شناسه خبر : 73384
چهارشنبه 28 اسفند 1398 , 09:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حکم سفر‌های غیرضروری در این ایام ازنظر رهبری

در پاسخ به استفتای حکم نماز مسافران در ایام شیوع کرونا، آمده است: چنانچه بر اساس تدابیر ستاد ملی و وزارت بهداشت، برای جلوگیری از گسترش بیماری، رفتن به مسافرت غیرضروری، ممنوع باشد، اجرای این تدبیر بر همه لازم است.
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۰ - 17March 2020

حکم سفر‌های غیرضروری در این ایام/ رهبر معظم انقلاب اسلامی: جایز نیست و نماز کامل است

با توجه به اینکه برخی هموطنان هنوز بحث قرنطینه خانگی در ایام شیوع ویروس کرونا را جدی نگرفته‌اند و قصد سفر به شهر‌های دیگر را دارند، در این باره استفتائی از دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامیدرباره نماز این مسافران شده است.

سفر غیرضروری در ایام شیوع کرونا، سفر معصیت است/ نمازتان را کامل بخوانید

متن سؤال بدین شرح است:‌

در حالی که مسؤولان محترم، در شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا، مردم را از سفر نهی می‌کنند، آیا مسافرت کردن، «سفر معصیت» خواهد بود و در چنین سفر‌هایی نماز را باید تمام خواند؟

پاسخ به این استفتاء این است:

چنانچه بر اساس تدابیر ستاد ملی و وزارت بهداشت، برای جلوگیری از گسترش بیماری، رفتن به مسافرت غیر ضروری، ممنوع باشد، اجرای این تدبیر بر همه لازم است و رفتن به چنین مسافرتی، جایز نبوده و نماز در این گونه سفرها، تمام است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi