شناسه خبر : 72002
شنبه 28 دي 1398 , 12:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وام ازدواج زوج ایثارگر ۲۰۰ میلیون تومان شد

با تصویب کمیسیون تلفیق مجلس، وام ازدواج زوجین ایثارگر در سال آینده ۲۰۰ میلیون تومان شد...

فاش نیوز - با تصویب کمیسیون تلفیق مجلس، وام ازدواج زوجین ایثارگر در سال آینده 200 میلیون تومان شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن نوروزی، رییس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی  از افزایش دوبرابری وام ازدواج برای زوجین ایثارگر خبر داد.

نماینده ایثارگر مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق در خصوص افزایش وام ازدواج خاطر نشان کرد: کمیسیون رسیدگی کننده به لایحه بودجه سال 99 در نشست اخیر خود با افزایش وام ازدواج جوانان در سال آینده موافقت کرد.

رییس فراکسیون ایثارگران مچلس دهم تاکید کرد: با توجه به تصویب وام ازدواج 50 میلیون تومانی به هر یک از زوجین از سوی کمیسیون تلفیق در سال 99 و در صورت تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان و طبق ماده 50 قانون جامع ایثارگران، به فرزندان شهدا، جانبازان و آزادگان 100 میلیون تومان و اگر زوجین هر دو از خانواده ایثارگران مذکور باشند، 200 میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

 

حمایت از ازدواج جوانان

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون، به هر یک از زوجین برای ازدواج، تسهیلات 50 میلیون تومانی ارائه خواهد شد. شادمهر کاظم زاده، در تشریح مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 کل کشور گفت: در این جلسه، بخش هزینه ای تبصره 16 لایحه بودجه مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت.

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت در لایحه بودجه ارائه شده به مجلس، سقف وام ازدواج را در سال آینده برای هر زوج 30 میلیون تومان در نظر گرفته بود، اما خوشبختانه اعضای کمیسیون تلفیق، میزان وام ازدواج را بسیار افزایش دادند.

وی گفت: بر اساس تبصره اصلاحی 16 لایحه بودجه سال 99، به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی موظف است از محل پس انداز و جاری نظام بانکی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج هایی که تاریخ عقد آنان بعد از 96/1/1می باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده اند را با اولویت نخست پرداخت کند.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 ادامه داد: بر اساس این مصوبه، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج ها در سال آتی، 500 میلیون ریال با دوره بازپرداخت هفت ساله با اخذ ضامن معتبر و سفته است.

 

وام 50 میلیون تومانی ازدواج هم کافی نیست

این در حالی است که عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال 99  وام 50 میلیون تومانی ازدواج برای سال آینده را با توجه به تورم موجود در کشور عدد بالایی ندانست و پیشنهاد داد از منابع تامین کالاهای اساسی، مبلغی به تامین کالاهای ضروری زوجین جوان تعلق گیرد. سیدعلی ادیانی با اشاره به افزایش مبلغ وام ازدواج از 30 میلیون به 50 میلیون تومان برای سال آینده توسط کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 گفت: افزایش وام ازدواج به احتمال بالا در صحن علنی نیز به تصویب می‌رسد؛ هرچند با توجه به میزان تورم و گرانی کالا، 50 میلیون تومان عدد بالایی نیست و تنها می‌توان گفت قابل‌قبول است.

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منابع مالی لازم برای پرداخت وام ازدواج از طریق بودجه بانک‌ها و دیگر تسهیلات -که قانون بودجه در اختیار بانک‌ها قرار داده- تامین خواهد شد.

وی برای افزایش مبلغ وام ازدواج و ارائه تسهیلات بیشتر به زوجین پیشنهاد داد که از محل بودجه مربوط به کالاهای اساسی، مبلغی نیـــز به تامین کالاهای ضرور زوجین جوان تعلق گیرد. وی این پیشنهاد را قابل‌تامل و قابل دفاع دانست.  

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: افزایش وام ازدواج و تمدید زمان بازپرداخت آن از 5 سال به 7 سال، موجب ایجاد امید در بین جوانان برای امر ازدواج می‌شود.

 

الف - شرایط عمومی متقاضیان تسهیلات ازدواج  در سال 98


  1دارا بودن  تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران .

- 2
به هر یک از زوجـــین مــبلغ 300 میلیون ریال تسهیلات ازدواج تعلق می‌گیرد.

تبصره 1  :کلیه شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنـها توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده، قادر به ثبت نام بوده و گواهی ازدواج آنها که ممهور به مهر کنسولگری ایران در کشور مذکور می‌باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می‌گردد .

تبصره 2 :اقرارنامه ازدواج یا هر مدرک مشابه که در سایر ادیان رسمی توسط مراکز اقلیت‌های دینی در داخل کشور مورد تایید قرار گیرد معادل عقدنامه تلقی گردیده و این متقاضیان نیز قادر به ثبت نام خواهند بود .

 3
: دارا بودن کارت ملی ( موقت یا دایم ) و کد پستی محل سکونت متقاضی

 4
: با توجه به امکان اعطای تسهیلات ازدواج به هر ایرانی، چنانچه متقاضی وام ازدواج قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد، (علیرغم ازدواج دوم یا بیشتر) می تواند از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهره مند گردد . (توجه : به هر یک از متقاضیان صرفا یک مرتبه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تعلق می گیرد)

  : 5 متقاضیان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از تاریخ وقوع عقد، به مدت 2 سال (24 ماه)، مهلت ثبت نام جهت استفاده از تسهیلات موصوف را دارند .

 6
: به استناد مفاد بند (الف) تبصره 16 قانون بودجه سال 1398 کل کشور، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد آنها بعد از 01‏/01‏/1396 می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌گردد.

:7
چنانچه متقاضیان قبل از سال 1396 ازدواج نموده و در صف سامانه ازدواج در انتظار اخذ وام باشند، صرفاً مشمول سقف فردی 150 میلیون ریال خواهند شد.

ب - مدارک مورد نیاز

 -1اصل و کپی سند ازدواج

 -2
اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین .

 -3
اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنین .
 
 -4
اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) زوجین .

 -5
اصل و کپی کارت ملی ( موقت یا دایم ) ضامن .

 -6
کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین .

 -7
کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام .

پ- شرایط ضامنین
 
 -9تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال 1398 سیصد میلیون (300.000.000) ریال با دوره بازپرداخت پنجساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.

 -10
بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی می‌توانند یارانه پرداختی به اشخاص را به عنوان تضمین در این زمینه بپذیرند.‏

ج- روش ثبت نام

کلیه متقاضیان وام ازدواج که واجد شرایط فوق می‌باشند ، ابتدا باید از طریق همین سایت ثبت نـام کرده  و فرم مربوطه را تکمیل نمایند که در صورت موفقیت آمیِز بودن مراحل ثبت نام ، یک کد رهگیری ده رقمی که کاملا محرمانه بوده و مربوط به متقاضی می‌باشد، به شخص ثبت نام کننده داده می‌شود
 
متقاضیان موظف هستند جهت اطلاع از وضعیت ثبت نام خود و هـمچنین نام شعبه مربوطه جهت مراجعه برای اخذ وام ازدواج، به همین سایت مراجعه کرده و در صورتیکه شعبه عامل اعطای وام برای متقاضی تعیین شده باشد باید با در دست داشتن مدارک مورد نیاز، ظرف مدت زمانی که از طرف سایت اعلام  می‌گردد ، به شعبه مربوطه مراجعه کرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام نمایند . بدیـهی است در صورت عدم مــــراجعه متقاضیان در زمـان تعیین شده ، ثبت نـام آنهاکان لم یکن تلقی می‌گردد .
 

د - مدت بازپرداخت تسهیلات و کارمزد

- مدت بازپرداخت تسهیلات 60ماهه با اقساط مساوی بوده و سررسید اولین قسط ، یک ماه پس از پرداخت تسهیلات مزبور می‌باشد .

-
نرخ کارمزد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج 4 (چهار) درصد تعیین می‌گردد .

و - دستور العمل اجرایی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج ایثارگران

ماده 1- تسهیلات موضوع این دستور العمل از محل منابع قرض الحسنه بانک های عامل و به میزان دو برابر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای افراد عادی پرداخت می شود.

ماده 2- متقاضی ایثارگری می تواند در سامانه ازدواج ثبت نام نماید که همانند سایر متقاضیان ازدواج، قبلا از تسهیلات موصوف استفاده نکرده باشد و حداکثر از تاریخ وقوع عقد تا 2 سال (24 ماه)، نسبت به ثبت نام در سامانه ازدواج اقدام نماید.

ماده 3- با توجه به ماده (50) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افراد ایثارگر مشمول، صرفا شامل خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد می باشند.

ماده 4- مدت بازپرداخت تسهیلات موصوف، همانند سایر متقاضیان حداکثر 5 سال (60 ماه) می باشد.

ماده 5- پرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل از زمان ابلاغ مصوبه قابل اجرا می باشد.

ماده 6- رعایت سایر شرایط و ضوابط اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای این تسهیلات الزامی می باشد.
 

ماده 7- درراستای اجرای ماده 50 قانون خدمات رسانی به ایثارگران، و اعطای وام ازدواج به خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران براساس بندهای (ز)، (ح) و (ط) ماده 1 دستور العمل قانون خدمات رسانی به ایثارگران ، درصورتی که استعلام وضعیت مشمولین مذکور در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جهت بهره مندی آنان از تسهیلات موصوف از طریق وب سرویس میان این بانک و بنیاد شهید (برای ازدواج دوم و در صورتیکه متقاضی در ازدواج قبلی از تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره مند نگردیده باشد) مثبت درج گردد، مورد اقدام قرار می گیرد:
 

ز ) خانواده شاهد: خانواده‌های معظمی که در راه اعتلای اهداف عالیه انقلاب اسلامی و مبارزه با دشمنان انقلاب یکی از اعضای خانواده‌شان (پدر، مادر، همسر، فرزند) شهید یا مفقودالاثر یا اسیر شده باشد.
 

ح ) خانواده ایثارگران: خانواده‌های جانبازان و آزادگان که شامل همسر، فرزند و والدین آنها می‌شود.
 

ط ) در صورت فوت جانبازان و آزادگان مشمول این قانون، خدمات و امتیازات مربوط، به خانواده تحت تکفل آنان تعلق می‌گیرد

محمد معرفی**

کد خبرنگار: 23
اینستاگرام
مصوبه خوبی بود
خداقوت به نماینده مدافع طرح و همه تایید کننده ها
فقط وام های قرض الحسنه برکت داره و راه گشاهستند
با تشکر از فاش نیوز از بابت این خبر...
باز رزمندگات فرانوش شدتد چه جوابی درروز قیامت دارید واقعا خیلی شرم آور استر
سلام
اولأ من تاحالا3تا زن گرفتم!
دریغ ازیک ریال وام!!!
دومأ دربند ح اشاره فرمودید جانبازان و آزادگان،،همسران شون میتونن وام ازدواح بگیرند!!!!!
یعنی چی؟!
من بدمتوجه شدم!
یا شما بد نوشتین؟!
یانمایندگان در مستی خوش ی بودند؟!!!!!
لطفأاصلاح بفرمایید.
لطفأجواب بدید...
و....
در اینجا تعریف خانواده های ایثارگر بیان شده.نه این که تمام افراد بیان شده حتما شامل این وام میشن .از این تعریف در جاهایی مثل بیمه هم استفاده میشه
منظور این هست که اگر دختر مجردی که قبلا وام ازدواج نگرفته همسر فرد جانباز بشه بهش وام دوبرابر تعلق میگیره
نمایندگان افتضاخ به بارآوردن!
بند ح !!!
والدین جانبازان؟! آزادگان؟!
همسران جانبازان؟! آزادگان؟!
بسم الله...
دارم میترسم م م م.........
توروخدایکی بیادبگه چی شده ه ه ه...
واااااااااااااااااااای!!!
و.....
یعنی چی ی ی....؟؟؟!!!!!!!
غلو نکنید!
جو سازی نکنید!
صحیح است...
اماشماداریددرشت نمایی میکنید!!!
و خیلی بد آن راعنوان میکنید!
بزرگ نمایی جرم است و اشکال شرعی دارد!
جانبازان درفقردست وپنجه نرم میکنند!!!!!
واقعیتهاراببینیدوبازگوکنید.
و.....
سلام فرزندجانباز۲۵درصدهستم سنم ۳۱سال هست پسرهستم تحت تکلف پدرنیستم شامل صدمیلیون وام میشوم
نه نمیشین
وامتون ۷۰ میلیون هست ولی دوبرابر که میشه۱۴۰ میلیون
سلام من فرزندجانبازهستم ازوام ازدواج استفاده نکردم وشرایط مالیم خوب نیست تاریخ عقدم سال ۹۲ است میتونم استفاده کنم واقعا لازمش دارم
سلام دو برابر شدن وام ازدواج شامل افرادی که در جبهه حضور داشتن ولی جانباز یا شهید نشدن میشه یا خیر؟؟
این وام شامل برادر یا خواهر شهید نمیشه؟
من دارحای سابقه ۹ ماه چبهه هستم ایا وام‌ازدواج ایثارگران به فرزندم تعلق میگیرد
مگه برادر خواهر شهید جزء این خانواده نیستن چقدر تبعیض
دقیقا با وام 50تومنی چند تیکه ی جهازو باید خرید؟؟؟
من بابام داوطلبانه رفت جبهه.. ۳سال جنگید.. الحمدالله چیزیش نشد.. الان باید حسرت بخورم جانباز نیست نه سهمیه کنکور دارم نه وام ازدواج یا خدارو شکر کنم؟؟؟
کاش شرایط ازدواج رو درست میکردن نه هر روز فکر اختلاساشون بودن
رفتم یخچال قیمت کنم گفت هر روزی خواستی بخری بیا قیمت کن چون روزانه تغییر میکنه حالا بگین افتخار کنم ایرانیم؟؟؟؟
سلام من پدرم تو جبهه حضور داشتن و خدارو شکر آسیبی هم ندیدن که جزء تعاریف مطروحه بوده باشن منتها از دو بانک پارسیان و ملت سوال کردم میگن فرزند افرادی که تو جبهه حضور داشتن مشمول این شرایط میشن؛اگه کسی اطلاعات دقیق تری داره خوشحال میشم مطرح کنه
من نمیدونم در طی این چهل سال خواهر برادر شهید هیچ امتیازی ندارن گناه اونا چیه آیا جز خانواده شهدا نیستیم!؟ ننگتان باد برای این همه تبعیض.
با سـلام ؛ بنـده دارای سـوابق 1 سال حضور داوطلبانه در جبهه بـوده ولی تاکنون از هیچگونه امتیازی برخوردار نبوده ام ، آیا وام ازدواج 100میلیونی به من تعلق میگیرد یانه ؟
سلام من فرزند جانباز ۵ درصد هستم و پدرم حقوق کمی ک از سپاه به عنوان جبهه ای جنگ بسیجی حقوق میگیره و خودم الان متاهل هستم در سال ۹۹ ازدواج کردم
خواستم ببینم این وام‌ن د۵۰ میلیونی ازدواج به من تعلق میگ‌یره یا نه خیلی بهش نیاز دارم حتی هیچ وسیله خونه هم نگرفتم دیپلم دارم سربازی رفتم و بیکار بیکارهستم ...لطفا اگه میشه منو راهنمایی کنید یکاری کنم یه زخمی به زندگیم بزنم
سلام چطور با ۵ درصد حقوق میگیره؟؟
نماینده های از خدا بی خبر بیشترین آسیب جنگ به همین رزمنده های مظلوم وخانواده هاشون رسید هنوز که هنوز آثار روانی جنگ در این خانواده های مظلوم دیده میشه بخدا ما هیچ کدوم اعصاب درستی نداریم همش اثرات پدرمون بوده که رو ما تاثیر گذاشته حتی با ازدواج ما فرزند رزمنده ها یه خانواده آروم تحویل جامعه نمیدیم ....آثار جنگ تا آخر عمرمون وبه نسلهای دیگر هم انتقال دادیم.الهی به حق ابولفضل خیر نبینین با این طرح دادنتون که فقط به نفع خودتونه برید از چند تا خانواده رزمنده تحقیق کنین که خانواده های از لحاظ روانی سالمی نیستندما فراموش شده ایم واگذارتون به ابوالفضل
برای فرزندان ایثارگران که شش ماه سابقه جبهه دارن هم تعلق میگیره پسرم سال۹۲ازدواج کرده وام ازدواج نگرفته هرچه راهی میتونه وام ازدواجشوبگیره ممنون میشم هرکی میدونه کاربی میتونم انجام بدم راهنمایی کنه
ببخشید من قبلا وام ازدواجی که ۳میلیون بود گرفتمه .ولی مجددا ازدواج کردمه .ایا به منم تعلق میگیره.
برخی از بانک ها مانند رسالت از پرداخت وام ازدواج به فرندان ایثارگر به میزان 100 ملیئن برای هر یک از زوجین سرباز می زندد و آن را پرداخت نمی کنند. لطفا پیگیری نمایید
سلام من وهمسرم پدرامون ایثارگر هستن ولی برای وام ازدواج گفتن به ما تعلق نمیگیره ولی الان تو سایت زده شامل حاله ایثارگران میشه تکلیفه ما چیه
رزمندگان چه گناهی دارند با هفده هجده ماه سابقه جبهه ازاین امتیاز محرومند ولی کسی که با اولین بار رفتن به جبهه مجروح شده و جانباز از این امتیاز. استفاده کند چه طلمی به رزمندگان میشود
سلام فرزندجانباز ۲۵٪هستم وام ۱۰۰ میلیونی تعلق میگیره ؟؟؟
وام ۵۰ میلیونی رو اخه من کجای دردم بزنم باهاش ۴ قلم وسیله هامو بخرم پول رهن کنم چیکار کنم اخه اگه ۱۰۰ بود باز ی چیزی
سلام خسته نباشین ببخشید بنده فرزند ایثارگر هستم ولی خانومم جز خانواده ایثارگر نیستن خواستم بدونم دوبرابر وام شامل بنده میشه؟
من فرزند جانبازم رفتم بانک ملی وام بگیرم بعداز مراحل اداری ب من میکن ۴ تا زامن فقط برا خودم ک وامم ۱۰۰ملیون بیارم خوب چطوری بانک دیکه دو زامن میخواد اخ چرا برسی کنین خوب چطوری فقط ......
چرا بانک ملی شعبه ارزوییه از منه فرزند جانباز ۴تا زامن فقط برا خودم میخواد قانون جدید
من می‌توانم وام ازدواج بگیرم بعد از ثبت 14 سال
پیش

کسی الان عقد کند . وام ازدواج ۲۰۰ میلیونی در سال آینده شاملش میشود
جواب بدید لطفا
پسرم ازدواج کرده ۲۰ بار به مشهدشعبه کوثرهاشمی نژادمراجعه کردم می گفتند ۵ روز دیگه یا۱۰ روز دیگه یا ۲۰روز دیگه واوان هم گفتن یک ماه دیگه از روز اول هم همه مدارکم آماده بودند خدا کند ترتیب اثر بدن

من فرزند جانباز هستم پدرم فوت کرده سال۸۴عقد کردم ولی موفق به دریافت وام ازدواج نشدم آیا به من وام تعلق میگیره؟
من موندم وام ازدواج چرا نباید به خواهر برادر شهید تعلق بگیره مگر در امر ازدواج این افراد والدین کهولت سن شهدا دخیل نیستند اخه این والدین از کجا تو این تورم اثاثیه جور کنن ...تو تعریف زده خود والدین مگه والدین میخوان ازدواج مجدد کنند خدا لعنتت کنه ..اخه خانواده شهدا میشه اعضای خانواده که این قشرم میشه وام دیگه چیه دوباره میخواییم برش گردونن به خودتون اه والدین شهدا چرا شما رو نمیگیره من موندم
من فرزند جانبازم پدرم یدونه ترکش دقیق میلیمتری نخاع کمرش داره که چند سالع داره زجر میکشه ولی درصد پایین بهش دادن الان برا وام ازدواج که میخام بگیرم میگن دوبرابر نمیشه!
چرا به ایثارگران ارتش وام ازدواج دو برابری نمیدن?
پس رزمنده ها چی؟؟ اونام تو جبهه بودن
پس رزمنده ها چی؟؟ اونام تو جبهه بودن
مبلغ قسط وام ۲۰۰ میلیونی جانباز چقدر است..
.
لطفاً جواب؟؟
فعلا هروقت عمل کردن حقیقت داره فعلا خوشحال نباشین
سلام مگه اینم لیسانس به پزشکی شرط سن گذاشتین
یک شایعه بیش نیست. پدره من ایثار گره رفتم میگن فقط به حانبازان تعلق میگیره اصلا تو سیستم بانک میزنه ایثارگر نیست
پس فرزند رزمنده ها!!!!!!
منم 5 بار رفتم جبهه وقانون مجلس است کسانی که شش ماه به بالا در جبهه داوطلب بودند ایثارگر 5 درصد محسوب می شوند
ولی بنیاد شهید میگه ایثارگر فقط خانواده محترم شهدا جانبازان محترم ایثارگر هستند
من 5 بار از اول سال 65 تا 29 مرداد 67 پایان جنگ بسیجی رفتم جبهه بعد از 30 سال که ار از جنگ گذشته مجلس قانونی تصویب کرد که رزمندگان بالای شش ماه جبهه ایثارگر محسوب می شوند
فرزندم برای اولین بار می خواست از این قانون در وام ازدواج استفاده کند ولی بعد تشکیل پرونده سفته رو به فرزندم کردند گفتند بابا ات ایثار گر نیست
خیلی از دوستان رزمنده از هیچ امتیازی استفاده نکردند از دنیا رفتند
الان این قانون مجلس. تا بیاد به اجرا برسد دیگه مگر تو کتابها رزمندگان را جسجو کنند و این قانون برای خود رزمندگان است
قانون برای رزمندگان تصویب میکنند ولی زمانت اجرای ندارد
سلام بنده ۱۵ ماه سابقه جبهه دارم بسیجی سال ۶۵ به بالا برای فرزندم نام نویسی وام ازدواج کردم میگن ایثارگر نیستی توسامانه باید چکار کنیم ممنون میشم بنده را رهنما بفرماعید وسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi