شناسه خبر : 75317
چهارشنبه 21 خرداد 1399 , 10:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دنیا مالی، نماینده مجلس یازدهم در گفت و گو با فاش نیوز:

اقدام عملی دولت برای ایثارگران ضروری است

به اعتقاد من برخی از حرف هایی که در مورد جامعه ایثارگری زده می شود از حلقوم یک ایرانی با غیرت بیرون نمی‌آید، چرا که هر ایرانی با غیرت می‌داند که کشور را بچه‌های ایثارگر حفظ کردند و ولی نعمت ما هستند و جایگاه آنها جایگاه بسیار بالایی است.

فاش نیوز - نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: ایثارگران در حال حاضر با مسائل و مشکلات بسیاری مواجه اند اما به دلیل عزت نفس سکوت کرده و در انتظار اقدام عملی دولت و مجلس هستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "احمد دنیامالی" نماینده ایثارگر مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت معیشتی، بهداشتی و اقتصادی جامعه ایثارگری خاطرنشان کرد: این توفیق را داشتم که از ابتدای جنگ به عنوان یک رزمنده در خدمت کشور باشم و بعدها به جهت ارزش جایگاه مهندسی و تصمیم گذاری مهندسی جنگ عموماً در حوزه مهندسی جنگ فعالیت کردم.

* عزت نفس ایثارگران مثال زدنی است

وی اضافه کرد: اگر ما امروز عزت و احترامی داریم و می توانیم روی پای خودمان بایستیم و هیچ قدرتی هم نمی تواند به ما چپ نگاه کند به خاطر ۲۲۰ هزار شهید و تعداد بسیار زیادی از جانبازان و ایثارگران عزیز است، که می دانم بسیاری از آنها در حال حاضر با مشکلات بسیار زیادی از لحاظ معیشت و زندگی مواجه هستند اما آن قدر عزت نفس دارند که غالباً آنها را مطرح نمی کنند.

دنیا مالی با اشاره به دیدار خود با یک جانباز سرافراز انقلاب خاطرنشان کرد: چندی پیش این توفیق را داشتم که در خدمت عزیزی باشم که یک دست و دو پای خود را در دوران جنگ تحمیلی از دست داده است، اما بخاطرر روحیه ای که دارد هیچ وقت ندیدم نزد من و یا امثال بنده گلایه و شکایتی از معیشت و وضعیت خود کند چرا که امثال او با خدای خود معامله کرده اند.

  نماینده ایثارگر مجلس ادامه داد: ما وظیفه داریم اگر بحرانی مانند کرونا در کشور پیش بیاید بطور مثال نباید جانبازانی که مشکلات تنفسی دارند را معطل چند عدد ماسک و اکسیژن کنیم، بلکه باید به سراغ آنها برویم و حرمت شان را حفظ کنیم. بنابراین در موضوع ایثارگران اعتقاد دارم هر چقدر به این عزیزان خدمت کنیم باز هم وظیفه ما است و در واقع کاری برای آنها نکرده ایم چرا که وجود خود را برای انقلاب و نظام گذاشته و خود را مدیون ایثارگری‌های آنها می دانیم.

وی ادامه داد: به اعتقاد من برخی از حرف هایی که در مورد جامعه ایثارگری زده می شود از حلقوم یک ایرانی با غیرت بیرون نمی‌آید، چرا که هر ایرانی با غیرت می‌داند که کشور را بچه‌های ایثارگر حفظ کردند و ولی نعمت ما هستند و جایگاه آنها جایگاه بسیار بالایی است.

نماینده ایثارگر مردم انزلی متذکر شد: باز هم تاکید می کنم ما هرچقدر هم به این عزیزان خدمت کنیم باز هم مدیون آنها هستیم و خواهیم بود.

* نحوه حمایت مجلس از ایثارگران

دنیامالی در خصوص نحوه حمایت مجلس یازدهم از جامعه ایثارگر کشور، با انتقاد از بی‌ توجهی دولت مردان به جامعه ایثارگری اظهار داشت: به اعتقاد من در سال های اخیر فضایی در جامعه به وجود آمده است که این فضا، فضای منصفانه ای نیست چرا که کسی که سلامتی و تمامی وجود خود را در دوران جنگ تحمیلی از دست داده است، هر چقدر که بخواهید به او امکانات بدهید باز هم برای او کم گذاشته‌اید.

منتخب مردم گیلان در مجلس یازدهم در ادامه سخنان خود با مقایسه جایگاه کهنه سربازان در کشورهای جهان متذکر شد: به طور مثال بسیاری از کهنه سربازان در کشور هایی که زمانی درگیر جنگ بودند هنوز که هنوز است همچنان مورد احترام مردم و دولت هستند و از جایگاه ویژه ای برخوردارند، اما در کشور ما اینگونه نیست. در کشور ما اگر تسهیلاتی هر چند ناچیز به عزیزان ایثارگر داده شده است حداقل تسهیلاتی بوده است که به این جامعه ارائه داده ایم، بنابراین نگاه ما در مجلس یازدهم حمایت از ایثارگران است.

دنیا مالی اظهار داشت: به نظر من ایثارگران بیش از اینکه نیازمند مسائل معیشتی باشند (که هستند) بیشتر به دنبال این هستند بحث احترام در جامعه را داشته باشند، بنابراین وظیفه ما است که جایگاه واقعی آنها را مورد توجه جدی قرار داده و تقویت کنیم. ضمن اینکه قبل از اینکه فشارهای اقتصادی آنها را اذیت کند و وظیفه ما این است که به فکر معیشت این قشر تاثیرگذار باشیم.

نماینده مردم انزلی با بیان اینکه ایثارگران همچنان خود را سرباز نظام می‌دانند و به خاطر وضعیت خاص کشور سکوت کرده اند اظهار داشت: بسیاری از دوستانم علی‌رغم اینکه می دانم در زندگی مشکلات معیشتی و درمانی دارند اما شکایتی نمی کنند و آن قدر عزت نفس دارند و افراد مومنی هستند که سخنی بر لب نمی آورند.

* جانبازان نخاعی و اعصاب و روان

دنیا مالی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از ایثارگران مشکلاتی دارند و در زمینه اشتغال فرزندان، دارو و درمان، بیمه تکمیلی، معیشت و... دچار چالش های فراوانی هستند یادآور شد: در حال حاضر نیز بسیاری از جانبازان ما اعم از قطع نخاعی، گردنی، شیمیایی و اعصاب و روان هنوز پس از گذشت ده ها سال از پایان جنگ تحمیلی در آسایشگاه ها به سر می‌برند و اگرچه خود و خانواده های شان تحت فشارهای سنگینی هستند اما هم چنان مانند کوه استوارند.

منتخب دوره یازدهم در بهارستان تصریح کرد: بنابر این مشکلات حوزه ایثارگران مشکلات کمی نیست، اما به هر صورت آنها با خدای خود معامله کرده اند ولی وظیفه امثال بنده این است که خود را نماینده این قشر بدانیم، چرا که افتخاری برای افرادی مثل من است که خود را نماینده همه آحاد ملت و به خصوص ایثارگران بدانم. اگر ایثارگران نبودند معلوم نبود امروز ما در چه شرایطی قرار داشتیم.

این نماینده خاطرنشان کرد: همین الان هم بچه های رزمنده که یک پا یا دست خود را از دست داده‌اند سرپل های ما در هزاران کیلومتر دورتر از مرز ایران را حفظ کرده‌اند و برخی از آنها هم بچه های همان کهنه سربازان هستند. اگر هم یک روزی در کشور شرایطی پیش بیاید که احساس کنند باید وارد صحنه شوند مطمئن هستم که از این موضوع دریغ نخواهند کرد.

دنیا مالی که برادر شهید نیز هست در مورد شهادت برادر خود در دوران جنگ تحمیلی یادآور شد: زمانی که برادرم به شهادت رسید متاسفانه در کنار ایشان نبودم و ایشان از دوران نوجوانی وارد عرصه های نبرد حق علیه باطل شد و امیدوارم روح بلند ایشان از امثال من راضی باشد.

* خاستگاه بچه های جبهه و جنگ

نماینده ایثارگر خطه شمال در پایان این گفت و گو متذکر شد: به نظر من خاستگاه بسیاری از بچه‌های جبهه و جنگ به خصوص شهدا دو موضوع و اصل بوده است که عبارت از تبعیت از رهبری و توجه به زندگی و معیشت مستضعفان است. بنابراین من امیدوارم که ما به گونه ای عمل کنیم که به جای اینکه به هوا و هوس خود فکر کنیم بیشتر به فکر باقیات و صالحات باشیم. معتقدم که باید از این فرصت استفاده کرده و برای مردم بیشتر از گذشته کار کنیم تا بتوانیم شرایط کشور را به یاری خداوند و با تاسی از رهبر انقلاب سر و سامان بدهیم و با توطئه‌های دشمنان مقابله کنیم.

 

اینستاگرام
خدا از سر تقصیرات دولت روحانی نگذره که درد خانواده های ما رو بیشتر کرد
سلام و سپاس از خبرنگاران بسیار فعال فاش نیوز و نمایندگان مدافعان رزمندگان و ایثارگران
...
بانک ها می گویند هر ۶ ماه ۳۰ هزار تومان بابت پیامک از حساب کم می کنند .
ولی هر ۲ ماه یک بار ۳۰ هزار تومان از حساب کم می کنند .
و بعد پیامک می دهند که ۳۰ هزار تومان بابت پیامک کم کردیم و باز هم ۳۰ هزار تومان از حساب برداشت می کنند .
...
و یکی دیگر :
۱۰۰ هزار تومان درحساب پول دارید :
۲۰ هزار تومان خرید می کنید .
می نویسد ۲۰ هزار تومان خرید کردید :
ولی ۵۰ هزار تومان از حساب شما کم می شود .
...
یکی دیگر :
۱۰ و ۱۵ هزار تومان داشته باشید حق برداشت ندارید .
..
یکی دیگر :
پول سهام عدالتم پرداخت نشد که برداشت کنم .
ولی در صورت وضعیت پرداخت شد و من بعد از یک ماه برداشت کردم ؟!
امکان ندارد زیرا :
من اجازه نمی دهم پولم یک ماه در حسابم بماند .
زیرا زود حسابم را تخلیه می کنم .
سالها است که اینجوریه .
چون پول اضافه ندارم کسی مال خود کند ؟!
...
...

هرچند ابهاماتی برای مجوز افزایش ۵۰درصدی سرویس پیامکی بانک‌ها وجود دارد ولی باید توجه داشت که اگر نیمی از حدود ۵۰۰ میلیون حساب بانکی ۱۵ هزار تومان را پرداخت کنند، درآم دبانکها حدود ۳هزار و ۷۵۰ میلیاردتومان یعنی ۲ برابر هزینه‌شان می شود.
کد خبر 1082115تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
مشرق نیوز
اقتصاد
درآمد ۴ هزار میلیارد تومانی بانک‌ها از پیامک
...
عزت نفس کیاویی چنده.
مرد حسابی وقتی قطع نخاع باشی و اعتراض کنی و ۸ سال حقوقت رو قطع کنند.۸ سال به علت نداشتن مسکن در بیمارستان باشی و بنیاد شهید کروبی و فدایی فکری به حالت نکن.
توقع داری کسی اعتراض کنه.؟
فرض کن ما اعتراض نکردیم و عزت نفس داشتیم انسانیت ،مسئولین کجا رفت که نفهمیدن جانباز ۷۰ درصد رو به امان خدا رها کردن یعنی چه.
۴۰ سال دغدغه حقوق،ویلچر،درمان،بیمه،امان از پیری....
ما آینده روشن و گوش شنوا نمی بینیم که سکوت کردهایم
مقابله با دشمن پیشکش.
شما از مجلس و حقوق و دریافتی های نامتعارف نجومی در ادارات،رانت استخدامی،ربا خواری بانکی،پاداشهای داخلی مجلس و ادارات دولتی شروع کن.
دشمن خارجی هیچگاه بر ایران مسلط نشد ه و نخواهد شد جز در مواقعی که مسئولینی زیاده خواه بی سواد،متحجرو متکبر برمسند دولت نشستند
انشاالله حداقل این مجلس یازدهم در حوزه اجرای کامل قانون جامع خدمات ایثارگران کارکند تابنیادازخودسرانه عمل کردن دست بکشدمافقط اجرای بی چون و چرای قانون فوق رامیخواهیمخودجانبازاعصاب و روان مستاجر وبلاشغل ودارای۲فرزندبیماراعصاب و روان اوتیسم شدید وبیش فعال هستم رماه بالغ بر۱۵میلیون تومان هزینه درنان فرزندام است که درقرادادبنیادبابیمه بیش از۱۵درصدقابل پرداخت نیست که باهزاران پیگیری فقط برای بندهدربیمه دی ارفاق قائل شده اند که حدود۵۰درصدآن راپرداخت میکنند قرادادفوق هیچ تغییری نکرده درصورتیکه طبق قانون جامع خدمات ایثارگران تامین ضدرصدهزینه های درمان بابنیادشهیدوامورایثارگران میباشد اگر بفکرآخرت خودتان هستید برای این نشاکاری بکنید
باید همه جانبازان در همه استانها با نمایندگان در تماس باشند ومشکلات را انعکاس دهند تا مجلس تکانی بخورد
سلام همه نماینگان مجلس باید در مورد مشکلات جانبازان آگاهی داشنه باشند تا مفید واقع شود
سلام شب دراز است و قلندر بیدار عزیزم این حرفها تعارفی بیش نیست همیشه هم اینطوری بوده وخواهد بود نماینده های محترم یک بار در استانه انتخابات شعار ایثارگر میدهند یک بار تازه به مجلس وارد شدن جوگیر می شوند به ایثارگران عزیز لالایی میگین ما عادت کردیم کدوم ایثارگر از مشیعت زندگی ناله نمیکنه درست است باخدا معامله کردن اما این هم درست نیست یک جانباز شرمنده اهل عیالش بشه عزیزم این تعارفهای شماها بدترین ضربه را به ایثارگران می زنه جون همه میگن تمام مملکت را دادند به جانبازان و رک به رویمان متلک میگن یابا شوغی یا با جدی اماملت عزیزمان نمی دانندکه اینها فقط شعاراست فکرمیکنند جدی هست عزیزم تو به کلام الله قسم خوردی اگرهمین شعارهای که گفتی عملی نکنی هم به قران مدیون هستی هم به ایثارگران بنده یک درخواست ساده دارم خیلی ساده قرارداد بیمارستانهاومطب هاو درمانگاه هاو داروخانه را با بیمه تکمیلی دی حالت دو سال پیش برگردانید یا قرادادرا با بیمه دی فسق کنید با شرکت بیمه ایران قراداد ببندید اگراین کار کردی گفته هایت شعارنیست بلکه جدی هست ببخشید بنده لفس قلم بلد نیستم بنویسم اینقدرهم به جامعه دروغ نگویید رفتیم دیدارفلا"جانباز سی و چهار ساله جانباز شیمیایی شدیدهستم پازده ساله با اکسژین هم تنفس میکنم یک بارهم حالم را حضوری یا تلفنی نپرسیدند فقط در سال ۱۳۶۵ در المان بستری بودم اقای سفیر المان امد به عیادتم دیگه هیچ درصورتی که شهردار وفرماندار ان شهر بارها به عیادتمان امدن
میگن در دیزی بازه حیا گربه کجاست
ای کاش کمی از حیاء گربه داشتند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi