شناسه خبر : 77147
چهارشنبه 29 مرداد 1399 , 13:48
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جزئیات پیروزی بزرگ رزمندگان در شاهرگ مرکزی یمن

شکست سنگین ائتلاف سعودی در استان‌های «مارب و الجوف»+عکس

نیروهای یمنی (3).jpg

در روزهای گذشته، رزمندگان یمنی عملیات گسترده ای را در استان های مارب و الجوف آغاز کردند و با پاکسازی مساحت بیش از ۳ هزار کیلومتر مربعی بار دیگر سعودی ها را در میدان نبرد تحقیر کردند.

نیروهای ارتش و رزمندگان کمیته های دفاع مردمی (انصارالله) با کمک برخی قبایل دور جدیدی از حملات علیه نیروهای ائتلاف سعودی را در محور جنوبی و غرب استان مارب (بخش های ماهلیه و مدغل) برای پاکسازی مناطق اشغالی ترتیب دادند.

یک منبع میدانی که تحولات را در استان مارب از نزدیک دنبال می کند به جزئیات این عملیات اشاره کرد و گفت: نیروهای یمنی در محور غربی حملات را از کوه های «هیلان، مخدره، جدعان، الدرم، العلق» به سمت مناطق اشغالی در محور جاده «سه راهی الجوف - مارب» آغاز کردند.

براساس اطلاعاتی که این منبع میدانی در اختیار مشرق گذاشته است، رزمندگان یمنی پس از درگیری های سنگین موفق شدند مناطق «الکسارات، الصهده، سه راهی هیلان، السحیل، السویدا و الحرمل» را پاکسازی و به کنترل دربیاورند.

اعلام الحربی

به گفته این منبع میدانی با پاکسازی های صورت گرفته ارتباط نیروهای ائتلاف سعودی در جاده «سه راهی الجوف - مارب» به طور کامل مسدود شد و همچنین مسیر کمک رسانی به آنان در محور پایگاه مهم و راهبردی «ماس» و مناطق حومه از سمت شهر مارب قطع شد.  

به گزارش مشرق، با آزادسازی منطقه «الکسارات» نیز فاصله رزمندگان یمنی از این محور با شهر مارب به حدود ۱۷ کیلومتر کاهش یافت و در حال حاضر درگیری ها به کوه «منامه» و مناطق شرقی پایگاه ماس کشیده شده است.

از بخش «ماهلیه» در محور جنوبی استان مارب خبر می رسد، رزمندگان یمنی از محور منطقه «الرخیم» حملات غافلگیرانه ای را علیه نیروهای ائتلاف سعودی انجام دادند و توانستند مناطق «الکمب، شجب، مجزع، القرض، الهیر، الفرش، حبله» و کوه «حید» را از اشغال خارج و پاکسازی کنند.

براساس آخرین اخبار به دست آمده، نیروهای یمنی در ادامه عملیات در محور جنوبی استان مارب درصدد هستند نیروهای ائتلاف سعودی را از مناطق «ابا الجشیش، السمره، القدیرین و...»  عقب برانند.

به گفته منابع میدانی، عملیات رزمندگان یمنی فقط به آزادسازی مناطق اشغالی در استان مارب خلاصه نشده و در روزهای گذشته دور جدیدی از حملات در غرب و مرکز بخش «خب والشعف» در استان الجوف علیه نیروهای ائتلاف آغاز شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، در این عملیات پیشروی به سمت منطقه و کوه های راهبردی «الریان»، حومه پایگاه نظامی «الرویک» و کوه های «العلم ابیض، و العلم اسود» در مرکز و جنوب استان الجوف در دستور کار نیروهای یمنی قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، در محور نخست رزمندگان یمنی از سمت کوه «الحیض و الصابرین» به سمت منطقه «الریان» حمله کردند و توانستند مناطق و ارتفاعات «هید، بنی جعاس، قوع، قداو، شله، برقاء الخلیله، الشهلاء و عرق الجبیل» را پاکسازی و امن کنند.

اعلام الحربی

در جریان این عملیات مناطق وسیعی از غرب و مرکز بخش «خب و الشعف» به کنترل درآمد و رزمندگان یمنی به منطقه و رشته کوه های «الریان» رسیدند؛ در محور دوم عملیات نیز نیروهای یمنی از سمت رشته کوه های «المزاریق و الدحلات» حملات را به سمت حومه پایگاه نظامی «الرویک» انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، مناطق مناطق و کوه های «السرتین، الاضلع، الصبایغ، برقا الاشقر و منقذه» در این محور از اشغال نیروهای ائتلاف خارج شد و رزمندگان یمنی موفق شدند خود را به نزدیکی مرزهای مشترک با شمال استان مارب برسانند.

با پیشروی های به دست آمده، فاصله نیروهای یمنی از نزدیکی مناطق شمالی استان مارب با پایگاه مهم و راهبردی «الرویک» از محور جنوب شرق به حدود ۲۵ کیلومتر کاهش یافته و نیروهای ائتلاف سعودی در مناطق غربی از جمله کوه های «العلم ابیض، العلم اسود و الرحیه» در فشار بیشتری قرار گرفتند.

در محور سوم نیز رزمندگان از سمت کوه های «العاقر و النضود» در محور جنوب غرب بخش «خب والشعف»، حملات را به سمت مناطق کوه های «العلم اسود، العلم ابیض و الرحیه» علیه نیروهای ائتلاف آغاز کردند و درگیری ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی در جریان عملیات در استان مارب و الجوف دهها تن از نیروهای ائتلاف سعودی از جمله چند فرمانده میدانی را به هلاکت رساندند و مساحتی در حدود ۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع را از اشغال خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

منبع: مشرق
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi