شناسه خبر : 72551
چهارشنبه 30 بهمن 1398 , 09:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گام بلند مجلس دهم در راستای تحکیم فرهنگ مقاومت و پایداری

بهارستان نشینان در مجلس دهم با تصویب قوانین ضداستکباری تلاش کردند در راستای تحکیم و تقویت ادبیات مقاومت و پایداری گامی موثر و اساسی بردارند.

فاش نیوز- بهارستان نشینان در مجلس دهم با تصویب قوانین ضداستکباری تلاش کردند در راستای تحکیم و تقویت ادبیات مقاومت و پایداری گامی موثر و اساسی بردارند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، گروه سیاسی؛ ادبیات پایداری، برجسته کردن پیام های انسانی از جمله آزادگی، حق خواهی، عدالت طلبی، ظلم ستیزی، وطن دوستی، ایثار و استقامت است.

بر این اساس می توان در مبارزه انقلابی رهبر کبیر انقلاب اسلامی به رویارویی با دو عنصر استبداد داخلی و استعمار خارجی اشاره کرد؛ در واقع امام خمینی (ره) با انگیزه ادای تکلیف و جلب رضای حق تعالی، بر اساس سه رکن اساسی اتکال به خداوند، اعتماد به مردم و اعتماد به نفس توانست خط انقلاب اسلامی را ترسیم کند.

تکیه رهبر کبیر انقلاب بر احیاى مقاومت در برابر استکبار و استبداد

امام خمینی (ره)

باید اذعان کرد حضرت امام خمینی (ره) از جمله رهبران قیام هاى دینى است که با تکیه بر آموزه هاى اسلامى، سعى در احیاى مقاومت در برابر استکبار و استبداد داشت.

بر اساس این رویه منتخبان ملت در قوه مقننه نیز همواره تلاش کردند با تصویب قوانین ضداستعماری و ضداستکباری نقش بی بدلیلی را در تثبیت فرهنگ و ادبیات مقاومت ایفا کردند.

شاید در اولین نگاه بتوان تصویب قانون تشدید مقابله با اقدامات تروریستی دولت آمریکا در یازدهم بهمن سال 68 را از اولین گام ها برای خنثی سازی اقدامات آمریکا با تکیه بر ادبیات مقاومت دانست.

افزایش اقدامات خصمانه واشنگتن علیه تهران

اما با توجه به کارشکنی ها و اقدامات خصمانه ایالات متحده طی سالیان گذشته، مجلس دهم شورای اسلامی تلاش کرد با تصویب قوانین حمایتی به اعتبار بخشی و اعتبار سازی برای جمهوری اسلامی کمک شایانی کند.

به عنوان مثال تصویب قانون عدم تسامح در مقابل تروریسم که این لایحه را جوزف کندی، تد داچ و پنج نماینده دیگر در ششم ژانویه در سنا مطرح کردند. همچنین قانون دیگری به نام قانون منع و تحریم موشک‌های بالستیک ایران با حمایت کندی و جان دیلانی تصویب شد.

همچنین تصویب قانون تحریم‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که این لایحه در 15 دسامبر 2015 توسط دوین نانس و 19 جمهوریخواه دیگر مطرح شد. این قانون در واقع قصد داشت سه قانون موجود را در زمینه حذف کشورها از فهرست تحریم‌ها اصلاح کند و برای حذف یک کشور حامی تروریسم از فهرست تحریم‌ها به مجوز کنگره نیاز باشد.

در این بین می توان به تصویب قانون قرنطینه کردن تهاجم و جنگ‌طلبی دولت‌های مورد حمایت ایران نیز اشاره کرد که این لایحه را پیتر روسکام و سه جمهوریخواه دیگر در 15 دسامبر 2015 به مجلس نمایندگان معرفی کردند. این قانون با هدف تحریم هر شرکت یا مؤسسه‌ای که سپاه پاسداران دست‌کم 20 درصد از سهام آن را مالک بود، وضع شد.

همچنین می توان مصداق های دیگر همچون تصویب قانون عدالت برای قربانیان تروریسم ایران اشاره کرد  که این لایحه در 9 سپتامبر 2015 توسط پاتریک میهان و دو جمهوریخواه دیگر به مجلس نمایندگان معرفی شد و در 28 سپتامبر 2015 توسط پت تومی و دو جمهوریخواه دیگر در مجلس سنا طرح گشت. براساس این قانون، تا زمانی که ایران در پرونده‌های قربانیان گروه‌های تروریستی که با حمایت این کشور صورت گرفته‌اند پاسخگو نباشد نباید تحریم‌های آن لغو کرد.

بنابراین تصویب قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه در مورخ بیست و دوم مرداد 96، تصویب قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا در مورخ هشت اردیبهشت 98 و همچنین اصلاح قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا در تاریخ هفدهم دیماه سال جاری از جمله اقدامات مجلس دهم شورای اسلامی علیه سردمدار عرصه استکبار جهانی؛ ایالات متحده است تا شاهد تحقق ادبیات مقاومت در منطقه باشیم.

فرهنگسازی با پوشیدن لباس سبزپوشان انقلاب توسط منتخبان ملت در مجلس دهم

صحن علنی 20 فروردین مجلس شورای اسلامی روز پاسدار

نمایندگان مجلس دهم شورای اسلامی حتی پایشان را فراتر از تصویب قوانین گذاشتند و تلاش کردند با پوشیدن لباس مقدس سبزپوشان انقلاب اسلامی به افکار عمومی داخلی و همچنین خارج نشینان نشان دهند که هر ایرانی یک سپاهی است؛ به عبارتی این اقدام منتخبان ملت گامی در راستای فرهنگ سازی و ترویج ادبیات مقاومت محسوب میشد که بیانگر اهمیت و جایگاه سربازان وطن در حفاظت و حراست از کیان انقلاب اسلامی است.

اما در این بین پنجم دیماه سال جاری قانون الزام دولت در تعیین سرفصل «جنایات و توطئه های آمریکا» در کتب درسی مدارس و دانشگاه ها به تصویب رسید که گام موثری در خط مشی و جهت دهی به نسل های جدید انقلاب اسلامی محسوب می شود.

در واقع دشمنان ایران اسلامی همواره تلاش می کنند با بکارگیری استراتژی های مختلف در راستای تغییر ذهنیت نسل جدید انقلاب گام بردارند اما منتخبان ملت با تصویب قوانین مذکور موجب شدند مخالفان انقلاب اسلامی در داخل و خارج منزوی شوند.

تصویب قانون الزام دولت در تعیین سرفصل جنایات و توطئه های آمریکا در کتب درسی

رییس جمهوری نیز در مورخ 29 دیماه سال جاری قانون یاد شده را برای اجرا به وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری ابلاغ کرد تا شاهد تحکیم ادبیات و روحیه مقاومت باشیم.

قانون فوق که مشتمل بر ماده واحده و یک تبصره می باشد به تأیید شورای نگهبان رسید تا بتوان در سرفصل های کتب درسی مدارس و دانشگاهها به جنایات و توطئه های آمریکا علیه مردم کشورمان بیشتر پرداخته شود.

در ماده  واحده  این قانون آمده، وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مکلفند با بهره گیری از تمام اسناد تاریخی به ویژه اسناد به جای مانده از لانه جاسوسی آمریکا در تهران، سرفصل جنایات، توطئه ها، خیانت ها و مداخلات نظام استکباری به ویژه دولت آمریکا در دنیا (با اولویت کشور ایران) را در برنامه ها و کتب درسی مدارس، مؤسسات آموزش عالی و دانشگاههای دولتی و غیردولتی کشور اعم از وابسته به این وزارتخانه ها و یا تحت نظارت آنان بگنجانند.

همچنین در تبصره مربوط به این قانون ذکر شده، وزارتخانه های مذکور موظفند ظرف مدت سه ماه دستورالعمل و برنامه اجرائی این قانون را تهیه کنند و هر شش ماه یک بار گزارش عملکرد خود در اجرای این قانون را به کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی ارائه نمایند.

بنابراین می توان گفت بهارستان نشینان دهم با بهره گیری از ظرفیت تقنینی خود تلاش کردند در راستای تحکیم و تقویت فرهنگ و ادبیات مقاومت که برگرفته از آموزه های دینی و رهنمودهای رهبر کبیر انقلاب است، گامی مهم را بردارند./

گزارشگر؛ محمدجواد یافتیان

پایان پیام

 

منبع: خانه ملت
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi