شناسه خبر : 77503
دوشنبه 17 شهريور 1399 , 10:58
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بعد از ۶ ماه دولت برنامه‌ای درباره جهش تولید ارائه نداده

رئیس کمیسیون عمران مجلس نهم گفت: متأسفیم که بعد از گذشت 6 ماه از سال جهش تولید هنوز هیچ گزارش و برنامه‌ای در این باره از سوی دولت ارائه نشده که چه کاری انجام داده و چه برنامه‌ای در ادامه مسیر در دستور کار دارد.

بعد از ۶ ماه دولت برنامه‌ای درباره جهش تولید ارائه نداده است

سیدمهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس نهم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: متأسف و متأثریم که پس از گذشت ۶ ماه از سال جهش تولید هنوز دولت گزارش و برنامه‌ای در این حوزه ارائه نکرده که چه کاری کرده و چه اقداماتی در این زمینه در دستور دارد. 

وی افزود: وقتی نظارت و مطالبه‌گری باشد طبیعتاً پاسخگویی را نیز به دنبال دارد و عدم اجرای قانون و انجام تعهدات نیازمند پیگیری و نظارت است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس نهم اظهار داشت: مجلس یازدهم باید بیش از همه موضوع عدم اجرای قوانین مصوب پیشین را مورد پیگیری قرار دهد و با نظارت دقیق خود اجرای آنها را مطالبه کند تا نوبت به تصویب قوانین جدید برسد.

هاشمی خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز شاهد واردات بیش از حد کالاهای خارجی هستیم و در حالی که بازار پر از کالاهای خارجی است و حمایتی از تولیدکنندگان داخلی هم صورت نمی‌گیرد و روند کار به گونه‌ای است که نه تنها از تولید حمایت نمی‌شود بلکه مانع‌تراشی‌هایی هم صورت می‌گیرد.

وی افزود: امروز 70 درصد از سبد هزینه خانوارها را موضوع مسکن تشکیل می‌دهد و ما شاهد تورم بیش از حد در این زمینه هستیم و درست این است به جای آنکه سرمایه‌ها به سمت خودرو و امثال آن هدایت شود جذب بازار مسکن شود که ضمن توسعه فعالیت‌های عمراهی شاهد اشتغال در این زمینه باشیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس نهم اظهار داشت: 140 شغل به طور مستقیم به حوزه مسکن مرتبط است و وقتی در این زمینه شامل رکود باشیم 140 شغل با رکود مواجه می‌شود.

وی ادامه داد: امروز ما در حوزه مسکن می‌بینیم که جواز ساختی که باید در 15 روز صادر شود صدور آن به طور میانگین 9 ماه به طول می‌انجامد و این خود موجب افزایش تقاضا و کاهش عرضه و در نتیجه تورم در بازار مسکن را باعث می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: سالانه باید یک میلیون مسکن ساخته شود و 750 هزار واحد آن را نیز بخش خصوصی احداث کند اما سؤال اینجا است که این امر چقدر تحقق یافته و چقدر از سوی دیگر از سوی دستگاه‌های نظارتی، مجلس، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و ... مورد پیگیری قرار گرفته است؟

وی افزود: من مدتی را به عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی مشغول به کار بودم؛ در حالی که ما در ساخت انواع و اقسام موشک خودکفا شده‌ایم در حوزه ساخت و تولید ساچمه و فشنگ تفنگ‌های ورزشی با وجود اینکه به استانداردهای جهانی رسیده بودیم تولید این ساچمه‌ها و فشنگ‌ها در کشور متوقف و این نیاز از خارج تأمین می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس نهم در پایان گفت: امروز متأسفانه با یک رویه‌ای در کشور مواجه هستیم که مدیرانی که کار می‌کنند به خاطر اشتباهات‌شان مورد مؤاخذه قرار می‌گیرند و مدیرانی که کار نمی‌کنند به خاطر کار نکردن‌شان مورد سؤال واقع نمی‌شوند. همین مسئله باعث شده تا رویکرد و جهت‌دهی مدیران رده میانی و بالایی ما به سمت کار نکردن باشد و در واقع امروز در کشور با وضعیتی مواجه‌ایم که دوغ و دوشاب با هم هیچ فرقی ندارند چون کسی که کار نمی‌کند مورد سؤال واقع نمی‌شود و کسی که کار می‌کند به خاطر اشتباهش مؤاخذه می‌شود.

انتهای پیام/

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi