شناسه خبر : 75126
پنجشنبه 08 خرداد 1399 , 13:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شعبده بازی در پرداخت حقوق ایثارگران!

اکنون یک کارشناس معمولی در بنیاد شهید که حدود ۱۵ سال از خدمتش می گذرد دریافتی بالای ۷ میلیون تومان دارد و این درحالی است که یک جانباز نخاعی حقوقش میانگین ۳ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان بوده که با افزایش حقوق به میانگین ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

فاش نیوز - یکی از موضوعات مهمی که امروزه اغلب آحاد جامعه را نگران کرده است وضعیت موجود معیشتی است. نگرانی از افزایش قیمت ها و پای لنگ امرار معاش که بعضا گفته می شود خرج دخل و خرج با هم جور نیست. 

در این میان بعضی از گروه ها به علت وضعیتی که دارند بیشتر از دیگران در معرض مشکلات قرار دارند و آسیب پذیری شان به مراتب بیشتر است. یکی از این گروه ها جامعه ایثارگری است. پدر و مادر شهیدی که حالا سنی ازشان گذشته و یا جانبازان قطع نخاع و شیمیایی و ... که دیگر نمی توانند فعالیتی برای افزایش درآمد داشته باشند.

همه این ها در حالی است که بازخورد رسیدگی به این جامعه هدف بین مردم به گونه دیگری منعکس می شود. خیلی از  مردم فکر می کنند جامعه ایثارگری با سهمیه ها و تسهیلاتی که برایشان در نظر گفته شده احتمالا زندگی راحت تری را سپری می کنند. 

امروز که اولین روز آغاز به کار مجلس یازدهم شورای اسلامی است تصمیم گرفتیم موضوعاتی را که جامعه ایثارگری مطالبه می کنند مطرح کنیم تا شاید نمایندگان جدید ملت بتوانند باری از روی دوش این عزیزان سبک کنند. 

در همین خصوص با مجتهد نماینده حقوقی جانبازان تماس گرفتیم تا با ما در مورد مهم ترین موضوعی که جامعه ایثارگری امروزه در حال دست و پنجه نرم کردن با آن است صحبت کند. او بدون هیچ مکثی گفت دغدغه مهم ایثارگران امروز وضع معیشت است. 

وی گفت: در همین خصوص جلسات متعددی را با رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس بنیاد شهید، مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح و سپاه و ارتش و مسئولان وزارت دفاع داشته ایم که متاسفانه علی رغم اینکه همه آنها بر مشکلات و خواسته های به حق ایثارگران صحه می گذراند اما نتیجه جلسات اثر چندانی بر رفع مشکلات نداشته است. 

مجتهد با بیان اینکه گرانی و تورم باعث شده بین طبقات مختلف مردم شکاف جدی ایجاد شود، افزود: متأسفم که می گویم اضافه کاری برخی از مدیران بنیاد شهید از دریافتی حقوق خانواده شهدا بیشتر است و تازه این در حالی است که بعد از پیگیری های فراوان اخیرا جامعه ایثارگری افزایش حقوق داشته است. 

وی بیان داشت: در پرداخت حقوق ها شیطنت‌های زیادی رخ می‌دهد زیرا حقوق کارکنان نیروهای مسلح، ( سپاه) کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران و مشمولین قانون حالت اشتغال که حقوقشان را بنیاد پرداخت می‌کنند بر مبنای قانون مدیریت خدمات کشوری پرداخت می‌شود لاکن اختلاف فاحشی بین دریافتی این سه گروه که مبنای واحدی برای پرداخت دارند ،وجود دارد که نشان می‌دهد حقوق ایثارگران مشمول قانون حالت اشتغال به درستی اجرا نمی‌شود.

مشاور حقوقی جانبازان گفت: اکنون یک کارشناس معمولی در بنیاد شهید که حدود 15 سال از خدمتش می گذرد دریافتی ای بالای 7 میلیون تومان دارد و این درحالی است که یک جانباز قطع نخاع ویلچری حقوقش میانگین 3 میلیون و 500 هزارتومان بوده که با افزایش حقوق به میانگین 4 میلیون و 500 هزار تومان رسیده است. 

وی ادامه داد: وقتی مبنای حقوق از یک قانون برآمده است چرا باید شاهد این همه تفاوت باشیم؟ همه این ها در حالی است که قانون برای جانبازان تسهیلاتی قائل شده مبنی بر اینکه در نظام حقوقی با یک فرد هم سابقه، جانباز دو گروه بالاتر قرار می گیرد، یک فوق العاده به حقوقش اضافه می شود و از نظر علمی هم یک رتبه بالاتر است. همچنین بین 3 تا 6 درصد افزایش سنواتی دارد به دلیل حضور در جبهه. آن وقت در پرداخت حقوق چطور شعبده بازی می شود که دریافتی حقوق ایثارگران حدودا نصف فرد دیگر است؟ 

مجتهد بیان داشت: این دریافتی جامعه ایثارگران در حالی است که حقوقش همان بر مبنای همان حکمی است که ابتدای سال برایش زده می شود. یعنی نه اضافه کاری می تواند داشته باشد و نه حق ماموریتی دریافت می کند. هر چیزی مثل سبد کالا یا هدیه اعیاد به یک کارمند داده می شود هم به این گروه تعلق نمی گیرد. 

وی گفت: من به معاون رییس برنامه و بودجه در یک جلسه ای گفتم مبلغ اضافه کاری خودتان را دربیاورید و انصافا با حقوق یک جانباز مقایسه کنید تا ببینید وضعیت چگونه است. 

مجتهد بیان داشت: اغلب مدیران کشور متاسفانه اوضاع معیشت جامعه ایثارگری را درک نکرده اند و حتی بی خبرند. آن مدیرانی که تازه احساس تکلیف می کنند وقتی از جزییات با خبر می شوند با تعجب می گویند ما نمی دانستیم اینقدر مشکل وجود دارد. 

مشاور حقوقی جانبازان با تأکید بر اینکه اوضاع معیشت جانبازان نا به سامان است افزود: برخی مدیران نمی فهمند و برخی هم نمی خواهند بفهمند. مدیرانی که بعضا حتی حاضر به گفت و گو نیستند و جدای از پاسخ داشتن یا نداشتن نمی خواهند حتی در معرض قرار گرفتن سوالات ما قرار گیرند.

انتهای پیام/

منبع: فارس
اینستاگرام
سلام،نمیدونم‌چرادولتمردان‌ همیشه‌نسبت‌به‌اموراقشارخاص‌اعم‌ازجامعه‌ایثاروخانواده‌انهاکوتاهی‌ ویاحتی‌خیانت‌میکنند.
چراشخصی‌مثل‌آقای‌یوسف‌مجتهدکه‌سالهاخودراوقف‌ جامعه‌ایثارگرقرارداده‌رادرحاشیه‌گذاشتن،این‌فردکه‌واقعا‌پرونده‌ وگذشته‌درخشانی‌داره‌چه‌ازنظرقوانین‌مرتبط‌باایثارگران‌و. .....رابه‌عنوان‌ یک‌مشاورویاحتی‌مسیولی‌درامورایثارگران‌ منصوب‌نمیکنند امیدوارم‌این‌مجلس‌جدیدحداقل‌ازاین‌نخبگان‌کشوراستفاده‌بهینه‌ رادرامورمشگلات‌جامعه‌ایثاربکنند.
این‌مردواقعاچهره‌ای‌ خدوم‌وخدمتگزاربه‌نظام‌وولایت‌بوده‌وهست‌ وخداروشکرباشناختی‌که‌ ازایشان‌دارم‌ وام‌دارهیچ‌حزب‌وگروهی‌نبوده‌ ونیست،ولی‌متاسفانه‌همیشه‌ موجب‌بی‌مهری‌ ازسوی‌مدیران‌بی‌کفایت‌بنیاد‌و خیلی‌ازمسیولین‌کشوری‌قرارگرفته.
واقعاجای‌تقدیروتشکرداره‌فردی‌جانبازباتحصیلاتی‌عالی‌ومرتبط‌باقوانین‌کشورخودراوقف‌جامعه‌مظلوم‌ایثارگران‌‌کرده‌،ان شاا.... ارزوی‌موفقیت‌وسلامتی‌برایشان‌دارم
حقوق من بالای 25 درصد جانبازی واستخدام در سال 60...آ.پ , وکارافتاده کلی در سال 80 و بازنشسته سال 90 ,بامدرک لیسانس .تازه حکمم شده 3/900.
دانشجوی تازه ورودی دانشگاه تربیت معلم حداقل 2/800. همان حداقل حقوق .
بعداز 39 سال حقوقم این است .اصلا مدرک تحصیلی ,وجانبازی ,وسنوات خدمتی ,عملا در در یافتی متعادل ورقم صحیحی نیست.
به طوری که یک معلول سرباز درحین خدمت 10 سال پیش با مدر ک سیکل از من بیشتر می گیرد .(این درستر است نوش جان)
قضاوت باشما .
.
امیدوارم در این مجلس تازه نفس ها حقوق جانبازان چه بنیاد ,چه فرهنگی بازنشسته ,کشوری مورد بازنگری در دستورکار مجلس قرار گیرد .بنده وضعیت خودم را گفتم حال شاید دوستان ذی حقی هم مشکلات خود را بنویسند تا ...............................قرار گیرد .
تشکر ا ز جناب مجتهد زاده محترم .
ایکاش مسئولین مرگ را باور می کردند که خودشان و اسمشان در تاریخ دفن می شود و باید پاسخگوی ظلم خود به ایثارگرا نباشند کسی نیست بگوید چرا بین جانبازان ساتا و بنیاد در پرداخت فرق می گذارید چرا جانبازان ساتا را به بنیاد ملحق می کنید چرا با یک طرحی جانبازان زیر 25 درصد که دارنده سابقه حق بیمه هستند را بازنشست نمیکنید و چرا برای خودتان قبل از عید حقوقتان را زیاد کردید دوباره بعد از عید اضضضضضافه کردید اما جانبازان زیر 25 درصد با 750ت در حال مرگ تدریجی هستند
حالت اشتغال تبصره6 را از همه چیز محروم کردند ماده 38 را هم که گفتند شامل نمی شودپس حقوق ایثارگری و بقیه حق و حقوق که شامل همه شده چه می شود چرا به ما نمی رسدما چه گناهی کردیم که سال1382بازنشسته حالت اشتغال شدیم آیا 37 سال است بما ظلم می کنید بس نیست.
نکته جال تفاوت بین دریافتی جانبازان ساتا و بنیاد شهید است. که یک میلیون اختلاف وجود دارد. در حالیکه هر دو جانباز زیر 25 درصد هستند.برخی از جانبازان اواخر سال 98 حقوق بگیر ساتا شده اند. و بنیاد شهید از ابتدای سال 99 شروع به پرداخت حقوق کرد.ولی حاضر نیست جانبازان ساتا را تحت پوشش قرار دهد.
سلام.جناب مجتهدبنده ازبابت افزایش حقوق 50درصدی امسال باتوجه به همه مشکلات اقتصادی وووجاداردازهمه تلاشگران بخصوص انجمن نخایی کشورتشکرکنم.چندین سال بود که با بدبختی وحقوقی ناچیزامورات راگذراندیم تااینکه خودجامعه هدف به دادمارسیدوشکرمیکنیم .ازهمه دوستان خوب ایثارگروکسانیکه دراین افزایش حقوق نقشی داشتندمتشکرم ودعاگوی همه بزرگواران.جانبازحالت اشتغال بنیاد.
اضافه شدن 50 درصدی که اقای نویخت وعده ان را دادند و معاونت تعاون وعده اجرای ان را به حقوق بگیران حالت اشتغال از اول فروردین دادند هرگز اجرایی نشده است فقط همان درصد سالیانه که دولت در هر سال اضافه می کند اجرایی شده . کم ابروی جانبازان را با وعده های تو خالی ببرید در بی بی از بی چادری است والا زن محجبه ای بود چون حد اقل بابا بزرگ تا زنده بود شب عید یه چادر گل دار چیت براش می خرید./؟؟؟؟؟؟
دروغ کنید حقوق جانبازان ۷۰درصد حالت اشتغال بنیاد به هیچ وجه ۵۰درصد اضافه نشده است دروغ کنید واز خدا بترسید........‌‌‌‌
سلام گرچه مطمئنم که جواب نمیگیرم ولی ایا میتوانید اشل حقوقی لشگری را مختصری توضیح دهید و نحوه تطبیق اولیه جانبازان حالت اشتغال تبصره۶ را بیان بفرمایید.. ظاهرا علیرغم بی توجهی به قوانین قبلی بالاخره بعد از ۸سال بحای اجرا دستور جمع اوری مدارک این جانبازان را ابلاغ کردند. و از آنجاییکه هیچ کس اطلاعی ازنحوه تطبیق ندارد نگران هستیم که بحای افزایش حقوق متضرر شویم. خواهشا در این مورد و تخصیص امتیازات در تطبیق اولیه راهنمایی بفرنایید
جانباز گرامی که از تشکل ایثارگران تشکر میکنی، ۹۰هزار نفر از ایثارگران شامل این افزایش ۵۰ درصدی شده اند.پس تلاش زیادی از طرف این تشکلها نشده است‌
یک شعبده بازی دیگه من سال 88 خدمات کشوری که اجرا شد تفاوت تطبیقم 108 هزار تومان بود وبند ایثارگری وسایر فوق العاده ها رانداشت ,بعد یک هفته حکم دیگری اومد وتطبیق به 16 هزار کاهش ومابقی فوق العاده ایثار گری /سختی کار /توسعه یافتگی شد .اون وقت من حالت اشتغال بودم .فرهنگی بازنشسته
با سلام خدمت برادر مجتهد وساقی وکارکنان خدوم فاش نیوز باید خدمت شما عزیزان عرض کنم مشکلات وگرفتاری ایثارگران همانند مشکلات ملت و دولت که ریشه داخلی دارد نه خارجی ریشه آن خود ایثارگران هستند از ایثارگران مجلس ودولت گرفته تا خود بنیادی ها وقتی مجلسی ها گله دارند که بنیاد به دنبال حقوق ایثارگران نمی آید از بقیه چه انتظاری است وقتی دولتی ها فکر می کنند حق وحقوقات ایثارگران رانت است وحقشان نیست در بسیاری از مواقع از اجرای قوانین سرباز میزنند یا تفسیر اشتباه میکنند در این میان بنیاد هم هیچ توجه ای به مشکلات ایثارگران ندارد بنده که هر چه ستم شده بهم فقط از ناحیه بنیاد بوده بعنوان مثال در 40 ساله دوم انقلاب فرزند شهید انصاف است که باید برود به مستاجری ...
.
درودبر مجتهد زاده نستوه وفاش نیوزی های محترم .
برادر ان فاش نیوز اگر شما صدای ایثارگران را به گوش مسولین نرسانید و مطالبه گری نکنید آب از آب تکان نمی خورد .
,ایشان مشگل جانباز را کاملا می دانند ولی زیر بار نمی روند .
مثلا ایران ثر وتمند که به ونزوعلا بنزین میده, آنها هم لیتر ی 450 تومان با سهمیه 120 لیتری به مردمشان میدهند .حالا واسه ما ......
تو خود بخوان حدیث مفصل .....
قدر زر، زرگر شناسد قدر گوهر، گوهری.
سلام چرا حکمهای حقوقی ایثارگران حالت اشتغال رابعد از۲سال درفیش حقوق شفاف سازی نمی کنید
با عرض سلام و خداقوت به همه عزیزان که برای افزایش 50 درصدی حقوق فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری زحمت کشیدند از جمله کارشناس حقوقی شبکه ملی برادر عزیزمان یوسف مجتهد که با استدلال واستناد به قوانین و اشرافی که در این زمینه دارند جلسات متعدد با مسئولین ... راه را هموار کردند و همچنین سردار صفری رئیس هیئت مدیره شبکه ملی جلسه و مکاتبات با دکتر نوبخت و دیگر مسئولین و همین طور انجمن جانبازان نخایی برادر حسین اسرافیلی که همیشه زحمت می کشند فاش نیوز جناب آقای ساقی و سایر دوستان خدا قوت به همگی . سوالی که از دوستان دارم خواستم بدونم فرمول محاسبه افزایش 50 درصد که به حقوق ها اضافه شده چگونه است چون برای اینجانب هر جور حساب می کنم 50 درصد نمی شود از دوستان اگر کسی اطلاع دار د اطلاع رسانی کند ممنون و سپاسگزار .
سلام. من جانباز 35 درصد باسابقه بیش از 50 ماه حضور در جبهه و 5بار مجروحیت می باشم.از سال 62 تا کنون روزانه بیش از 15 حب قرص مصرف میکنم. هرچه سنم بالاتر می رود مشکلات جسمی و روحی من بیشتر می شود. سپاه و بنیاد مرا بین در و دیوار قرار داده اند. چون آخرین مجروحیت من باعضویت رسمی سپاه بوده بنیاد شهید همان را ملاک قرار داده و می گوید حقوق شما به سپاه مربوط است و سپاه می گوید چون جانبازی شما بالای 25 درصد است حقوق شما به بنیاد مربوط می شود. الان سال هاست که من بین سپاه و بنیاد پاسکاری می شوم و فقط توسط بنیاد کمک معیشت به من پرداخت می شود. البته من در سال 68 هم از سپاه استعفا داده ام. بیکار و دیگر رمقی برای کار کردن ندارم. کسی هم نیست که من را راهنمایی کند. لطفا مرا راهنمایی کنید.
یک کم هم به فکر رزمندگان معسر باشید فقط به فکر شکم خودتان هستید اون شکمی که شماها دارید پر نمیشه بسه از این همه نا عدالتی در این بزل بخشش یکمم دموکراسس داشته باشید
بنام خدا : بنده یکی از آزادگان آذربایجان غربی هستم حدود ۳۰۲۵ روز در سیاه چالهای رژیم بعث عراق بسر برده ام با چهل درصد جانبازی وباپنج عائله سر کل در یافتیم دو میلیون و دویست تومان میباشد آیا گوشی شنوای هست درد مارا بشنود و مشگل ما را حل کند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi