شناسه خبر : 77754
دوشنبه 31 شهريور 1399 , 09:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برنامه‌موزه انقلاب اسلامی به مناسبت هفته دفاع‌مقدس

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس ویژه برنامه‌های این موزه را به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع‌مقدس تشریح کرد.

 

علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: آغاز چهلمین سالگرد گرامیداشت حماسه دفاع مقدس همراه با تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در سراسر کشور و با حضور ویدئو کنفرانسی، رهبر معظم انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی افزود: بخش اصلی این مراسم تجلیل با حضور مسولان لشکری و کشوری، ۳۱ شهریور در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود. پس از این مراسم، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله‌العالی) سخنرانی خواهند داشت و رزمندگان پیشکسوت و حاضران به صورت ارتباط تصویری از بیانات و رهنمود‌های ایشان بهره خواهند برد.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه ملی دستاورد‌های دفاع مقدس و مقاومت را دیگر برنامه شاخص به مناسبت چهلمین سالگرد گرامیداشت حماسه دفاع مقدس، عنوان کرد و اظهار کرد: این نمایشگاه با عنوان «اقتدار ۴۰» و با شعار محوری «ما قوی هستیم» با مشارکت دستگاه‌ها و سازمان‌های لشگری و کشوری و با تبیین نقش و عملکرد هریک از این نهاد‌ها در دوران شکوهمند هشت سال دفاع مقدس و سال‌های پس از آن از دوم تا نهم مهر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برپا خواهد شد.

وی رونمایی از ۵۶ طرح کلان تحقیقاتی و مطالعاتی حوزه دفاع مقدس را که بعد از ۱۳ سال به اتمام رسیده است، از دیگر برنامه‌های این هفته موزه برشمرد و تصریح کرد: این پروژه‌ها تقریباً همه ابعاد دفاع مقدس را در همه حوزه‌ها مورد پژوهش قرار داده است و به عبارتی یک سند بالادستی مهم برای پژوهشگران تلقی می‌شود.

جعفری بخش دیگری از ویژه برنامه‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را معطوف به تولیدات تلویزیونی و رادیویی بیان کرد و گفت: بیش از ۴۰ فیلم کوتاه، مستند و برنامه رادیویی و تلویزیونی به مناسبت چهلمین سالگرد گرامیداشت دفاع مقدس با مشارکت این موزه در دست تولید است که بخشی از این برنامه‌ها و مستند‌ها در هفته دفاع مقدس از شبکه‌های مختلف صداوسیما، پخش خواهد شد.

وی افزود: برنامه‌های تلویزیونی «سرزمین»، «هفت نشان»، «مدافعان دیروز تا امروز»، «سینمای جنگ»، «با فرماندهان»، «رزمنده»، «صبح و نشاط»، «جام برتر» و «بربال تعزیه» و مستند‌های «گلوله در قاب»، «مادران سرزمین مادری» و برنامه‌های رادیویی «رزم ایرانیان» و مسابقه رادیویی رادیو ایران، بخشی از این برنامه‌ها هستند که تولید آن با مشارکت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس صورته گرفته و پخش آن در هفته دفاع مقدس خواهد بود.

وی تصریح کرد: علاوه براین، مستند ۱۰۰ قسمتی «معیار» و برنامه ۱۵۰ قسمتی «فرزندان روح اله» نیز از دیگر مستند‌ها و برنامه‌های شاخصی هستند که به مناسبت ۴۰ سالگی حماسه دفاع مقدس ضبط و تولید آن توسط سازمان صدا و سیما و با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و موزه از هفته دفاع مقدس آغاز خواهد شد و پخش آن در طول ایام سال خواهد بود.

جعفری اظهار داشت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همچنین ساخت ۴۰ فیلم کوتاه به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس را در برنامه‌های خود دارد که این فیلم‌ها با مشارکت شبکه افق تولید می‌شود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: آئین رونمایی از سرود ملی چهل سالگی، رونمایی از ۳۰ مستند شبکه رادیویی ایران، برپایی نمایشگاه عکس امنیت پایدار، برگزاری آئین افتتاحیه و اختتامیه شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت و برگزاری چهارمین اجلاس بین المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی با مشارکت اتحادیه مخالفین اشغالگران قدس نیز از دیگر برنامه‌های مشارکتی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi