شناسه خبر : 72307
دوشنبه 14 بهمن 1398 , 14:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مخالفت سردار سلیمانی با ساختن فیلم درباره خود

سردار شهید «قاسم سلیمانی» وصیت کرده است که روی سنگ قبر وی بنویسند «سرباز ولایت»؛ این موضوع اگرچه که بعد از شهادتش مورد توجه قرار گرفت اما از آن‌جایی که این سردار شهید والامقام در دوران زندگی پربرکت خود نیز همواره «صدق در گفتار» داشت؛ این خضوع و افتادگی را می‌توان در بسیاری از رفتار‌های وی مشاهده کرد.

یکی از نمونه‌های خضوع و دوری سردار شهید «قاسم سلیمانی» از عناوین دنیوی، نامه‌ای است که تصویر آن اخیرا در فضای مجازی بازنشر شده و بین کاربران دست‌به‌دست می‌شود. نامه‌ای که این شهید والامقام در آن از سردار «محمدعلی آسودی» که در آن زمان یعنی فروردین سال ۱۳۹۲ مسئولیت معاونت فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برعهده داشته است، خواسته که «تا زنده‌ام، نمی‌خواهم چیزی در مورد خودم نوشته یا تصویر شود» و در ادامه به سردار آسودی تأکید می‌کند که «ما انسانیم که در معرض نفسانیت‌های گوناگون و خطرناک؛ دعا کنید شهید شوم، آن‌وقت هرچه دوست داشتید، بنویسید».

ماجرای مخالفت سردار شهید «قاسم سلیمانی» با ساختن فیلم سینمایی درباره خود

نکته ارزشمند در این نامه، این است که سردار شهید «قاسم سلیمانی» در پایان آن از عناوین نظامی استفاده نکرده و فقط نوشته است «پاسدار قاسم سلیمانی» و آن را امضا کرده است؛ همان‌گونه که وصیت کرده است روی سنگ قبرم بنویسید «سرباز ولایت».

در راستای انتشار این نامه در فضای مجازی و رسانه‌ها، خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس در گفت‌وگو با سردار «محمدعلی آسودی» به بررسی ماجرای اظهارات سردار شهید قاسم سلیمانی در نامه مذکور پرداخته است.

سردار آسودی در این گفت‌وگو، به ماجرای آشنایی خود با سردار شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به این‌که من در دوران دفاع مقدس در قرارگاه‌های مختلف، مسئول تبلیغات بودم، با اکثر فرماندهان آشنا هستم و در این راستا نیز از سال ۱۳۶۲ با سردار «قاسم سلیمانی» آشنا شدم و از آن موقع با هم رفاقت نزدیکی داشتیم.

وی همچنین به تشریح نامه‌ای که اخیرا از سردار شهید «قاسم سلیمانی» خطاب به وی منتشر شده است پرداخت و تصریح کرد: یک هنرمند جوان فیلم‌ساز به نام «محسن سوهانی» به من گفت که در اروپا دیده‌ام که درباره سردار «قاسم سلیمانی» به‌عنوان یک شخصیت برجسته، بسیار حرف می‌زنند؛ لذا یک طرح فیلم سینمایی باعنوان «چه کسی از سردار می‌ترسد» را آماده کرده‌ام؛ بنابراین این طرح را به من داد و من نیز بعد از مطالعه کلیات آن، دیدم که طرح مناسبی است و با توجه به ارادتی که به سردار سلیمانی داشتم، به وی گفتم که می‌توانم حتی یک سرمایه‌گذار هم برای این فیلم‌نامه تأمین کنم تا یک فیلم سینمایی ۱۲۰ دقیقه‌ای را تولید کنیم.

ماجرای مخالفت سردار شهید «قاسم سلیمانی» با ساختن فیلم سینمایی درباره خود

سردار آسودی افزود: گفتم که برای این‌کار باید از شخص سردار قاسم سلیمانی اجازه بگیریم؛ بنابراین در یک نامه رسمی در تاریخ اول اسفند سال ۹۰، این فیلم‌نامه را برای وی فرستادم؛ اما سردار «قاسم سلیمانی» در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۳۹۱ در نامه‌ای، رسماً با تولید این فیلم سینمایی مخالفت کرده و به ما گفت که «تا زنده‌ام، نمی‌خواهم چیزی در مورد خودم نوشته یا تصویر شود. ما انسانیم که در معرض نفسانیت‌های گوناگون و خطرناک؛ دعا کنید شهید شوم، آن‌وقت هرچه دوست داشتید، بنویسید».

وی تأکید کرد: این نامه را شخص سردار شهید «قاسم سلیمانی» نوشته است؛ در حالی که من در برخی مواقع، شایعاتی درباره این‌که حاج‌قاسم خودش گفته است که فیلم‌هایی که از وی وجود دارد را تهیه کنند، شنیده‌ام؛ درحالی که من شخصیت این شهید والامقام را شخصیتی «صادق» می‌دانم؛ برای این‌که همیشه «صدق در گفتار» داشت و این‌که گفته است «تا زنده‌ام، نمی‌خواهم چیزی در مورد خودم نوشته یا تصویر شود...» نشان می‌دهد که این حرف‌ها واقعیت ندارد.

سردار آسودی ادامه داد: سردار شهید «قاسم سلیمانی» در ادامه این نامه گفته است: «انسان اگر متکی به خداوند شود و به او و نصرتش مطئمن گردد، در چشم دشمن بزرگ خواهد شد، بیش از آن‌چه دشمنان تصور می‌کنند...»؛ این رمز دست‌یابی حاج‌قاسم به جایگاهی است که دشمن از وی می‌ترسید.

وی بیان داشت: سردار شهید «قاسم سلیمانی» همچنین در این نامه نوشته است «در ضمن من هیچ وقت بنّا نبوده‌ام، همین که لیاقت سربازی ولایت را دارم خداوند را سپاسگزارم»؛ این اظهارات وی به‌این دلیل است که برخی در زندگی‌نامه‌اش مطرح کرده‌اند که وی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی «بنّا» بوده است و در فیلم‌نامه مذکور هم به این موضوع اشاره شده است.

سردار آسودی خاطرنشان کرد: بعد از این‌که سردار شهید «قاسم سلیمانی» این نامه را به من فرستاد، من این نامه را کنار گذاشتم؛ چون شرعاً نمی‌توانستم تا قبل از این‌که وی شهید شود، آن را منتشر و یا حتی جایی مطرح کنم و فقط در پاسخ به او نوشتم که «خداوند عمر طولانی به برادر بزرگوار سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی بدهد و در نهایت شهادت نصیب ایشان شود. ما گفتیم به وظیفه خود عمل نماییم؛ البته برادر جوان هنرمندمان، در تحقیقات، اشتباهی هم در شغل سردار داشته‌اند».

ماجرای مخالفت سردار شهید «قاسم سلیمانی» با ساختن فیلم سینمایی درباره خود

وی تأکید کرد: نکته ارزشمند در این نامه، این است که سردار شهید «قاسم سلیمانی» در پایان آن از عناوین نظامی استفاده نکرده و فقط نوشته «پاسدار قاسم سلیمانی» و آن را امضا کرده است؛ همان‌گونه که وصیت‌ کرده است روی سنگ قبرم بنویسید «سرباز ولایت».

انتهای پیام/ 113

 

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi