شناسه خبر : 74830
شنبه 27 ارديبهشت 1399 , 14:14
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هفتاد و دومین «یوم‌النکبه» با عنوان «کووید ۱۹۴۸»

همزمان با شیوع ویروس کرونا و برگزاری هفتاد و دومین مراسم روز نکبت توسط مردم فلسطین به شیوه‌ای متفاوت، هشتگ «کووید 1948» در شبکه‌های اجتماعی ترند شد.
دیروز هفتاد و دومین سالروز تشکیل رژیم جعلی اسرائیل بود که مردم فلسطین آن را «روز نکبت» می‌نامند. فلسطینی‌ها که هرساله در این روز علیه اشغالگری تظاهرات می‌کرده‌اند، امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، مراسم را به شکل متفاوتی برگزار کردند.
فلسطینی‌ها دیروز به شیوه‌های مختلف، این مراسم را برگزار کردند؛ در پشت‌بام منازل خود، پرچم سیاه را که نماد نکبت است، برافراشتند، از طریق بلندگوهای مساجد تکبیر گفتند، ناقوس کلیساها را به صدا درآوردند، و ظهر دیروز به مدت ۷۲ ثانیه به تعداد سال‌های نکبت، آژیرها را به صدا در آوردند.
همچنین بادبادک‌هایی به رنگ سیاه به عنوان نماد نکبت فلسطین و مزین به پرچم آن در مناطق مختلف به پرواز در آمدند و شخصیت‌های ملی فلسطین از طریق دفتر سازمان ملل در رام‌الله، یادداشتی را به «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان ارائه دادند که در آن، فاجعه و تراژدی فلسطین در روز نکبت شرح داده شد.
این نخستین بار است که فلسطینیان به دلیل شیوع کرونا‌، در سالروز نکبت راهپیمایی نمی‌کنند. آنها هر ساله ضمن راهپیمایی گسترده‌، اقدامات مختلفی از جمله حمل کلیدهای بازگشت، پرچم‌های سیاه و پارچه نوشته‌های حامل اسامی شهرها و روستاهای متروکه، انجام می‌دادند. تعداد آوارگان فلسطینی که در سال ۱۹۴۸ مجبور به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند، ۹۵۰ هزار تن بوده و تا حال حاضر شمار آنها به 7 میلیون و 500 هزار آواره رسیده است.
کووید 1948
نکته مهم در مو
منبع: کیهان
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi