شناسه خبر : 77715
دوشنبه 31 شهريور 1399 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اولین کنفرانس خبری رییس بنیادشهیدبرگزار شد:

تامین ۳۲ هزار مورد اشتغال برای جامعه ایثارگری

به جد پیگیر مباحث و ظرفیت ‌های قانونی در بحث اشتغال ایثارگران هستیم. چنانچه تاکنون ۳۲ هزار مورد اشتغال برای جامعه ایثارگری تامین شده است. همچنین دولت در برنامه ششم توسعه موظف است تمامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای۷۰ درصد را به استخدام رسمی دولت درآورد.

فاش نیوز -  اولین کنفرانس خبری مهندس سعید اوحدی معاون رییس جمهور و ریاست بنیاد شهید و امورایثارگران در هفته دفاع مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فاش نیوز، در آستانه هفته دفاع مقدس معاون رییس جمهور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشستی با خبرنگارانِ عرصه رسانه، عملکرد 100 روزه ریاست خود در این نهاد را تشریح کرد.

سعید اوحدی در ابتدا با گرامیداشت هفته دفاع مقدس با درود به ارواح طیبه شهدای 8سال دفاع مقدس، مدافعین حرم و همچنین شهدای سلامت، چهلمین سالگرد دفاع مقدس را چهل سال مقاومت ملت غیور ایران در عبور از بحران ها دانست و تکریم ایثارگران را یکی از بزرگترین ومهمترین وظیفه بنیادشهید برشمرد و سپس به تشریح عملکرد صد روزه ریاست خود در بنیاد شهید و امورایثارگران پرداخت و گفت: در سفرهایی که به 11 استان خراسان جنوبی، تهران، البرز، کرمانشاه، یزد، همدان، لرستان، خوزستان، ایلام، سمنان و فارس انجام شده است فرصتی برای حل مشکلات ایثارگران استان فراهم شد که در آن تفاهم نامه‌ هایی با استانداران و مدیران استانی در چهار حوزه مسکن، اشتغال، درمان و گلزار شهدا به امضا رسید.

وی همچنین ادامه داد: درسفری که قرار است روز سه شنبه به استان کرمان داشته باشیم تفاهم نامه ای با استاندار این استان بر سر مزار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز به امضا می رسد.

 رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از گزارش خود به مسئله اشتغال ایثارگران اشاره و آن را یکی از مهمترین مسایل جامعه ایثارگری برشمرد و سپس خبر خوشی هم برای فرزندان جانبازان بالای 70 درصد داشت. وی در این زمینه گفت: به جد پیگیر مباحث و ظرفیت ‌های قانونی در بحث اشتغال ایثارگران هستیم. چنانچه تاکنون 32 هزار مورد اشتغال برای جامعه ایثارگری تامین شده  است. همچنین دولت در برنامه ششم توسعه موظف است تمامی فرزندان شهدا و جانبازان بالای70 درصد را به استخدام رسمی دولت درآورد.

 معاون رییس جمهور همچنین خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم موضوع تبدیل وضعیت اشتغال جامعه ایثارگری که قبل از برنامه ششم به استخدام درآمده و هنوز قراردادی هستند را هم تثبیت کنیم.

 ریاست بنیادشهید و امور ایثارگران در ادامه افزود: مصوبه دیگر بازنشستگی پیش از موعد همسران و فرزندان شهداست تا بتوانند هشت سال زودتر بازنشسته شوند و این به درخواست همسران شهید مدافعین مطرح شده که با داشتن فرزندان خردسال تمایل دارند وقت بیشتری را به آنان اختصاص دهند.

مهندس اوحدی در این نشست همچنین از پرداخت کلیه مطالبات 1398 ایثارگران تا پایان سال جاری به مبلغ 7هزارو 121میلیاردتومان خبر داد و تاکید کرد: با همکاری سازمان برنامه و بودجه بخش اول آن پرداخت و بخش دوم آن نیز تا پایان سال پرداخت می‌ شود.

اوحدی همچنین از انجام پنج تفاهم نامه میان بنیادشهید و امور ایثارگران با وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، وزارت مسکن و راه و شهرسازی، همچنین صداوسیمای جمهوری اسلامی و ستاد مردمی دیه کشور در زمینه اشغال، آموزش و درمان خبر داد که بر اساس این تفاهمنامه کلیه مراکز تامین اجتماعی و مراکز خدمات درمانی موظف به انعقاد قرارداد با بیمه دی شدند. همچنین در تفاهمنامه با ستاد دیه، مقرر شد تا یک سوم دیه آن دسته از ایثارگران به زندان افتاده توسط بنیاد شهید و دو سوم دیگر را ستاد دیه تقبل نماید.

خبر پایانی ریاست ببنیاد شهید و امور ایثارگران درخصوص واکسن آنفوانزا بود که وی در این زمینه گفت: با هماهنگی های انجام شده به زودی واکسن آنفلوآنزا برای والدین شهدا، همسران شهدای بالای 60سال و جانبازان بالای 25درصد به صورت رایگان با مراجعه به درب منازل ‌شان تزریق خواهدشد.

 

اینستاگرام
پس واکسن به جانبازان زیر 25 درصد چی؟ اینان جزو ایثارگران مگر نیستند؟چرا این همه تبعیض حتی در دادن واکسن وجود دارد؟ مقام معظم رهبری فرمودند حتی اگر کسی 1 روز هم به جنگ رفته باید شان ایشان را حفظ کرد. ولی قانون مصوب نمایندگان برای رزمندگان زیر 6 ماه حضور در جبهه و جانبازان زیر 25 درصد خیلی تبعیض و اجحاف انجام گرفته است.
آقای اوحدی پس مافرزندان جانبازان کمتر از 25 چی حتما انالله وانا الله
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi