شناسه خبر : 72262
شنبه 12 بهمن 1398 , 11:35
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سن به‌اضافه جانبازی ملاک تعیین از کارافتادگی

بنده فرزنده جانبازه ۱۰‎٪ هستم و پدر بنده علاوه بر جانبازی ۲۴ماه در مناطق جنگی کردستان اذربایجان غربی خدمت کرده است که از تاریخ ۱۳۶۷ تا۱۳۶۹ در مناطق سردشت و الواتان بوده است.
ایا بنده شرایط معافیت از خدمت سربازی را دارم ؟

- جمع درصد و سابقه جبهه چنانچه به عدد سی برسد شما معاف از خدمت خواهید بود. لکن سابقه جبهه پدر شما بعد از آتش بس است باید از طریق یگان خدمتی و شرایط استقرار در منطقه موضوع را پیگیری کنید. چنانچه این حضور از طرف نیروهای مسلح سابقه جبهه محسوب شود می توانید از معافیت برخوردار شوید .

 

در خصوص کسر خدمت سربازی باید بگویم که ۱۰درصدجانبازی و۱۲ماه سابقه جبهه دارم و فرزند بنده ۳سال دیگر مشمول می شود. سوال این است  که باید از الان ثبت نام انجام بدهم. از طرفی بنیاد باحالت اشتغال بنده که ۵۵سال سن دارم موافق نیست.

- هنگام رسیدن به شرایط خدمت می توانید پیگیری کنید. سن تنها ملاک از کارافتادگی نیست . سن به اضافه جانبازی و با تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد ملاک تعیین از کارافتادگی کلی است.

 

بنده متاهل وفرزند شهید و در آزمون استخدامی آموزش و پرورش قبول شدم و همسرم هم کارمند رسمی آموزش پرورش است. اما غیربومی تهران قبول شدم و همسرم کارمند شهرستان محل زندگی مان است. سوالم این است که من از طریق بنیاد می توانم انتقالی بگیرم چون تعهد۱۰سال خدمت به محلی که قبول شدم دادم .

- در قوانین و مقررات امتیاز خاصی برای این مورد پیش بینی نشده است . باید با پیگیری از طریق  سازمان  و مقررات داخلی وزارت آموزش و پرورش را به این امر متقاعد کنید .

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi