شناسه خبر : 75807
دوشنبه 02 تير 1399 , 14:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

کورشدن چشم فتنه در شمال استان البیضاء

فرار مزدوران سعودی به استان مأرب+عکس

یمنی (2).jpg

ائتلاف سعودی از چند ماه قبل فتنه جدیدی را در شمال استان البیضاء یمن به پا کرد اما کاسه صبر رزمندگان یمنی در نهایت لبریز شد و در یک عملیات ویژه نسخه «یاسر العواضی» پیچیده شد.

 در ماه های گذشته رزمندگان یمنی پیروزی های چشمگیری را در استان های مهم و راهبردی «صنعاء، الجوف و مارب» به دست آوردند و چند هزار کیلومتر مربع از مساحت اشغالی را پاکسازی کردند و همین مسئله باعث شد ائتلاف سعودی برای جبران شکست ها و کم کردن فشار، فتنه جدیدی را در استان البیضاء آغاز کند.

ائتلاف سعودی برای این که از بن بست به وجود آمده خارج شود، حمایت بیشتر از «یاسر العواضی» را در دستور کار قرار داد و  شمال بخش «ردمان» در شمال استان البیضاء را به محل جدیدی برای فتنه انگیزی علیه رزمندگان یمنی تبدیل کرد.

«یاسر العواضی» از شیوخ و سیاستمداران وابسته به حزب اصلاح (علی عبدالله صالح) که پیش‌تر با سعودی ها وارد ائتلاف شده بود در ماه های اخیر با جذب عناصر مسلح برخی قبایل برای ناامن کردن شمال استان البیضاء حملات سنگینی را علیه رزمندگان انصارالله ترتیب داد.

«العواضی» و مزدوران تحت فرمانش با پشتیبانی ائتلاف سعودی ها در تلاش بودند در شمال استان البیضاء جولان و تحولات میدانی را در استان های مارب و الجوف تحت تاثیر قرار دهند اما هر بار با واکنش قاطع رزمندگان یمنی مواجه شدند و ناکام ماندند.

دایره زرد رنگ: محدوده فتنه «یاسر العواضی» در شمال بخش «ردمان» استان البیضاء

به گزارش مشرق، در روزهای گذشته نیز همزمان با پیشروی های جدید نیروهای یمنی در مناطق غربی استان مارب، عناصر تحت فرمان «یاسر العواضی» دور جدیدی از حملات را برای ناامن کردن شمال بخش «ردمان» در شمال استان البیضاء از سر گرفتند.

مزدوران العواضی که درصدد بودند فشار را بر رزمندگان یمنی چند برابر کنند، بامداد روز پنج شنبه با پشتیبانی کامل ائتلاف حمله گسترده ای را از سمت منطقه «حوران» علیه نیروهای ارتش و کمیته های دفاع مردمی یمن انجام دادند.

یک منبع میدانی که از نزدیک تحولات میدانی را در شمال استان البیضاء دنبال می کند در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: همزمان با حملات نیروهای ائتلاف سعودی، رزمندگان انصارالله با کمک نیروهای ارتش و برخی قبایل وارد میدان شدند.

اعلام الحربی

این منبع میدانی افزود: تبادل آتش و درگیری ها میان نیروهای مزدور «یاسر العواضی» و رزمندگان یمنی در مناطق «وادی حماطه و الرکب» چندین ساعت به طول انجامید و حتی رسانه های ائتلاف سعودی از اشغال مناطق در شمال بخش «ردمان» خبر دادند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشت، نیروهای یمنی پس از چندین ساعت درگیری سنگین و نفس گیر موفق شدند در گام نخست حملات مزدوران سعودی را دفع کنند و مانع از نفوذ آنان در مناطق شوند.

به گفته این منبع میدانی، نیروهای یمنی صبح روز پنج شنبه نیز در محور قانیه توانستند جاده کمک رسانی به نیروهای ائتلاف را از سمت منطقه «الخرابه» مسدود کنند و شماری از نیروهای «یاسر العواضی» را به همراه چند فرمانده میدانی که قصد داشتند به مناطق درگیری اعزام شوند را به محاصره دربیاورند.

به گزارش مشرق، روز پنج شنبه (بیست و نهم خردادماه) رزمندگان یمنی عملیات را از محورهای «الغربه (شعب صنعاء)، فاتح، الغول، الراکب، الصفصف و شعب الیهود» ادامه دادند و توانستند نیروهای ائتلاف سعودی را در مناطق آلوده در شمال بخش ردمان به طور کامل محاصره کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای یاسر العواضی به دلیل شدت درگیری ها و تدارک وسیع رزمندگان یمنی نتوانستند در منطقه مقاومت کنند و در نهایت مجبور شدند عقب نشینی کنند و به سمت حومه مناطق «الغول و فاقع» متواری شدند.

براساس اطلاعات به دست آمده، جنگنده های ائتلاف سعودی هم حدود 15 مرتبه مناطق «شعب الیهود، الحماطه، شعب صنعاء، الغول و الطاهریه» را بمباران کردند تا مانع از شکست نیروهای «العواضی» شوند که به نتیجه ای نرسیدند و ناکام ماندند.

غروب روز پنج شنبه نیز رزمندگان یمنی حملات دیگری را علیه نیروهای ائتلاف سعودی ترتیب دادند و موفق شدند چندین منطقه از جمله «الماذنه» را از اشغال خارج و به کنترل دربیاورند و ضربه مهلکی را به «یاسر العواضی» وارد کنند.

پنج شنبه شب با شکست کامل نیروهای مزدور سعودی، رزمندگان یمنی موفق شدند منزل «یاسر العواضی» را به محاصره دربیاورند اما با پادرمیانی برخی از شیوخ قبایل از جمله «مروان الرقابی المصعبی، عبدالولی الهیاشی، عبدالله ادریس» نیروهای انصارالله از سمت منزل «العواضی» دور شدند و همچنین برادر وی را هم آزاد کردند.

محاصره منزل «العواضی» توسط رزمندگان یمنی

به گزارش مشرق، با شکست «یاسر العواضی» و فرار مزدوران تحت فرمانش به سمت استان مارب، فتنه انگیری ائتلاف سعودی در بخش «الردمان» در شمال استان البیضاء پس از چند ماه با شکست روبه رو شد و نیروهای ارتش، رزمندگان انصارالله و قبایل موفق شدند کنترل منطقه را در دست گیرند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi