شناسه خبر : 77789
سه شنبه 01 مهر 1399 , 11:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«سرداری» که ماندگار شد

سردار مقاومت امروز در دل‌های میلیونها انسان ماندگار است و هرگز فراموش نمی‌شود، چون مرد مخلص خدا بود و همه زندگی خود را وقف جهاد، دفاع از میهن اسلامی و خدمت به خلق خدا کرده بود.

 

«سرداری» که ماندگار شدسمانه حسن‌خانی؛ در مقطعی از تاریخ، استکبار جهانی با ترفندهای متنوع و در سخت‌ترین شرایط کشورمان مهلک‌ترین ضربه‌ها را به درخت نوپای نظام جمهوری اسلامی وارد کردند. 

رزمندگان سلحشور ایران با ایمان و اراده راسخ در هشت سال دفاع مقدس با وجود برخی نارسایی‎های تسلیحاتی و اطلاعاتی در مقایسه با دشمن، به مصاف دشمن رفتند و حماسه‌هایی جاودان آفریدند.

اخلاص و توکل صفت بارز رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که می توان با نیم نگاهی به زندگانی آنها به این مشخصه رسید.

منش برخی‌ از این رزمندگان از جمله شهید چمران، شهید صیاد شیرازی، شهید همت، شهید باکری، شهید بابایی، شهید حسن باقری و شهید حاج قاسم سلیمانی امروز به یک الگو برای نسل بعد از انقلاب و حتی چندین نسل پس از آن تبدیل شده است.

شهید حاج قاسم با همان الگوی دفاع مقدس جبهه مقاومت را هم اداره کرد و زمانی که بخشی از خاک سوریه در دست گروه تروریستی داعش و مخالفان دولت این کشور بود، میدان‌دار جبهه بود و خود را سرباز ولایت می‌دانست. سردار سلیمانی همواره حمایت از مردم فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی را وظیفه دینی و انقلابی ایران می‌دانست و طبق سخنانش پیروزی محور مقاومت در جبهه سوریه از نظر بزرگی توطئه و کسانی که در پشت این توطئه قرار گرفته بودند، با هیچ حادثه‌ای قابل مقایسه نبود و پیروزی محور مقاومت در برابر گروه‌های تروریستی و تکفیری را از لحاظ انسانی قابل قیمت‌گذاری نمی‌دانست.

الگوی جبهه مقاومت در برخی از کشورهای اسلامی از دفاع مقدس نشات گرفته، چراکه نیروهای مسلح این کشورها در برابر هجمه نیروهای سلطه‌گر جهانی با تفکر و روحیه بسیجی مقاومت می‌کنند و امروز شکست و ناکامی برای آمریکای امپریالیسم است چون ملتهای بیدار جهان در مقابل زیاده‌خواهی ابرقدرتها ایستادگی کردند و پیروزیهای خوبی هم به دست آوردند.

این مرد آنقدر بزرگ و ماندگار است که انقلاب اسلامی به داشتنش در آن دوران خفقان طاغوت می‌بالد که توانست در سال 1357 به بار بنشیند و امروز در دفاع از آرمان‌ها سربلند شده است و این سربلندی و افتخارش را مدیون جان فشانی و رشادت‌های انسان‎های با اخلاص و پاک همچون حاج قاسم می‌داند.

روز گذشته آئین تجلیل و تکریم سراسری یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس و مقاومت سراسر کشور در ارتباط تصویری با حضرت امام خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم باشکوه جای یکی از رزمندگان شجاع و دلیر دوران هشت سال دفاع مقدس خالی بود و نبودش را همه جمع حاضر لمس می کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار گفتند: «جرأت انجام کارهای به‌ظاهر نشدنی و ارتقای سرمایه انسانی کشور از جمله سرمایه‌های دوران دفاع مقدس است و یک نمونه از سرمایه های انسانی دوران دفاع مقدس، شهید سلیمانی بود که در عرصه منطقه و دیپلماسی، اقدامات شگفت آوری انجام می داد و هنوز ملت ایران از گستره فعالیت های این شهید عزیز اطلاع کافی ندارد.»

آری حاج قاسم! سردار مقاومت همه زندگی خود را وقف جهاد، دفاع از میهن اسلامی و خدمت به خلق خدا کرده بود، این شهید بزرگوار مرد مخلص خدا بود و برای خدا کار می‌کرد.

خدمات این شهید سرافراز در فرماندهی نیروی قدس سپاه و در فلسطین، سوریه، لبنان، عراق، یمن، چشمگیر و تعیین‌کننده بود.

تشییع با شکوه این سردار رشید اسلام در شهرهای مختلف ایران و عراق مهر تاییدی بر عملکردش در کشورهای منطقه‌ای در حراست و برقراری امنیت بود و امروز مکتب سلیمانی‌ها به تاسی از این شهید بزرگ شکل گرفته است.

خون پاک سردار سلیمانی حتی پس از حیاتش منجر به بیداری، انسجام و همدلی بین ملت‌ها شده و متعلق به جبهه مقاومت و سرداری بین‌المللی است و بی گمان قدرت و نفوذ امروز ایران در منطقه مدیون شهیدان نظام جمهوری اسلامی و از جمله حاج قاسم است.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi