شناسه خبر : 77067
سه شنبه 04 شهريور 1399 , 12:50
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارشی از پیگیری مسایل ایثارگران در فراکسیون ایثارگران مجلس

پیگیری اصلاح قوانین ایثارگری در فراکسیون ایثارگران، واگذاری احتمالی خودرو به جانبازان تا آخر سال و پرداخت معوقات ماده ۳۸...

فاش نیوز - رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از پیگیری، بررسی و اصلاح قوانین ایثارگری در فراکسیون ایثارگران گزارش داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، محمدصالح جوکار، نماینده ایثارگر مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی جلسه‌ی علنی مجلس، با گرامیداشت ۲۶ مرداد، سال‌روز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی، در خصوص قوانین ایثارگری خاطرنشان کرد: در حال حاضر در نشست‌های فراکسیون ایثارگران اقدام به بررسی قوانین مصوب ایثارگری در مجلس کرده‌ایم که برنامه‌ی ششم توسعه‌ی کشور از جمله‌ی آن است؛ تا در صورت وجود خلاء یا نارسایی‌هایی در قوانین ایثارگری، آنها را شناسایی، اصلاح و خلاءها را برطرف کنیم.

نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس یازدهم با اشاره به نشست اخیر اعضای فراکسیون با رئیس بنیاد شهید متذکر شد: آخرین بحثی که در فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی داشتیم تشکیل کارگروه‌هایی در بخش اشتغال، مسکن، آموزش و ... بود که با بنیاد شهید و امور ایثارگران در این حوزه‌ها هماهنگ شده است.

وی با اشاره به ضرورت پرداخت معوقات آزادگان، ازجمله ماده‌ی ۳۸ خاطرنشان کرد: بحمدالله با رایزنی‌هایی که انجام شده قول‌های مساعدی برای پرداخت آنها به ایثارگران داده شده است. امیدواریم تا پایان امسال بخش مهمی از معوقات به جامعه‌ی ایثارگری پرداخت شود.

جوکار با اشاره به بحث مسکن و رایزنی‌های صورت گرفته از سوی بنیاد شهید و قول مساعد وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: خوشبختانه گام‌های موثری از سوی ریاست بنیاد شهید برای حل معضل مسکن برای ایثارگران برداشته شده است و تفاهم‌نامه‌هایی برای واگذاری زمین مناسب و سایر اعتبارات مورد نیاز با دولت به امضا رسیده است که ثمره‌ی آن را تا پایان امسال مشاهده خواهیم کرد.

نماینده ایثارگر مجلس یازدهم در ادامه با یادآوری قانون واگذاری خودرو به ایثارگران تاکید کرد: در صورتی که وزارت صمت همکاری مناسب را با بنیاد شهید به‌عمل آورد، موضوع واگذاری خودرو مناسب به جانبازان در سال جاری اجرایی خواهد شد و رایزنی هایی در این مورد از سوی مجلس و بنیاد شهید صورت گرفته است.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تعداد حاضران برای تشکیل نخستین جلسه‌ی فراکسیون ایثارگران متذکر شد: من تعداد دقیق حاضران در جلسه‌ی اول تشکیل فراکسیون را به یاد ندارم ولی فکر می‌کنم رقمی بالای 20 نفر بود.

نماینده مردم یزد در بهارستان در خصوص تعامل فراکسیون ایثارگران مجلس با اوحدی، رئیس بنیاد شهید، تصریح کرد: تعامل خوبی با رئیس بنیاد شهید داریم و امیدواریم در سایه‌ی همین تعامل و ارتباط، مشکلات ایثارگران حل و فصل شود.

 

اینستاگرام
تقریبا بنیاد شهید برای همه موارد اگر به مجلس برود قول مساعدت می دهد ولی اینکه کی و چگونه اجرا شود معلوم نیست. مانند پرداخت حداقل حقوق به جانبازان معسر تحت پوشش ساتا که قانونا بر عهده بنیاد شهید است ولی بنیاد بخاطر بار مالی از آن طفره می رود.
با سلام واحترام
ضمن خسته نباشید وتشکر از زحمات شما بزرگواران خواهشن پیگیر بخشودگی خانواده شهدا از پرداخت هزینه عوارض آزادراه ها وبزرگراه ها باشید چندین بار این مسئله را با کارکنان مربوطه مطرح نمودم ومیگویند باید کارت جانبازی که درصد روش معرض باشه باید ارائه بدهید خواهشمند است موضوع را از وزارت راه پیگیری کنید با تشکر فراوان
با سلام خدمت شما خدمتگزاران واقعی ایثارگران اینجانب با توجه به اینکه فرزند جانباز 50درصد و همچنین کارمند بنیاد شهید کل یکی از استانها هستم و پدرم هم بازنشسته بنیاد است آشنایی خوبی با بنیاد و جامعه هدف دارم و به یقین می گویم تا وقتی که جامعه هدف مطالبه گری درست نسبت به افراد دلسوز و خادم که قوانین و تسهیلات را به درستی به انها نشان می دهند نسبت به افرادی که فقط آنها را پاس کاره می کنند و وعده می دهند تا خسته شوند و نسبت به دافراد تالایق شکایت و اعاده حق نسبت به چارچوب قوانین نکنند و نتوانند تمایزی بین کارمند خدمتگزار با نالایق ولی چرب زبان ایجاد کنند هر روز وضعشان بدتر می شود ولی اگر پشت افراد خدمتگزار که به جای پاس دادن راه نشان میدهند بایستند و خواستار ترفیع برای آنها و مجازات افراد نالایق نشوند به حقوقشان نمی رسند
سلام جناب آقای جوکار وزارت صنعت چکاره است با واگذاری خودروبه جانبازان مخالفت کند این ۷سالی که گذشت چه خدمتی به جانبازان کردند جز شعارهای دهن پرکنی ملت هم فکرمیکنند جمهوری اسلامی فقط برای ماها کار میکند نه بابا اینطور نیست آقای جوکاراگربازم در مجلس یازدهم بچه های جنگ به میدان نمیامدندشاید بطورکل ایثارگران را حذف می شدند چون افکاراینها اینطور نشون میداد یادم است خاتمی وقتی ریس جمهور شدمیخواست اداره جانبازان را با اداره بهزیستی ادغام کند خانواده شهدا راهم باکمیته امدادحضرت امام راحل ادغام کند میخواست که اصلاپبشنهاد داده بود به مجلس که مقام معظم رهبری حفظکم الله ورود کردند جلوی خباست شأن را گرفت، والا اینها ازاول هم با ایثارگران مخالف بودند چون هدف شأن چیزدیگه بودخدارشکر که نتونستن به اهداف خودبرسند امیدواریم مجلس یازدهم تمامی مشکلات پیش پاافتاده جانبازان را بر طرف کنند نه تنها واگذاری خودرو بلکه همه مشکلاتشون رامخصوصا درمانشان را برطرف کنند سپاس گذاریم اجرکم عندالله
تورا هرکس که می پرستید به فکر رزمندگان ایثارگر هم باشید با هشصدپنجا تومن میشه چکار کرد
احسن به این میگن فراکسیون،واقعاخسته نباشیدخداقوت.سالهاست متاسفانه افرادی درمجلس فقط فراکسیون راتابلویی برای پیشرفت اهداف خودشون کرده بودن ومتاسفانه نام فراکسیون رابه یدک میکشیدن بی انکه براشون مهم باشه جامعه ایثارگربه انهااعتمادکرده،من باب مثال درسال گذشته چندتن ازنمایندگانی که هیچ ربطی به فراکسیون ایثارگران نداشتن پیگیرمشگلات ایثارگران بودن که پس ازپیگیری حدود۲۵درصدبه کمک معیشت ایثارگران معسراضافه نمودن که متاسفانه رییس واعضای فراکسیون اصلااطلاعی نداشتن وچندین مورددیگر!!!!!ولی خداروشکردراین مجلس نمایندگان باچشمی بازوبصیرانه اعضای فراکسیون راانتخاب کردن که خودازجامعه ایثاربوده وبه حق دغدغه بچه های جنگ وبخصوص خانواده انهابرایشان مهم بوده ورسیدگی وخدمت به این ایثارگران راجزو رسالت نمایندگی خودمیدانند،امیدوارم دراین دوره مجلس تمام مطالبات جامعه ایثاربخوبی وبحق داده بشه وتمام ایثارگران وخانواده نجیبشان به حق قانونی برسند،به هرصورت باانتصاب سردارصفری به عنوان مشاوردکترنوبخت واقای یوسف مجتهدبه عنوان مشاوررییس بنیادودکترامیرابادی رییس فراکسیون وحمایت مثمردکترنیکزاد،اقای مصری،اقای حاج بابایی ودکترقالیباف امیدی به پیشرفت درمطالبات ایثارگران زیاده،ان شالله که همه مدیرانی که به جامعه ایثارگرازصمیم قلب خدمت میکنندموفق باشندوبخصوص جناب ساقی که خداوکیلی نسبت به جامعه ایثارسنگ تمام گذاشته
سلام علیکم، برادر جوکار ضمن ادب و احترام و عرض تسلیت ایام عزای محرم و صفر.
بنده مشکل بسیاری از ایثارگران(رزمنده بالای ن] ماه جبهه+ جانباز بالای 25% و خانواده معظم شهید و آزادگان صبور) مشکلی را مطرح می کنم.
اگر واقعاً اهل پیگیری هستید. لطف کنید به ایمیلی که نوشتم شماره تماستان را ارسال کنید تا اگر توضیح بیشتری خواستید اعلام نمایم و ان شاءالله با پیگیری شما و بزرگواران دلسوز این قاطبه مشکل حل شود. و امّا مشکل ما...
ما ایثارگرانی که دارای مدرک تحصیلی کارشناس ارشد هستیم و سال ها است عضو هیئت علمی پیمانی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور از طریق فرآیند قانونی استخدام و مشغول بکار هستیم، با توجه به این که در آیین نامه اعضای هیئت علمی وزارت علوم و قوانین خدمات جامع ایثارگران و... تأکید بر تبدیل وضعیت ایثارگران شده است متأسفانه در وزارت علوم به بهانه های مختلف و بدون استدلال قانونی تیدیل وضعیت ما انجام نمی پذیرد .
حتی استفساریه ماده 87 بند ذ برنامه پنج ساله ششم که مصوب مجلس قبل در اواخر سال گذشته بوده و توسط رییس وقت مجلس از شورای نگهبان سئوال مطرح گردید و آیت الله جنتی با صراحت پاسخ دادند، وزارت علوم به بهانه این که در این استفساریه نام هیئت علمی برده نشده منظور استفساریه فقط استخدام و تبدیل وضعیت کارکنان در همه سازمان ها و... است.
مگر عضو هیئت علمی که جانباز بالای 40 در صد با بیش از 64 ماه جبهه با سوابق درخشان و حتی زندانی زمان طاغوت کارمند این نظام نیست؟ مگر عضو هیئت علمی کارمند اسرائیل است؟
دوست عزیزی که گفتید در زمان آقای خاتمی بنیادرا می خواستندبا کمیته امداد یا بهزیستی ادغام کنند من جندین سال مطالعه میکنم سایتها و روزنامه چنین چیزی نشنیدم اتفاقاچندین سال بیمه تکمیلی را برگرداندن مدرک موجود میباشد
سلام. خدا را شکر که اکثر جانبازان همانند سایر ایثارگران مشمول ماده 38 شدند و معوقات آن هم کم‌کم در حال پرداخت است. اما من جانباز 70 درصد گله‌مندم. دلی دردمند دارم. از اول جانبازی که سال 61 بود تا کنون خیلی بی‌عدالتی دیدم. اما همه را نادیده گرفتم و اعتراضی نکردم، برای اینکه در شأن جانباز نمی‌دانستم، لذا تحمل کردیم و دم نزدیم. ولی این ماده 38 بد جوری مرا اذیت می‌‌کند. این ماده 38 چرا نباید به ما تعلق بگیرد. سال 1381 بنیاد بدون هماهنگی و درخواست بنده، ما را به کمیسیون پزشکی فرستاد و همان جلسه اول برای ما حکم حالت اشتغال صادر کردند. بنده چون اعتقادی به حالت اشتغال نداشتم، تا کنون که سال 99 هست از حکم حالت اشتغالم استفاده نکردم و همچنان در محل کارم مشغول فعالیت هستم. حالا سپاه می‌گوید چون حکم حالت اشتغال روی پرونده‌ات هست، مشمول ماده 38 نمی‌شوید. این چه عدالتی است؟ الان که 55 سال دارم. چند عروس و داماد و نوه دارم و زندگی خیلی سخت‌تر از قبل شده است، الان بیشتر از قبل و بنا به دلایل زیادی، بیشتر به پول ماده 38 نیاز داریم. البته خدا لطفش را از ما دریغ نکرده و هوایمان را دارد. خدا را شکر. ولی چرا و چرا ماده 38 شامل ما نمی‌شود. حکم کمیسیون را که ما درخواست نکردیم، از حکم که استفاده نکردیم، این حکم که برای ما نفعی نداشته است. فلسفه صدور حکم این بوده که جانباز از منافعش بهره‌مند شود، ولی من که حکم را اجرایی نکردم. جواب می‌دهند چون حکم صادر شده است، شما مشمول ماده 38 نمی‌شوید. آیا این عدالت علوی هست؟ چرا حکم را لغو نمی‌کنند؟ نعوذبالله حکم خدا که نیست. چه حکم‌هایی که لغو می‌شود. پس چرا این حکم را نمی‌شود لغو کرد؟ واقعا چرا هیچکس به فکر من و امثال من نیست؟ واقعا دیگر این بی‌عدالتی‌ها بس نیست؟ واقعا چنین تبعیض‌های علنی بین فرزندان خودش، شایسته نظام هست؟ حالا که پیری به سراغمان آمده است، دیگر تحمل این بی‌عدالتی‌ها نیز برایمان سخت شده است. زندگی فشارهای خودش را دارد. نفس‌های آخرمان را داریم می‌کشیم. این تبعیض‌ها و بی‌عدالتی‌ها، کی تمام میشود. امیدوارم عزیزانی که با سرداران ارتباط دارند و صاحب نفوذند و برای حرفشان ارزش قائلند، برای رضای خدا یک کاری هم برای امثال ما بکنند
به فکرجانبازان حالت اشتغال بنیادکه از ماده 38محروم هستندباشید.جانبازانی که که معوقه دارند نه آینده ای نه تکلیف شان مشخص است!!!
جناب پرکره جانبازان حالت اشتغالی که نه ماده 38دارندنه معوقه.نه آینده ای ونه حکم حقوقی تکلیف شان چیست؟؟؟
با سلام به همه ایثارگران عزیز و بخصوص خبرنگاران زحمتکش و دلسوز فاش نیوز
اخیرا مطلع شدم بنیاد برای جانبازانی که تقاضای شرکت در کمیسیون از کار افتادگی و حالت اشتغال دارند حتی با درصد های 25 و 30درصد جانبازی، مدت های زیادی است در استانها هیچ کمیسیونی برگزار نمی کند وحتی در برخی استانها تا سه سال هم اعلام شده !
درحالیکه درد و سختی جانبازان افزایش یافته و حتی در مواردی توان حرکت ندارد و یا عمل قلب باز انجام داده اند و بجای اینکه حقوق حالت اشتغال ماده 38دریافت کنند. شامل کمک معیشت حداقلی هستند
و با عدم برگزاری کمیسیون در واقع مانعی برای عدم هرگونه حمایت ایجاد شده .
این منصافنه نیست که
جانبازی با درد بیشتر حقوق کمتر بگیرد فقط به دلیل انکه به موقع توان پیگیری نداشته .
خدمت رسانی باید قبل از درخواست خدمت ارائه شود
و در عصر اطلاعات با تجهیزات جدید و وب کنفرانس و .... بنیاد براحتی می تواند حق جانبازان را ادا کند.
این تعلل قابل بخشش نیست
بجای گریه کردن برای امام حسین
خوب است کمی رفتار های حسینی داشته باشیم
با انصاف بودن بسیار زیبا تر و آسان تر است
سلام خدمت عزیزان فاش نیوز.
بنده جانبازه حالت اشتغال بنیادم که مدت دوسال وده ماه در مناطق عملیاتی حضور داشتم اما در بمباران شهر مجروه شدم که از عزیزان فاش نیوز خواهش میکنم که این موضوع را بافاراکسیون ایثارگران مجلس درمیان بگذارند که ماده ۳۸ هم شامل امثال بنده شود. ممنون
ماموریت آموزشی فرزندجانباز را پیگیری نمایید.اغلب مدیران با این عزیزان به خاطر ادامه تحصیل کنتاکت دارند وبا این کار ازپیشرفت شغلی ماممانعت مینمایند و البته نورچشمی های خودشون رو با مرخصی و ماموریت های سوری به دانشگاه میفرستن .
سلام و عرض ادب و احترام به محضر برادر عزیزم جانباز 55%عیسی مراد بخش وجانبازانی که فکر می‌کنند مجلس یازدهم بامجالس ادوار گذشته فرق دارند نه عزیزان تنها فرقشان اینست که باحربه انقلابی گری وبرای خدمت آمده اندخدمت به همه آحاد ملت جزو وظایف سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه میباشد ولی خدمت به جامعه هدف خانواده های معظم شهداء ی والامقاممان، جانبازان درد کشیده و به ستوه آمده وآزادگان سرفراز در اولویت میباشد هرچند خوشبختانه پس از سال‌ها ی سیاه که حتی نگهبان دم درب بنیاد جواب سلامت رانمیداد با آمدن جناب آقای اوحدی که مسئولیت بنیاد شهید و امور ایثارگران را عهده دارشدن که ازقشرجامعه هدف می‌باشند وصدالبته به نیت خیر قدم در این اه گذاشته اند امابااینحال چه در دولت چه در مجلس یازدهم همکاری پیشکش سنگ جلوی پایشان انداخته پس دلخوش به وعده وعیدهای این جماعت تازه بدوران رسیده نباشید وماجمعی ار جانبازان از بعضی جامعه هدف خصوصا جانبازان این انتظار را نداشته که برای دادن حق و حقوق ازدست رفته چندساله اتان تازه شروع کردن به جلسات گذاشتن وبرای یکدبگرنوشابه بازکردن پسته مغز کردن آنوفت فکر می‌کنید خروجی اش چه باشد بخاطرچندرغاز که اونم حق قانونی تان هست چرا اینقدر تشکر بیسار وخود را خوار و ذلیل کردن تازه اگر هم اتفاقی بیفتد که به وظایف شان پس از گذشت سالها عمل نموده بایستی قدر دان همت و تلاش شبانه و روزی جناب آقای اوحدی ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران باشیم، درخاتمه عرایضمان نخست صحت و تندرستی وطول عمر باعزت حضرت آقا وهمچنین صحت وسلامتی وطول عمرباعزت جناب آقای اوحدی وهرکسی درهرمنصب و لباسی خدمت صادقانه میکندکه صدالبته اجرتش را دريافت میکندخداوندبه جان ومالش برکت دهدوهرکس بالعکس خیانت راپیشه خودکرده واجرتش را هم دریافت می‌کند خداوند بی نهایت قادرمطلق ریشه اش را بزندولعن ونفرین جامعه هدف خصوصا مظلوترین قشرجانبازان بدرقه راهشان وتوشه آخرتشان باشد، آمین یارب العالمین
نگاه کنید تورا به خدا به فکررزمندگان باشید آخر همه می خواهیم بمیریم وروز قیامت چطور می توانید جواب رزمندگان را بدهید پس تادیر نشده یک مقدار هم به فکر رزمندگان باشید چون خدا از حق الناس نمی گذرد حتی شهید
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi