند. منابع یمنی اعلام کرده‌اند که حدود 300 نظامی که خواستار حقوق خود بوده‌اند و مخالفت خود با سیاست فرماندهی اردوگاه را اعلام کرده‌اند، بازداشت شده‌اند.
در ادامه این گزارش آمده، فرماندهی لواءالفتح دستور سرکوب نظامیان معترض را داده و صدها نفر از بازداشتی‌ها را به زندان‌های عربستان منتقل کرده است؛ همچنین به نظامیان معترض اتهاماتی مانند شورشی و خرابکار زده تا بازداشت آنها را توجیه کند.
از سوی دیگر، ارتش یمن تصاویر مربوط به یک فروند پهپاد ساقط شده ائتلاف متجاوز سعودی را منتشر کرد. این پهپاد که از نوع «سی‌اچ-۴» است، روز ۷ ژانویه (۱۷ دی) در استان الجوف از سوی پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن منهدم شد. پیش از این سرتیپ« یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، گزارش داده بود ارتش یمن یک پهپاد جاسوسی متجاوزان را در استان «الجوف» سرنگون کرده است. وی گفت:« دفاع هوایی یمن به لطف الهی و یاری او توانست یک فروند هواپیمای جاسوسی از نوع سی
اچ -۴ را در استان الجوف یمن سرنگون کند. این هواپیمای جاسوسی جنگی با موشک زمین به هوا سرنگون شد که بعدا از این موشک رونمایی خواهد شد.» نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ماه‌های اخیر عملیات خود علیه ائتلاف عربستان را تشدید کرده و تنها در یک ماه گذشته چندین فروند پهپاد جاسوسی مزدوران سعودی از سوی پدافند هوایی ارتش یمن منهدم شده است. در سال ۲۰۱۹ پدافند هوایی ارتش یمن ۶۹ فروند پهپاد جاسوسی مزدوران سعودی را ساقط کرده است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi