شناسه خبر : 77700
دوشنبه 07 مهر 1399 , 10:55
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دولت به مصوبات ایثارگری تمکین نمی‌کند

نماینده جانباز مجلس خواستار ارائه لایحه برای حل و فصل مشکلات ایثارگران و تقویت نظارت مجلس بر اجرای لوایح ایثارگری شد...

فاش نیوز - نماینده‌ی جانباز مجلس با بیان اینکه متاسفانه دولت به مصوبات ایثارگری مجلس تمکین نمی‌کند، خواستار ارائه‌ی لایحه برای حل و فصل مشکلات ایثارگران و تقویت نظارت مجلس بر اجرای لوایح ایثارگری شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، "احمد مرادی" نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی آباد، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی با گرامی‌داشت هفته‌ی دفاع مقدس، در خصوص توقع جامعه‌ی ایثارگری از مجلس یازدهم تاکید کرد: من قبول دارم که توقع مردم و به خصوص جامعه‌ی ایثارگری از مجلس یازدهم که به عنوان مجلس انقلابی نامگذاری شده است نسبت به سایر مجالس گذشته بیشتراست؛ بنابر این باید نظارت خود را نسبت به گذشته افزایش دهد تا دولت تکلیف قانونی خود را در مقابل ایثارگران انجام دهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا شاهد مشکلی به نام بیمه‌ی تکمیلی در شش‌ماهه‌ی دوم سال نخواهیم بود، خاطرنشان کرد: امیدوارم مشکلی وجود نداشته باشد؛ اما وضعیت به گونه‌ای است که مجلس باید بر مصوبات دولت بیشتر نظارت کند تا مشکلات جامعه‌ی هدف به حداقل برسد.

نماینده‌ی جانباز 40 درصد مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص این سوال که برنامه‌ی هفتم توسعه در پیش است چه تدابیری اندیشیده‌اید، تصریح کرد: ما به‌طور معمول جلساتی داریم و به عنوان فراکسیون ایثارگران به صورت هفتگی جلساتی درخود مجلس برگزار و موضوعاتی که مطرح می‌شود، یا اگر قرار است قوانینی برای جامعه‌ی هدف وضع شود، آیتم‌هایی که مربوط به ایثارگران است را مدنظر قرار داده و مورد بحث و بررسی قرار می‌دهیم تا به امید خدا در آینده بتوانیم کاری انجام بدهیم.

مرادی با اشاره به قانون جامع ایثارگران به عنوان قانون رادهبردی در جامعه‌ی هدف متذکر شد: ما یک قانون جامع ایثارگران را داریم که مصوبه‌ی مجلس و مورد تائید شورای نگهبان است و مورد پذیرش همه‌ی مردم در کشور است؛ چرا که این قانون عصاره‌ی هشت سال مقاومت، ایستادگی و پایداری مردان و زنانی است که مقاومت و ایستادگی آنها در مقابل دشمن منجر به شهادت، قطع عضو و جانبازی شده  و از نظر روحی و جسمی به عزیزان صدمات و لطمات فراوانی وارد شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره به انتظارات جامعه‌ی ایثارگری از مجلس انقلابی تاکید کرد: تاکید و انتظاری که ما به عنوان عضو فراکسیون ایثارگران از مجلس شورای اسلامی داریم این است که مجلس یازدهم قانون را به خوبی تصویب و نظارت کند و نمایندگان ملت قانون را نپیچانند و مضیق نبینند و آن را موسع ببینند.

نماینده‌ی مجلس یازدهم یادآور شد: موضوع بعدی این است که هر سال و در سنوات مختلف، برگرفته از برنامه‌های توسعه و به خصوص در بودجه‌ی سنواتی اتفاقاتی می‌افتد که یکی از سرفصل‌های مهم آن، موضوع ایثارگران است؛ اما متاسفانه این موضوع رعایت نمی‌شود و دولت به مصوبات ایثارگری مجلس تمکین نمی‌کند. در بحث اشتغال و در موضوع معیشت اقتصادی به همین گونه است و در شرایط و وضعیتی که باید به ایثارگران در کشور خدماتی داده شود، آنها را دریافت نمی‌کنند.

وی با گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی دلاورمردی‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: الان در تمام دنیا برای ایثارگران و رزمندگان احترام خاصی قائل هستند و این احترام همیشه تا پایان عمر آن فرد ادامه دارد و آنها از این خدمات استفاده می‌کنند اما متاسفانه در کشور ما این‌گونه نیست ولی انتظار داریم حداقل اگر درجایی نواقصی  وجود دارد، دولت به نفع ایثارگران لایحه بدهد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بی‌توجهی برخی مسئولان نسبت به مطالبات و نیازهای جامعه‌ی ایثارگری اظهار داشت: در مورد جامعه‌ی ایثارگری اکثریت موضوعات به صورت طرح به دولت تکلیف شده است و دولت خودش کمتر دیده شده که نسبت به این موضوع توجه کند اما به هر صورت این‌ها به عنوان یک مطالبه و خواسته‌ی جدی و واقعی است و مجلس هم باید نظارتش را بیشتر کند.

پایان

اینستاگرام
سلام و عرض ادب و احترام، نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تازمانی که شما نمایندگان همچون نمایندگان مجالس نهم و دهم فقط جلسه پشت سر هم جلسه بذارین وهی وعده نزدیک وآینده و... سرداده خاطرتون جمع باشه این یکسال دیگر دولت بنفش همچون 7سال گذشته از عمل به مر قانون طفره خواهد رفت مجالس نهم و دهم لااقل دم از انقلابی و انقلابی‌گری نزده وبجای اینکه نماینده مردم باشند دست به سینه ومجیج گوی دولتیان بودندوبس شماهاهم فقط بخاطر اینکه نامی برای مجلس یازدهم گذاشته باترفندانقلابیگری وگرنه تا زمانی که قرار باشد فقط به جلسات اکتفاء کرده واز بهمین زودی ونزدیکی وهفته آینده وماه آینده دولت تدبیر، تدبیرش حسابی زمینگیر مان کرده وامیدش هم توهمی بیش نبوده حال خوددانیدکه البته اگر به خداوند متعال ایمان و به روز رستاخيز اعتقادی داشته حتی همین امروزشم دیرست دیگر خوددانیدفقط خواهشاً ازنام انقلاب سوءاستفاده نکنید چراکه حق الناس رابجان خریده اید 290نماینده نفرستادیم مجلس که حرفهای تکراری بشنویم وشاهد عملکرد ظعیفتان باشیم بازم تأکید میکنیم خود دانید، عاقبت خاک گل کوزه گران خواهیم شد اونم به شرطی که ایمان واعتقاد ی داشته باشین.
سلام شماها هم هیچ کاری برای ما انجام نمی دهید خودتان را با تشکیل فرا کسیونهای موازی برای بدست آوردن کسب قدرت نمایی سرگرم می کنید تا چشم به هم بزاریید چهار سال شما که با برند مجلس انقلابی وارد مجلس شدید تمام میشه اگر همین اندک قوانیین که مصوب شده نظارت بر جسن اجرای آنان که وظیفه ذاتی شماست عمل نمایید بهتر ازین سخرانیها وجلسات وتشکیل این همه فراکسیونه است
تا وقتی بنیاد تبدیل به وزارتخانه نشود
مشکلات ایثارگران حل نخواهد شد
زیرا در امور بنیاد هیچ نظارتی نیست و همه کارهای سلیقه ای انجام میشه
جناب آقای مرادی هر از چند گاهی نظر شما و دیگر اعضای فراکسیون را به سایت و اخبارهایی در خصوص در نظر گرفتن 5% جانبازی موضوع ماده 87 قانون ایثارگران فاقد مدارک بالینی جلب میکنم . که از زمان تصویب این قانون تاکنون هزاران کامنت در خصوص عدم اجرا و معلق بودن پرونده و یا عدم تشکیل پرونده ایثارگران مشمول عنوان گردیده است . اگر اعضای آن کمیسیون انقلابی و مردمی هست بسم الله . این گوی و این میدان.
ای بابا مگه تا بحال مجلس ضد انقلاب بود
سلام وعرض خسته نباشید به جناب مرادی عزیز.برادرگرامی بنده جانباز اعصاب وروان وبلاشغل مستاجر دارای بیماریهای زمینه ای ازجمله دیابت.کبدوریه وهمچنین. دارای ۲فرزند بیمار اعصاب وروان یکی صعب العلاج اوتیسم و دیگری بیش فعال میباشم و هزینه های درمان آنان هرماه بیش از۱۵میلیون تومان است که متاسفانه طبق قرارداد بیمه تکمیلی بنیادبابیمه دی فقط۱۵تا۲۰درصدمبالغ پرداختی قابل دریافت است.خدمات پزشکی فرزندانم نوروفیدبک.کاردرمانی .گفتار درمانی.و...میباشد.که این قراردادننگین نه تابع قانون جامع خدمات ایثارگران است ونه تابع قوانین کتاب ارزشهای نسبی که هر ساله بابت دستمزد پزشکان توسط وزارت بهداشت تنظیم میشود میباشد.ودرمورد هزینه های دارو هم ساده ترین داروها راهم به بهانه های خواهی تحویل نمیدهند.بنظرشمابااینهمه مشکلات اعلام شده بالا ازچه طریقی بایت این هزینه هارا تامین کنم؟وقتی به معاون بهداشت ودرمان بنیادنراجعه میکنم و طلب کمک میکنم دکترعباسپور میفرمایند همینه که هست.اگرنمیتوانی هزینه درمان فرزندانت را تامین کنی آنها به آسایشگاه ببر.درخاتمه بعرض می رسانم که از اول سال۹۹مبلغی حدود۱۸۰۰۰۰۰هزارتومان بعنوان کمک معیشت برایم واریزمیکنند.لذاباجمیع عرایض فوق درخواست کمک استمداد می نمایم.کدملی بنده۱۸۱۷۰۶۳۴۲۱. والسلام
سلام فقط یک جمله پس شما به اصطلاح 290نماینده چکاره اید، مگر معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران امام خمینی (ره) نفرمودند مجلس در رأس امورست چطور برای خودتان میخواین از رانتی استفاده کنین وزیر را که می‌داند باجمع کردن 10امضاءدستش زیر ساطور تان هست را ملزم میکنید ولی به جانبازان که می‌رسد همه تون مجیج گوی دولتیان شده، گرفتین حتمآ گرفتین ولی مرد عملی نمی بینیم
دولت به راحتی و بدون هیچگونه واهمه قانون ششم توسعه را به صورت کامل اجرا نمی کند. به جانبازان معسر زیر 25 درصد هم دو نوع حقوق پرداخت می کند که تقریبا خجالت آور است چرا که حدود 9 برابر زیر خط فقر است. که هر (ساتا ماهانه 1 میلیون و بنیاد شهید 1 میلیون و 790 هزار تومن). بیمه تکمیلی دندانپزشکی و عینک هم که ندارند.جانباز زیر 25 درصد از فرزند جانباز 25 درصد هم پایینتر است.دولت هم به بهانه تحریم و بودجه نمی خواهد زیر 25 درصد را حساب کند. در حالیکه حقوق همه کارکنان و بازنشستگان خود را افزایش داد. چطور برای آنها تحریم وجود ندارد و فقط برای جانبازان که آقایون مسند میزشان را مدیون همین ایثارگران هستند تحریم و کمبود شدید بودجه هست؟
دولت را وادار کنید به اجرای قوانین ایثارگری تمکین کند مگر شما چه کاره هستید ما جانبازان که نباید خود اقدام کنیم وظیفه نظارت قوانین بعهده چه ارگانی میباشد
هیچ دولتی به ایثارگران توجه نکرده!
نه فقط این دولت!
قشری مظلوم،انقلابی،جان برکف و...گیرآورده اند و از حیای آنان سوءاستفاده میکنند!!!
(نعمت روی زمین قسمت پر رویان است...خون دل میخوردآن کس که حیایی دارد!)
جناب مرادی دنا پلاس شما چه رنگیه ؟ از ماست که بر ماست ویا :خود کرده را تدبیر نیست
حرف های پوچ

مخصوص سرگرم کردن ایثارگران

حرف های نخ نما

حال آدم بد میشه با شنیدن این حرف ها


اراده ای برای حل مشکلات وجود ندارد


فریاد رسی نیست


باید همه اینها را واگذار کرد به خدا
در مجلس باید عمل کرد نه شعار داد همش جلسه می گیرد نه بخشنامه میاد نه چیزی تبدیل و وضعیت ایثارگران شرکتی به کجا رسید
سلام جانبازعزیز 15%وظیفه نظارت بر دولت وتمانی ارگانها نهادها سازمانهاووووفقط به عهده به اصطلاح نمایندگان میباشد ولی بگو ببینم مگر اصلا نماینده مردم در خانه ملت نشسته، لمیده اینان نان ونمک مردم را می‌خورند وآخرش هم نمکدان را بر سر مردم می شکنند فقط پرزیدنت فریدون ودیگر دولتیان ازشون راضی باشند کفایت می کند بله برادر عزیزم
باسلام واحترام تقاضای استمداد ویاری دارم عنایت فرماییدباصدور رای ۲۳۹۷ دیوان عدالت
همچون قیچی به قلع وقمع جان رزمنده ایثارگرافتاده وبافشارهای جانبی وافکارعمومی بالاخره منجر به صدوررای ۲۵۷ شد ولی بازهم درشعب تجدیدنظر وماده ۷۹ همان کاری که منظورش دررای ۲۳۹۷ بودعملیاتی گرد و یکی یکی حق رزمندگان را قلع وقمع میکنه وانگار هیچ کس نظاره گراین اسیب رسانئ به پیکره دلسوزان و ایثارگران نیست وانگارفقط بودجه برای ما ایثارگر رزمنده ها کسر بودجه بوده ایا مافرزند این سرزمین نیستیم ایا ما ایثارگر نبوده‌ایم یکی نیست به دادمان بر سد همه دادشان رابه دادستان وقوه قضاییه میبرن ولی ظاهرا همه در ها به رویمان بسته است و ازشما میخواهم پل ارتباطی انتقال رنج و دردم با مسولین دلسوز باشید و خدا را در نظر بگیرید اجرکم عندالله مطهری
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi