شناسه خبر : 75643
چهارشنبه 28 خرداد 1399 , 09:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سفرهای استانی رئیس بنیاد برای بررسی شرایط ایثارگران

«سعید اوحدی» لازمه رفتار و مدیریت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را داشتن روحیه جهادی و انقلابی دانست

فاش نیوز - «سعید اوحدی» لازمه رفتار و مدیریت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را داشتن روحیه جهادی و انقلابی دانست و گفت: ما آمده‌ایم که خدمت‌گزار ایثارگران باشیم و در همین راستا از هفته آینده، سفرهای استانی خود را برای بررسی شرایط و وضعیت آغاز می‌کنیم.

سفرهای استانی رئیس بنیاد شهید با هدف بررسی شرایط ایثارگران 
«سعید اوحدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، دیروز سه‌شنبه در هفتمین جلسه شورای معاونان بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: بنیاد شهید و امور ایثارگران جایگاه و نهاد مقدسی است که توفیق خدمت در آن برای ما فراهم شده است و برای موفقیت در مسیر خدمت در این نهاد از ارواح طیبه شهدای گران‌قدر و امام شهدا مدد می‌جوییم.

وی افزود: من در ستاد آزادگان و سازمان حج و زیارت، سابقه همکاری با حوزه نمایندگی ولی فقیه و استفاده از تجربیات مفید این دو ظرفیت را دارم. جایگاه حجت‌الاسلام «شهیدی» جایگاه شرعی است و نظر ایشان با توجه به این جایگاه در تصمیم‌گیری‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران نظری صائب و حضور ایشان بی‌شک سبب آرامش و اقتدار در بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص عدم نیاز به تغییر ساختار اجرایی در انجام مأموریت‌های این بنیاد گفت: خوشبختانه ساختار بنیاد شهید و امور ایثارگران تکمیل است و نیازی به تغییر آن نیست؛ اما باید این ساختار به‌طور کامل در اختیار وظایف قرار گیرد و در مدت خدمت باید نگاه ما به خدمات و مأموریت‌ها بلندمدت باشد.

وی با بیان این‌که هیچ مجموعه‌ای در کشور مانند بنیاد شهید و امور ایثارگران با این میزان ظرفیت وجود ندارد و باید با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی، مقدس‌ترین نهاد کشور مجموعه‌ای مطالبه‌گر باشد، تصریح کرد: حضرت امام خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) راه برون‌رفت از تمام مشکلات کشور را فرهنگ ایثار و شهادت می‌دانند و این اصل در مسیر فعالیت‌های ما باید مدنظر باشد؛ در همین ارتباط رئیس جمهور نیز بر لزوم افزایش شتاب در خدمات‌رسانی به ایثارگران تأکید و موفقیت و قدرت کشور را به برکت فداکاری‌ها و تلاش‌های خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان می‌دانند.

اوحدی تأکید کرد: فرزندان شهدا و ایثارگران امروز وارد عرصه خدمت شده‌اند و باید از ظرفیت‌های این عزیزان به‌خوبی بهره گرفت. خوشبختانه حضور این عزیزان در همه عرصه‌ها پررنگ است؛ به‌عنوان مثال، تعداد زیادی از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران در دوره فعلی مجلس شورای اسلامی حضور دارند.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از تمام ظرفیت‌های صدا و سیما، گفت: باید با استفاده از ظرفیت رسانه ملی، در مسیر ترویج و توسعه بیش‌ از پیش فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم؛ همچنین لازم است تا از ظرفیت مجلس شورای اسلامی و تشکل‌های شاهد و ایثارگر نیز به‌عنوان فرصت استفاده شود.

اوحدی لازمه رفتار و مدیریت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را داشتن روحیه جهادی و انقلابی دانست و گفت: باید این کلام امام علی (ع) را سرلوحه امور خود قرار دهیم که فرمودند: «برای دنیایت چنان باش که گویی جاویدان خواهی ماند و برای آخرتت چنان باش که گویی فردا می‌میری»؛ بنابراین ما آمده‌ایم که خدمت‌گزار ایثارگران باشیم و در همین راستا از هفته آینده سفرهای استانی خود را برای بررسی شرایط و وضعیت آغاز می‌کنیم.

وی با بیان این‌که دسترسی جامعه ایثارگری به ما باید آسان باشد، تصریح کرد: اخلاق‌مداری، روحیه خدمت و انضباط مالی از اصول مهمی است که باید همواره مدنظر همه کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد. به‌خصوص در زمینه انضباط مالی، باید بسیار با دقت رفتار شود؛ زیرا اموال و املاک بنیاد شهید به‌عنوان امانت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در دست ماست.

اوحدی همچنین با اشاره به پیدا شدن پیکر یکی از شهدای افغانستانی دوران دفاع مقدس، گفت: این شهید بزرگوار جمعی لشکر ۵ نصر خراسان بوده که پیکر وی اخیراً شناسایی شده است که معاونت تعاون و امور اجتماعی و اداره کل امور بین الملل بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در راستای شناسایی و تحت پوشش قرار دادن خانواده این شهید بایستی با سازمان‌ها و نهادهای مرتبط همکاری‌های لازم را انجام دهند.

حجت‌الاسلام «سید محمدعلی شهیدی» نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز در این جلسه ضمن خیر مقدم به «سعید اوحدی»، اظهار داشت: حضور ایشان که خود از جامعه معزز ایثارگری هستند در بنیاد شهید و امور ایثارگران، باعث خوشحالی و شادی است. مطمئناً همه در خدمت ایشان و خانواده شهدا خواهیم بود و هدف اصلی رشد بنیاد و رفع مشکلات جامعه ایثارگران است. من نیز در این مسیر به عنوان طلبه‌ای کوچک در کنار شما عزیزان هستم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
هع .... اینم نیومده داره میره ددر !!! اینکه هیچ گنده گنده تراش اون مخروبه رو تا پنجاه سال دیگه نمیتونن جمع کنن ... حالا تو برو تا برگردی همتون باید برید ! هیچ تپه ایی رو شهیدی بدون مین کاری نذاشته تا پنجاه سال دیگه هم عمرآ بتونین کاری کنید .
اینم شده احمدی نژاد دوم!!
بنام خدا اینجانب در سال 64 با توجه به اینکه دانش اموز و14 سال طبق مدرک ومستندات سن داشتم تا پایان جنگ تحمیلی بصورت بسیجی وپاسدار افتخاری در جبهه ها حضور داشتم ودر سال 66 با برخورد با مین یک پایم قطع واز ناحیه اعصاب و روان دچار اسیب شدم ودر تاریخ اسفند سال گذشته دچار ویروس کرونا شدم 10 روز در ای سی یو بیمارستان بستری بودم ودوماه در قرنطینه بسر بردم وتا سلامتی کامل خودم را بدست اوردم یک روز برای کار اداری به بنیاد رفتم زمانی وارد شدم مورد تمسخر تعدادی از کارکنان قرار گرفتم حال از رییس بنیاد مرکز تقا ضا مندم که پرونده بنیاد اینجانب را قطع ودیه اینجانب را پرداخت نمایند چونکه دیگر با توجه به این گستاخی که به اینجانب شده دوست ندارم عضوی از جانبازان باشم
با وجود فضای مجازی همه مشکلات ایثارگران را ایشان می توانند در انجمن ها مطالعه کنند .
مهمترین کاری که ما ایثارگران از ایشان انتطار داریم این است که قانون مصوب برنامه ششم را اجرا کنند
کمک معیشت همه جانبازان واجد شرایط به عهده بنیاد است
جانبازان ساتا 750هزار تومان دریافت می کنند، درحالکیه طبق قانون باید 1800000تومان دریافت کنند
جانبازان از تبعیض و بی عدالتی ناراضی هستند
چرا برای اجرا هنوز ابلاغ شده ؟؟!!
تغییر ساختار موجب میشود ایثارگران به حق و حقوقشان برسند و این حتما برای ریاست جدید هممشکل آفرین خواهد بود.بکارگیری یروهای مازاد،بازنشستگان سایر ارگانها خصوصا سپاه یعنی بار مالی بسیار برای بنیاد،داشتن گروههای که بود و نبودشان یکسان استو عدم بکارگیری نیروی متخصص it ای..تی.نبود شفافیت حقوق مدیران و مسئولین بنیاد.ساختار شکنی از مدیران انقلابی بر میآید که صد حیف و صد افسوس انقلابیگری فراموش شده است
سلام خسته نباشید
من همسرم جانباز ۵ درصد هستن با ۵۶ سال
نه از جایی حقوق میگیرد نه جایی مشغول به کار است در اسنپ کار می کند و خودمان بیمه اختیاری تامین اجتماعی هستیم الان مراجع کردیم بنیاد به خاطر کمک معیشتی که آیا به ما تعلق می گیرد ؟اگر تعلق می گیرد ما ۲۱ سال به تامین اجتماعی پول واریز کردیم آیا باید ۲۱ سال بیمه تامین اجتماعی هیچ می شود ممنون می شوم جواب بدهید
در ضمن یادم رفت عرض کنم خیلی ها انقلابی بودند و جهادی بهتر از ما می دانید که بیشتر شان اختلاسگر شدند ظاهر کسی را نخورید فقط به عمل شان دقت بیشتر ی بکنید
سلام خدمت جناب آقای اوحد رئیس محترم بنیاد شهید و امور ایثار گران ضمن تبریک جهت انتخاب حضرت عالی به این پست خطیر درخواست می نمایم به جای سفر به استانها در این اوضاع اقتصادی تدابیری بیندیشید که مسئولین پست های حساس را از افراد متخصص و متعهد انتخاب کنید بعداُ هم نظارت دقیق داشته باشید و هم حمایت تمام قد بکنید چون اشخاصی هستند که منافع شخصی شان به خطر افتاده در مقابل خواهند ایستاد با عرض پوزش اگر به جای نظاره گری نظارت بود امروز این همه مشکلات تله انبار نمی شد موفق و پایدار باشی
باسلام واحترام ضمن تبریک انتصاب جناب آقای اوحدی ریاست محترم بنیاد ما ایثارگران ضمن گله شدید از خدمات مدیریت قبلی بنیاد از جنابعالی تقاضا داریم نیم نگاهی به مشکلات ایثارگران انداخته واین قشر مظلوم را دریابید اینجانب ستم ها از بنیاد دیدم وکمترین خدمات را گرفتم فی الحال بخاطر منزل نامناسب وحادثه بارندگی های زمستان گذشته از آنجا که منزل قدیمی داشت بر سر زن وبچه میریخت مجبور به تخلیه شده و الان مستاجر هستم چندین سال است که تقاضای وام کردم و موفق به اخذ وام نشدم تقاضای رسیدگی دارم . فرزند شهید در دوره 40 ساله دوم انقلاب به مستاجری برود جای بسی تامل دارد از آنجا که بنیاد هیچ خدمتی تاکنون به بنده نداشته است وستم هایی نیز در حقم روا داشته تقاضای رسیدگی دارم .فرزند شهید از خراسان رضوی
بنام خدا سلام علیکم از عزیزان فاش نیوز به عنوان یک رابط امین و صدای رسا بین ایثارگران و مدیران بنیاد استدعا دارم به آقای اوحدی رئیس تازه نفس بنیاد شهید از قول ایثارگران این درخواست را منتقل بفرمایید که. : در وسایت رسمی بنیاد شهیدwww.isar.ir قسمت ارتباط با رئیس کل بنیاد شهید دریافت و بررسی و پاسخ گویی به شکایات توسط ایشان و معاونان ارشدشان را فعال نمایند در حال حاضر این بخش از سامانه بعد از اتلاف وقت زیاد و ثبت تمام مشخصات شاکی و تایپ مطالب در نهایت پیغام می دهدکه " به علت مشکل سیستم قادر به ثبت شکایت شما نمی باشد " اگر واقعا در پی اصلاح ساختار بنیاد هستید از همین جا شروع کنید که جامعه هدف بدون تحمل رنج سفر به تهران ومواجه با خطرات از جمله بیماری کرونا بتواند صدایش را به گوش شما برساند و این خواسته ناحق ونابجایی نیست و در امر یافتن اشکالات بنیاد و بهبود روند خدمت رسانی بسیار موثر نیز هست ا
سلام و تحیت به جناب اوحدی، شما فرمودید دسترسی به مسئولین باید آسان باشد. بعد فرمودید حرکت شما در بنیاد حرکتی جهادی خواهد بود.
و....
خوشبختانه این دو نمونه از آیتم های خوب و موفق یک مدیر جهادی است.
بنده این متن را ارسال کردم تا ببینم در میدان عمل چه می کنید؟
ان شاءالله قبل از سفر به استان مازندران خبری به اینجانب برسد تا با مدارکی متقن و مکتوب خدمت برسم و بنشان دهم که چه بلایی در اثر تسامح و تعلل مسئولین بنیاد در گذشته و دستگاه های مختلف برسر ما ایثارگران_ علی الخصوص جانبازان_ که عضو هیئت علمی دانشگاه ها هستیم، در می آورند.
اگر هم تمایل به تماس تلفنی هم دارید با همان آدرس ایمیل فوق شماره اعلام فرمایید تا تماس بگیرم.
لازم به یادآوری است فقط با شخص جناب مستطابعالی که خود از خانواده معزز ایثارگرید، دلیلش هم این است تا کنون فقط دو گانگی در حرف و عمل از خیلی ها شنیده ایم .
با پوزش از اطاله کلام. منتظر پیام شما
سلام
جانبازانی را که تو جنگ بودن
بسیجی بودن
بارها اعزام داشتن ولی زمان مجروحیت خط مقدم نبودن رو چرا ماده ۳۸ قرار نمیدن
تعدادشون هم زیاد نیست
سلام لطفا پاداش پایان خدمت جانباان حالت اشتغال را که بیش از 34 سال از تاریخ مجروحیتشان می گذردسریع تر پرداخت کنید چون بیشتر این عزیزان چند صباحی بیشتر در این دنیای فانی مهمان ما نیستند واکثر آنها به لقاالله پیوسته اندوعده قلیلی که باقی مانده اند
چند صباح باقیمانده عمرشان را که سراسر رنج ودرداست بارنج ودرد کمتری سپری
کنند.امیدوارم در عمل به قوانین جامع
ایثارگران هرچه سریع تر به یاری خداوند کوشا باشید اجرکم عندالله ومن الله التوفیق
چرا ادارات بین ایثارگران فرق میذارند و قانون ماده 51 را کامل بین ایثارگران زیر 25 درصد اقدام نمیکنند ؟
فریاد از بی عدالتی من جانباز 20درصد باید بخاطر نداشتن پول از تحصیل جا بمانم ولی فرزند جانباز 25 درصد رایگان باشد اقای اوحدی سیاست خود را اعلام کنید و ما جانبازان زیر 25 درصد را که حقمان این نیست را درک کنید از حرف کم کنید و به عمل کردن بپردازید.خسته شدیم
جناب آقای اوحدی انتخاب جنابعالی را به ریاست بنیاد شهید وامور ایثارگران تبریک میگویم چون حضرتعالی خودتان ازاین قشر هستید امیدواریم هرچه بیشتر و بهتر به درددل جانبازان گوش فرا دهید مثل آقای شهیدی مانند چوب خشک بنشینید فقط شنونده باشید جانبازان ازشما انتظارعمل دارندکه جانبازان با مشکلات عدیده مواجه هستند چه ازنظر مالی چه درمانی و چه ازنظرمسکن مناسب بخصوص بیکاری فرزندان آنان در همه مسایل با مشکلات دست پنجه میزنند خیلی حرفها و گلایه ها در دل جانبازان نهفته است چون دراین دولت فعلی ومجلس دهم گوش شنوا نوده ابراز نمی‌کردند،باید ازنزدیک بااین دست پا دادگان که سلامتی خودرا خالصانه تقدیم انقلاب کردند همان گونه جواب آنهارا داده شود نه اینکه با دستور یک عده سواستفاده گران دولتی عمل کنید متمعن باشید اون دنیا این قشر در حرسات محشر درحضور پیامبر(ص)واعمه (ع) پاسخ گو خواهی بود البته اگر اعتقاد داشته باشید اما چون حضرتعالی ازاین قشر هستید امیدواریم گذشته هاوعذابهای دردناک خود را بفراموشی نسپرده باشیدجانبازان در این دولت واقعا مظلوم واقع شدند این دولت فقط شعار میدهد از عمل خبری نبوده و نیست دراین دولت بهانه های بنی اسراییلی برای ملت تراشیدند بیشترین اختلاس گران در این دولت بوده آقازاده ها در امریکاه بدون رعایت شونات اسلامی برای خود عشق حال میکنند باکدام پول با پول این کشور مگر بچه ماعاجزتر‌یا بیسواد تر بودند یا خود جانبازان ازاین آقایان بیسواد هستند بنده به سراحت عرض میکنم این دولت اگرفرمایشات مقام معظم رهبری را به درستی عمل میکردند هیچ مشکلی ماها نداشتیم ما جنگیدیم تا استعمار نتواند برای ما تصمیم بگیرد خون دادیم تا آمریکا وایادی آن نتوانند به مازور بگوینداما آقایان وآقا زاده مملکت ما را میخواهند به تباهی بکشاند اما بعدازاین به پشتیبانی حضرت آقا و ریاست محترم قوه قضاییه دست سود جویان را قطع خواهیم کرد انشاالله اجازه نخواهیم دادبعد ازاین استعمارگران برماحاکم باشند وسلام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi