شناسه خبر : 72294
یکشنبه 13 بهمن 1398 , 17:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نفتی ها و کم لطفی ها به ایثارگران!

متاسفانه در وزارت نفت و شرکت های تابعه هنوز عدم اجرایی چارت سازمانی برای جانبازان، رزمندگان و آزادگان می باشد.

سید احمد محمدی - فداکاری ها، از خودگذشتگی ها و رشادت ها و جانفشانی های ایثارگران بر همگان ثابت شده است و همه مدیون این عزیزان هستند. ولی متاسفانه در بعضی مواقع مشاهده می شود که بی حرمتی و بی احترامی و هتاکی به این عزیزان می شود و حتی مورد ضرب و شتم واقع شده اند که دل هر انسانی را به درد می آورد. آیا پاسخ صداقت و نیت پاک این عزیزان این است؟

 متاسفانه در شرکت های تابعه صنایع پتروشیمی خلیج فارس که به بخش خصوصی واگذار شده است و بیش از پانزده شرکت می باشند و نقش بسیار مهمی در تولید و اقتصاد دارند و بیشتر ایثارگران این مجموعه از کارکنان رسمی وزارت نفت می باشند، بدون توجه به ماده ۲۱ اصل ۴۴ قرارداد این عزیزان را با وزارت نفت فسخ کرده اند و دیگر این عزیزان را جزء کارکنان رسمی وزارت نفت نمی دانند.

 مدیر عامل صنایع پتروشیمی خلیج فارس می گوید شما نفتی نیستید و فقط از صندوق های وزارت نفت تابعیت می کنید که متاسفانه این صندوق ها هم به دلایل مختلف دچار ورشکستگی شده که از عوامل آن مدیریت های غلط و استفاده از نیروهای غیر نفتی می باشد.

 از مشکلات دیگر این عزیزان این است که با توجه به قوانین و مقررات مصوب مجلس شورای اسلامی، کلیه شرکت های واگذار شده به بخش خصوصی موظفند به طور کامل کلیه قوانین و مقررات ایثارگران را اجرایی کنند، ولی متاسفانه این شرکت ها قوانین و مقررات وزارت نفت را اجرایی نمی کنند.

 متاسفانه الان تعدادی از ایثارگران هستند که با هزینه شخصی و متحمل شدن مشکلات زیاد، مدرک تحصیلی مرتبط با کارشان گرفته اند و طبق قوانین و مقررات و بخشنامه های موجود مثل سایر وزارت خانه های دیگر، ایثارگران از محدودیت معادل سازی مدرک تحصیلی معاف هستند و به طوری فوری باید مثل بقیه وزارتخانه ها معادل سازی شوند ولی این عزیزان سال هاست که مدرک گرفته اند و تعدیل نمی شوند. یا اگر معادل سازی کنند با وجود سوابق ارزشمند کاری و آموزشی و اخذ مدرک تحصیلی بالاتر و حضور داوطلبانه بیش از یک سال در جبهه ها در همان سمت قبلی معادل سازی می کنند.

 یعنی متاسفانه اینگونه ایثارگران بیش از پانزده سال هست که هیچ گونه ارتقاء شغلی نداشته اند و این ظلم بزرگی درحق این عزیزان می باشد. از مشکلات دیگر این عزیزان عدم اجرای کامل بخشنامه ۲۷۲۷ ایثارگران، عدم اجرای بخشنامه یک مقطع تحصیلی بالاتر برای رزمندگان دفاع مقدس که در تمامی وزارتخانه ها بطور کامل اجرایی شده است ولی متاسفانه در وزارت نفت و شرکت های تابعه هنوز هیچ خبری نیست و نیز عدم اجرایی چارت سازمانی برای جانبازان، رزمندگان و آزادگان می باشد.

 در صورتی که طبق ماده ۴۷ ابلاغیه رهبر معظم و فرزانه انقلاب درمورد برنامه ششم توسعه که دراین ماده بیان شده که
در دریافت تسهیلات مالی و فرصت ها و مسئولیت های دولتی در صحنه های مختلف فرهنگی و اقتصادی اولویت دادن به ایثارگران انقلاب اسلامی تاکید گردیده است که متاسفانه تعدادی از کارمندان رسمی هستند که با سوابق کاری بیش از بیست و پنج سال و گذراندن دوره های آموزشی مرتبط و حضور داوطلبانه بیش از یک سال در جبهه ها بیش از پانزده سال هستند که هیچ گونه ارتقاء شغلی ندارند که این ظلم بسیار بزرگی است که در حق این عزیزان محسوب می شود.

یکی دیگر از مشکلات این عزیزان عدم موافقت با انتقالی ایثارگران می باشد.

 مشکلات این عزیزان هم به صورت شفاهی و هم کتبی به رئیس محترم جمهوری. وزیر محترم نفت و معاونین. معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی و مدیرعامل محترم صنایع پتروشیمی خلیج فارس و حتی نمایندگان محترم مجلس بارها منعکس شده است و هیچ گونه پیگیری و رسیدگی نکرده اند و روز به روز اوضاع این عزیزان بدتر می شود.

اجرکم عندالله.

با کمال تشکر و قدردانی

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام بايد به مطلب فوق اضافه كنيم طبق ماده14 قانون ايثارگران بايد در اين شركت بايد يك امور ايثارگران راه اندازي شود كه مسئول آن نيز از ايثارگران باشد طبق توصيه حضرت امام كه فرمودند چه در ميان شما باشم وچه نباشم نگذاريد پيشكسوتان جهاد و شهادت در پيچ و خم روزمره زندگي گرفتار شوند و همچنين بيان كردند هركس قانون قبول ندارد ديكتاتور است و هركس در قبال ايثارگران سنگ اندازي و كارشكني كند به عنوان مخالف انقلاب بايد تحت پيگرد قضايي قرار گيرد اميدوارم جناب رئيسي ورود پيدا كنند و هم به قانون و هم توصيه حضرت امام جامه عمل پوشاند جناب اقاي سيد احمد احمدي لطفا با شماره ...پتروشيمي بندر امام تماس بگيريد
با سلام دوست گرامي جناب همرزم عزيز اولا علت اين بي حرمتي ها وجود مسئولين نالايق در مسند قدرت مي باشد متاسفانه آنهائي كه در زمان جنگ مشتي افراد ترسو بودند وشهامت حضور در جبهه نداشتند و يا براي خود شيريني تا پشت جبهه آمدند و چندتا عكس بارزمندگان گرفتند و امروز با همان عكسها خود را مدعي انقلابي ميدانند ثانيا دوستان رزمنده نيز به علت سكوت و عدم وحدت زمينه ساز افزايش قدرت افراد بي لياقت در صنعت هستند اگر ايثارگران در صنعت با هم وحدت داشته باشند مطمئن باش زالوصفتاني كه نسبت به ايثارگران بي حرمتي ميكنند حتي پست نخواهند گرفت لازمه مبارزه با اين خائنان وحدت ايثارگران است اينها برخلاف بخشنامه هاي وزير و معاونت رياست جمهوري هم مدير پروازي هستند وهم از امكانات بيت المال و حق الناس كه از سود سهام من وشما كم ميشود در مهمانسراها ي شركت اسكان و خورد وخوراك ميكنند اميدوارم دست به دست هم داده و جلوي اين بي توجهي ها را بگيريم انشاالله طبق ماده14 قانون ايثارگران يك امور ايثارگران در هلدينگها راه اندازي كنيم تا به مشكلات ايثارگران رسيدگي كند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi