شناسه خبر : 72958
سه شنبه 13 اسفند 1398 , 09:16
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«کربلای ۴»، عملیات سرنوشت‌ساز «کربلای ۵» را رقم زد

سردار «علی‌محمد نائینی» رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، در نشست پژوهشی و اسنادی واکاوی عملیات کربلای ۵ که با موضوع «چگونه شکست عملیات کربلای ۴ به پیروزی در عملیات کربلای ۵ تبدیل شد؟» با حضور راویان حاضر در این عملیات برگزار شد، با بیان این‌که ایده نشست‌های پژوهشی و اسنادی دفاع مقدس مورد استقبال قرار گرفته است، اظهار داشت: چندین جلسه در سالگرد عملیات‌های مهم تعریف کرده‌­ایم که امیدواریم این جلسات منظم، پیوسته و هرچه پربارتر برگزار شوند.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۶۵، با عنوان «سال سرنوشت‌ساز»، تصریح کرد: سال ۱۳۶۵، سال سرنوشت‌سازی در جنگ بود؛ چراکه در ابتدای این سال، متأثر از عملیات «والفجر ۸» ما درگیر تثبیت منطقه فاو و بعد از آن، مدت‌ها درگیر استراتژی جدید عراق به نام «دفاع متحرک» بودیم.

رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس افزود: در سال ۱۳۶۵ همچنین ما چندین عملیات انجام دادیم تا همه ظرفیت‌ها با یک طرح‌ریزی طولانی آماده شد تا این‌که عملیات بزرگ و سرنوشت‌ساز «کربلای ۴» انجام شود که در نشست­‌های قبل، در مورد عملیات «کربلای ۴» مفصل صحبت شد.

وی تأکید کرد: حقیقتاً با تدبیر و هوشمندی که فرماندهان داشتند و با بهره‌ها و درس‌هایی که از عملیات «کربلای ۴» گرفتند، کار تاریخ‌سازی را رقم زدند و آن عملیات سرنوشت‌ساز و بزرگ «کربلای ۵» بود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi