شناسه خبر : 72284
یکشنبه 13 بهمن 1398 , 10:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پوستر فجر امسال نماد همبستگی است

حمیدرضا بیدقی طراح پوستر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، این پوستر را نماد همبستگی ملت در جشنواره فیلم فجر دانست.


طراح پوستر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در گفت وگو با ستاد خبری جشنواره درباره طراحی پوستر این دوره از جشنواره گفت: امسال قرار بر این نبود که من طراحی پوستر را انجام دهم چون دو سال پشت سر هم کار طراحی پوستر جشنواره ملی با من بود اما سرانجام بنا به دلایل مختلف، این اتفاق باردیگر افتاد. من چند اتود طراحی کردم تا به سیمرغی که در پوستر امسال می‌بینید، رسیدم.
بیدقی در مورد تکرار تصویر سیمرغ در پوستر امسال گفت: تمام جشنواره‌های جهانی روی پرسوناژ جشنواره خود کار می‌کنند؛ مثل خرس جشنواره برلین که آن را اکثر سال‌ها به شکلی در پوستر این جشنواره می‌بینید. امسال هم دو طرح اصلی زدم، یکی کلاژی از چهره بازیگران بود که روی سیمرغ قرار می‌گرفت و دیگری این طرح که با تاش‌های قلم مو روی کاغذ طراحی شد و بعد نقش سیمرغ را هم با چند تاش در میان نقش پس زمینه طراحی کردم و با رنگ‌های پرچم ایران، این سیمرغ در میان تاش‌های آبی متمایز و نمایان شد.
این گرافیست در مورد معنای رنگ‌های پوستر امسال گفت:امسال شعار جشنواره این است که «با سینما کنار هم هستیم». با توجه به اتفاقات تلخ رخ داده و اینکه مردم نیاز به همبستگی بیشتری دارند، نخواستیم سینما از این قافله عقب بماند و رنگ پرچم ایران که روی این پوستر می‌بینید، در کنار تاش‌های پراکنده‌ای که در کنار هم تصویر این سیمرغ را در پوستر تشکیل می‌دهند، نمایش‌دهنده این همبستگی است. سیمرغی که از یک فضای بیکران ظاهر می‌شود و با رنگ و نور به پرواز در می‌آید.
بیدقی که همچنین طراح پوستر بخش بزرگداشت فریدون جیرانی در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر است، درمورد این پوستر گفت: امسال روی تاش‌هایی که با حرکت قلم به وجود می‌آید، کار کردیم و با توجه به بیش از چهل پوستری که در ادوار مختلف برای بخش‌های بزرگداشت طراحی کرده‌ام، خواسته‌ام کار متفاوتی انجام دهم. در این پوستر هم عکس فیلم‌های فریدون جیرانی را روی تاش‌های رنگی در پس زمینه و چهره او را در جلوی پوستر می‌بینیم.
این گرافیست در پایان گفت: به نظرم گرافیک یک هنر تعاملی است، نه شخصی. وقتی در گرافیک کاربا تعامل همراه سفارش‌دهنده پیش می‌رود، نتیجه آن متفاوت می‌شود. اگر نقطه قوتی در پوستر جشنواره امسال هست، نتیجه تعاملی است که من به عنوان طراح با سفارش‌دهنده کار داشته‌ام.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi