شناسه خبر : 77308
پنجشنبه 06 شهريور 1399 , 09:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«با کنترل مسائل بهداشتی، عشق حسین (ع) را فریاد می‌زنیم»

گزارش دفاع‌پرس از هیئت عزاداری امدادگران دوران دفاع مقدس؛
 
رزمندگان هیئت «امدادگران عاشورا» امسال مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) را با شعار «با کنترل مسائل بهداشتی، عشق حسین را فریاد می‌زنیم» برگزار کرده‌اند تا ان‌شاءالله بتوانیم در کنترل بیماری کرونا نقش داشته باشیم و در عین حال مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) نیز تعطیل نشود.

این‌روزها در دهه اول محرم، بزرگراه سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» را که به سمت میدان «رسالت» می‌رویم، تابلویی نصب‌شده بر روی یکی از پل‌های عابر پیاده، نظرها را به خود جلب می‌کند که روی آن نوشته شده است: «هیئت امدادگران عاشورا – رزمندگان بهداری دفاع مقدس». سمت راست، پارچه‌های مشکی و پرچم‌های عزاداری که در پیاده‌رو، همانند خیلی از کوچه‌ها و خیابان‌های شهر مشاهده می‌شود و نیز تابلوی «به مجلس عزای امام حسین (ع) خوش آمدید»، حکایت از برگزاری یک مراسم عزاداری به‌مناسبت دهه اول محرم دارد؛ اما از عنوان این هیئت، مشخص است که انگار کمی با دیگر هیئت‌های عزاداری تفاوت دارد؛ بنابراین خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، یکی از شب‌های دهه اول محرم را به میان اعضای این هیئت رفته است، تا گوشه‌ای از آن‌چه در «هیئت امدادگران عاشورا» می‌‌گذرد را برای مخاطبان، روایت کند.

«با کنترل مسائل بهداشتی، عشق حسین (ع) را فریاد می‌زنیم»

مقابل در ورودی هیئت، تابلویی به چشم می‌خورد که امسال برای عزاداران تازگی دارد؛ تابلوی «ورود بدون ماسک ممنوع»؛ از سویی دیگر، امسال در لحظه ورود به هیئت، دیگر با چای از عزاداران پذیرایی نمی‌شود، بلکه بسته‌هایی بین آن‌ها توزیع می‌شود که شامل آب معدنی، ماسک، آبمیوه و... است و همچنین، دست‌های عزاداران پیش از ورود، توسط خادمان امام حسین (ع) ضد عفونی می‌شود. این حکایت لحظه ورود به «هیئت امدادگران عاشورا» است، همان‌چیزی که این‌روزها در همه هیئت‌های مذهبی دیده می‌شود؛ اما آن نکته‌ای که این هیئت را با دیگر هیئت‌های مذهبی متفاوت کرده، حضور امدادگران، پزشکان، پیراپزشکان، پرستاران، راننده‌های آمبولانس و... در یگان‌های ارتش، سپاه، بسیج، جهاد سازندگی است که در دوران دفاع مقدس، در راه نجات جان رزمندگان تلاش می‌کردند و امروز نیز بسیاری از آن‌ها، همان کادر درمانی هستند که در مسیر مبارزه با کرونا، مدال «مدافعان سلامت» را بر گردن آویخته‌اند؛ البته هیئت «امدادگران عاشورا» تنها فعالیت این رزمندگان نیست، بلکه این هیئت تنها بخش کوچکی از فعالیت‌های موسسه‌ای است که این رزمندگان در آن، در زمینه حمایت و درمان بیماران سرطانی خدمت جهادی می‌کنند.

«با کنترل مسائل بهداشتی، عشق حسین (ع) را فریاد می‌زنیم»

با کنترل مسائل بهداشتی، عشق حسین (ع) را فریاد می‌زنیم

 ساختمان موسسه «امدادگران عاشورا» دارای حسینیه است؛ اما امسال به‌دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، این هیئت، در بوستانی که جنب ساختمان موسسه واقع است، با شعار «با کنترل مسائل بهداشتی، عشق حسین (ع) را فریاد می‌زنیم» برگزار می‌شود؛ این‌ها را «علی تاج‌الدین» مدیر اجرایی هیئت «امدادگران عاشورا» می‌گوید.

 این رزمنده دوران دفاع مقدس، در حاشیه برگزاری هیئت «امدادگران عاشورا»، در تشریح برنامه‌های این هیئت، با توجه به شرایطی که امسال به‌دلیل شیوع کرونا به‌وجود آمده است، به خبرنگار دفاع‌پرس گفت: حسینیه هیئت «امدادگران عاشورا» در ایام محرم هر سال و نیز دیگر مناسبت‌ها نظیر ایام فاطمیه (س)، میزبان برگزاری مراسم‌های مذهبی است که امسال نیز اگرچه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، همه فعالیت‌های اجتماعی با محدودیت‌هایی مواجه شد؛ اما با توجه به نیازهای معنوی ملت عاشورایی ایران، هیئت «امدادگران عاشورا» با بهره‌گیری از فرمایشات حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، با رعایت تمامی ضرورت‌های بهداشتی، برگزار می‌کند که در این راستا، جمعیتی که هر سال در حسینیه حضور پیدا می‌کردند را به فضای باز جنب حسینیه منتقل کردیم. اگرچه که این کار دردسرها و هزینه‌های خود را داشت؛ ولی به‌دلیل اهمیت سلامتی مردم و این‌که بیماری کرونا کنترل شود، باید این کار انجام می‌شد، خصوصاً این‌که اعضای این هیئت خودشان از پزشکان و امدادگران دوران دفاع مقدس و امروز نیز بسیاری از این افراد از «مدافعان سلامت» هستند که در مسیر سلامتی مردم خدمت می‌کنند.

«با کنترل مسائل بهداشتی، عشق حسین (ع) را فریاد می‌زنیم»

 وی ادامه داد: هیئت «امدادگران عاشورا» برای سلامتی عزاداران حسینی (ع)، بسته‌‌ای که شامل ماسک، آب معدنی و... است را تهیه کرده و جلوی در ورودی، به عزاداران اهدا می‌کند، همچنین در همان ابتدای ورود به مراسم، دست تمامی افراد ضدعفونی خواهد شد. از سویی دیگر، توزیع غذایی هم که سال‌های قبل در میان عزاداران پخش می‌شد را حذف کردیم که امیدواریم در سال‌های آینده با ریشه‌کنی این ویروس منحوس، همه این کاستی‌ها را جبران کنیم.

 تاج‌الدین تصریح کرد: رزمندگان هیئت «امدادگران عاشورا» امسال مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) را با شعار «با کنترل مسائل بهداشتی، عشق حسین را فریاد می‌زنیم» برگزار کرده‌اند تا ان‌شاءالله بتوانیم در کنترل بیماری کرونا نقش داشته باشیم و در عین حال مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان (ع) نیز تعطیل نشود؛ بنابراین پارک جنب ساختمان موسسه «امدادگران عاشورا» را به این موضوع اختصاص دادیم.

«با کنترل مسائل بهداشتی، عشق حسین (ع) را فریاد می‌زنیم»

 این رزمنده دوران دفاع مقدس بیان داشت: کاری که امدادگران ما در دوران دفاع مقدس انجام می‌دادند، نمونه آن را در هیچ جنگ دیگر شاهد نبوده‌ایم؛ به‌این صورت که در نزدیک‌ترین نقطه به خط مقدم نیز امدادگران به درمان مجروحان می‌پرداختند تا رزمنده‌ای که در صحنه جنگ مجروح می‌شد، جانش حفظ شود و آسیب بیشتری نبیند تا این‌که او را به بیمارستان‌های صحرایی که در 30 کیلومتری خط مقدم قرار داشت، می‌رسانند و سپس برای انجام عمل‌های جراحی بیشتر، به بیمارستان‌های واقع در شهرها منتقل می‌شدند. امدادگرانی که امروز در موسسه «امدادگران عاشورا» فعالیت می‌کنند، تمام تلاش آن‌ها بر این است که مانند دوران دفاع مقدس نگذارند تا بیماری «کرونا» شیوع بیشتری پیدا کنند و در این راستا، تعداد زیادی از این رزمندگان که اغلب در این هیئت نیز حضور دارند، در ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت می‌کنند.

«با کنترل مسائل بهداشتی، عشق حسین (ع) را فریاد می‌زنیم»

اعضای هیئت «امدادگران عاشورا» دفاع مقدس را با تمام وجود لمس کردند

 آقای «وطنی‌شوشتری» مسئول پخش نذورات هیئت «امدادگران عاشورا» و از رزمندگان بهداری دوران دفاع مقدس است که به خبرنگار دفاع‌پرس گفت: اعضای هیئت «امدادگران عاشورا» که همگی دوران دفاع مقدس را با تمام وجود لمس کردند، با توجه به این‌که همه این افراد در این دوران، در زمینه بهداشت، امداد و درمان خدمت کرده و معیارها و دستورات بهداشتی را آن‌موقع در سطح مناطق جنگی اجرا می‌کردند، همه این موارد برای آن‌ها تجربه‌ای شده است و امروز از این تجربیات در زمینه مبارزه با کرونا بهره می‌برند.

نذورات صرف تهیه بسته‌های بهداشتی می‌شوند

 موضوع پخش نذورات هم امسال با توجه به شیوع کرونا، در هیئت‌های مذهبی تغییر پیدا کرد، در این زمینه نیز مسئول دریافت نذورات هیئت «امدادگران عاشورا» به خبرنگار دفاع‌پرس گفت: هزینه‌های هیئت «امدادگران عاشورا» و نذوراتی که در این هیئت توزیع می‌شوند، همگی از سوی رزمندگان و خانواده‌های آن‌ها و نیز دیگر اعضای هیئت تأمین می‌شوند؛ در سال جاری نیز کمک‌های مردمی به هیئت خوب بوده است؛ اما با توجه به شرایط شیوع کرونا، پخت غذا صورت نمی‌گیرد و بیشتر هزینه‌ها در جهت تهیه بسته‌های بهداشتی صرف می‌شود.

«با کنترل مسائل بهداشتی، عشق حسین (ع) را فریاد می‌زنیم»

پخش مستقیم مراسم عزاداری را از طریق فضای مجازی

 یکی از اقداماتی که امسال به‌دلیل شیوع بیماری «کرونا» در زمینه برگزاری هیئت‌های مذهبی صورت گرفت، پخش مستقیم مراسم عزاداری هیئت‌های مذهبی در فضای مجازی بود. در این راستا، مسئول فضای مجازی هیئت «امدادگران عاشورا» نیز به خبرنگار دفاع‌پرس، گفت: با توجه به ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت رعایت این ابلاغیه‌ها توسط هیئت‌های عزاداری، موضوع پخش مستقیم مراسم عزاداری را از طریق فضای مجازی در دستور کار خود قرار داده که پخش مستقیم مراسم عزاداری هیئت به‌صورت کاملا رایگان در بستر وب‌گاه «هیئت آنلاین» صورت می‌گیرد.

«با کنترل مسائل بهداشتی، عشق حسین (ع) را فریاد می‌زنیم»

انتهای پیام/ 113

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi