شناسه خبر : 76537
سه شنبه 31 تير 1399 , 15:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری یادواره ی مجازی شهیدان نوریان

یادواره مجازی شهیدان نوریان به مناسبت سالگرد شهادت سردارفرج اله نوریان برگزار شد.

فاش نیوز - یادواره ی مجازی شهیدان نوریان به مناسبت سالگرد شهادت سردار نوریان برگزار شد.

 دکتر بیت الله نوریان دبیر یادواره "شهیدان نوریان"، در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: این یادواره به مناسبت ۲۸ تیر ماه مصادف با سالگرد شهادت سردار "فرج الله نوریان" و به مدت سه روز برگزار گردید.

او اضافه کرد: در این یادواره شعرا، نویسندگان و همرزمان این دو شهید، به ارائه اشعار، مطالب، تصاویر و فیلم های یادگاری درخصوص دو شهید بزرگوار "فرج الله و فرخ نوریان" و دیگر شهدای جنگ تحمیلی و دفاع مقدس پرداختند.



قابل ذکر است که شهید فرج اله نوریان متولد۱ شهریور سال ۱۳۳۹ در خانواده ای مذهبی و در روستای گدمه آسمان آباد از توابع شهرستان چرداول استان ایلام متولد شد.

با توجه به لیاقت، شجاعت و محبوبیتی که در لشکر ۷۷ ارتش پیروز خراسان از خود نشان داد، مسئولیت موتوری و مکانیکی این لشکر را به عهده گرفت.

در وصیت نامه وی آمده: پدر و مادر عزیزم! شهادت آرزوی من است. هر وقت به شهادت رسیدم، برای من گریه و ناله نکنید و امام خمینی کبیر را دعا کنید.

او و یگان خدمتیش (لشکر۷۷ ارتش پیروز خراسان) از فاتحان خرمشهر و چندین عملیات بزرگ بودند. وی سرانجام در ۲۸ تیر۶۱ در عملیات رمضان در حال امداد رسانی به نیروهای محاصره شده و بر اثر اصابت ترکش به شهادت و آرزوی دیرینه اش رسید.

شهید فرخ نوریان نیز متولد۴۳/۱/۱ بوده و اخلاق نیکویش زبانزد خاص و عام بود.

شهید فرخ نوریان بسیار پرتلاش و خستگی ناپذیر بود. او در منطقه عملیاتی سردشت بر اثر کمین جاده ای در تاریخ۶۳/۱۰/۱ توسط وطن فروشان ضدانقلاب به همراه تعدادی از همرزمانش در ارتش به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید.

اینستاگرام
روحشان قرین رحمت
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi