شناسه خبر : 76036
چهارشنبه 11 تير 1399 , 08:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قدردانی ۱۵ تشکل شاهد و ایثارگر از رییس جمهور

۱۵ تشکل ایثارگری کشور با انتشار بیانیه‌هایی از دستور رییس جمهور در جلسه اخیر هیئت دولت مبنی بر «پرداخت کامل مطالبات معوق ایثارگران تا پایان دولت دوازدهم»، «تأمین ۱۲ هزار مسکن برای ایثارگران» و «افزایش ۲۰ درصدی سقف وام مسکن» قدردانی کرده و این اقدامات را نتیجه برداشته شدن نخستین گام‌های مدیریت جهادی در بنیاد شهید و امور ایثارگران دانستند.

تشکل‌های شاهد و ایثارگر در این بیانیه‌ها اقدام تحولی رییس جمهور را سبب کاهش دغدغه‌ها و مشکلات جامعه ایثارگری کشور دانستند و بر لزوم پیگیری این دستورات تا حصول نتیجه تأکید کردند.
این تشکل‌ها همچنین خطاب به رییس جمهور اعلام آمادگی کردند تا در روند تحولی و جهادی دوره مدیریت جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران از هرگونه همراهی و حمایت به منظور تحقق اهداف عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران و رفع مشکلات جامعه معزز ایثارگران دریغ نورزند.
کانون آرامش جانبازان و رزمندگان اعصاب و روان، تشکل جانبازان قطع پا (کانادین)، تشکل دفاع از حقوق جانبازان و قربانیان سلاح‌های شیمیایی استان فارس، جمعیت یادگاران اسوه‌های ایثار، موسسه صلح و حمایت از آسیب دیدگان جنگ، کانون فرهیختگان شاهد و ایثارگر، جمعیت آزادگان دفاع مقدس، جمعیت حمایت از مصدومین شیمیایی، انجمن جانبازان ضایعه نخاعی فارس، انجمن جانبازان بصیر، انجمن حامی خورشید جانبازان مؤنث، انجمن ققنوس فرزندان شهدا، انجمن همسران جانبازان شیمیایی، موسسه پیام‌آوران ایثار و انجمن همسران شهدا از جمله تشکل‌هایی هستند که بیانیه‌های یاد شده را منتشر کرده‌اند.

منبع: ایثار
اینستاگرام
امیدواریم تفاوت کمک معیشت فعلی با حداقل حقوق برای کمک معیشت بگیران ساتا پرداخت شود
سلام ، پیشنهادی بسیار سازنده و بدون هر گونه هزینه برای بنیاد داریم اما طبق معمول باز هم بنام ایثار گران و به کام مسئولان شد و عده ای بنام تشکلهای شاهد و ایثارگر فریب خوردند و عامل تبلیغات و بوق چی دولت ترمیناتور انقلاب شدند.
تشکلها بجای ذوق زدگی دروغین سوال کنند طبق آمار رسمی منتشر شده توسط رییس جدید بنیاد از 100 هزار فقره وام مسکن ایثارگری 4 درصد فقط 34 هزار فقره وام جذب شده و 66 هزار فقره وام ایثارگری که هزینه و بودجه آن به دولت پرداخت شده معلوم نیست کجا رفته و به کام چه کسانی واریز شده است!!!
تعداد 34 هزار وام مسکن جذب شده طبق گزارش رییس بنیاد بعنوان خرید دریافت شده یعنی کسانیکه خانه داشتند با وام مسکن خانه بهتری خریدند در حالیکه عده زیادی از ایثارگران مستاجر هستند و عده زیادی برای تامین معیشت مجبور شدند خانه خود را بفروشند.
هر سال همین آمار تکرار شده و بیش از 60 هزار وام مسکن 4 درصد ایثارگری بعلت شرایط سخت بانکها به ایثارگران تعلق نگرفته و به جیب دولت سرازیر شده است و آب از آب تکان نخورده زیرا یقین داریم هدف از اختصاص 100 هزار وام مسکن 4 درصد ایثارگری برای خانه دار شدن ایثارگران نبوده بلکه همچنان بنام ایثارگران و به کام مسئولان بوده است.
اگر نمایندگان و مسئولان بنیاد قصد دارند ایثارگران خانه دار شوند زمینی را با قیمت آزاد به چند نفر ایثارگر واگذار کنند و نفری 130 میلیون آورده صرف خرید زمین شود سپس وام مسکن برای ساخت پرداخت گردد. به این ترتیب بنیاد فقط نظارت خواهد کرد و هیچگونه هزینه ای برای بنیاد نخواهد داشت اما ملاحظه میگردد همین یک قدم را حاضر نیستند بردارند تا ایثارگران صاحب خانه شوند و از مستاجری و خانه بدوشی خلاص شوند.
دم خروس را ببینیم یا قسم روباه طماع را باور کنیم؟؟؟
هرجا سخن از تبعیض است نا رزمندگان میدرخشد ......من نمیدانم چرا هر لایحه ای بندی تبصره ای جلسه ای میباشد اسمی از رزمندگان برده نمیشود دلیل این تبعیض وظلم اشکاررا مارزمندگان درطول این 30سال نفهمیدیم .ایا کسی مست که این تبعیض فاحش را که بین رزمندگان وایثارگران قایل شده اند توضیح دهد؟؟؟چرا هیچ مسولی از افزایش کمک معیشت رزمندگان سخن نمیگوید؟چرا کسی از تبدیل کمک معیشت به حقوق رزمندگان حرفی نمیزند؟؟بخدا رزمندگان جز غصه مریضی اش وخرجی زن وبچه اش همیشه این استرس را داردکه مبادا کمک معیشت مارزمندگان دراخر پیری قطع کردد ..که این امر احتمالش وجود دارد چرا چون هرجا که بودجه کم بیارند کمک معیشت مارا یانمیدهند یا کم میدهند.اصلا مسولین باخود فکر کردند که یک رزمنده پیر وازکارافتاده باچند تابچه توخونه با750000تومان چکار کند؟؟اقای ساقی لطفا صدای سوخته مارزمندگان را بگوش مسولین برسانید وبگویید که این شیرمردان دیروز که جلو توپ تانک دشمن ایستادگی کردند حال بخاطر قطع شدن کمک معیشتشان استرس دارند لطفا کاری بکنند ...رزمندگان باگذشت30سال ازپایان جنگ همچنان درپله اول مشکلات دست وپا میزنند چرا؟دلیلش چیست .فرق بین رزمندگان با جانبازان زیر25درصدکه ازبنیاد کمک معیشت میگیرند چیست که انها1800بگیرند اما ما750هرچند که ان عزیزان هم به حق قانونیشان نرسیده اند منظور بنده تبعیض است منی که30ماه تومنطقه جنگی بودم حال اگر مجروح نشدم گناه کردم که حال بین مان تبعیض قایل می شوند ....بداد رزمندگان ازیادها رفته برسید .......رزمنده دردمند وداوطلب27ماه جنگ حتی بدون دفترچه درمانی
سلام همرزمان ديروز ورنج کشیدگان امروز، زیاد امیدوارم نباشین اینم یکی از وعده‌های سر خرمنس، عزیزان7سال حق و حقوق قانونیمان را بالا کشیده اندمیدانیدسودبانکیش چه مبلغ هنگفتی میشه تازه اگرم پرداخت کنندشق والقمرکه نکردن تازه اگر بروزم حساب کنند یک هزارم سودی که تا حال به حیب زده اندنمیشودازطرفی هنوزنه به باره نه به دارتملق وچاپلوسی هاشروع شده همینکارارومیکنیم که حضرات فکرمیکنن بعدازگذشت بیش از 7سال واندی که وظیفه اشان اونم باتاخیر بسیار تشکرهاو... شروع شده بذارین نخست واریز کنن بعد اگر خواستین بهبه وچهچه بزنین، ماکه تاحال جزوعده وشعاربی عمل چيزي ندیدیم امیدواریم بنحو احسنت به وظایف شان عمل کنند آمین
اینها تشکلهای خود ساخته بنیاد و به عبارت ساده دولت هستند و ارتباطی با جامعه ایثارگری ندارند . وضعیت نابسامان اجتماعی و معیشتی و درمانی ایثارگران گواه بر این هست که عملکرد دولت در خصوص جامعه ایثارگری مطلوب هست یانه ؟ واقعیت عینی چیز دیگری هست که آقایان میخواهند به زور جلوه دهند .
اگر چه باید از کار های انجام داده شده حمایت و تشکر کرد. اما گذشته بنیاد نشان داده هزار وعده خوبان یکی وفا نکنند . وقتی هم وفا کنند مثل سهام نیروگاه دماوند سهام را به هزار لطایف الحیل با ثمن بخس از دستان بیرون بکشند . القصه به قول قدیمی ها تا نخوردی زیاد شکر نکن
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi