شناسه خبر : 77891
شنبه 19 مهر 1399 , 13:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در مرکز توانبخشی بقیةالله تهران انجام گرفت

دیدار ریاست بنیادشهید و امور ایثارگران با جمعی از جانبازان ویلچری

مهندس سعید اوحدی، معاون رییس جمهوری و رییس بنیادشهید و امور ایثارگران با حضور در مجموعه‌ی فرهنگی ورزشی بقیةالله با جانبازان نخاعی حاضر در این مکان دیدار و گفت و گویی صمیمانه داشت و با شنیدن مشکلات آنها

فاش نیوز -  در پنجمین روز از چهلمین سالگرد دفاع مقدس، رییس بنیاد شهید با حضور در ورزشگاه مجتمع توانبخشی بقیةالله (عج) تهران دیروز با جمعی از جانبازان ورزشکار ویلچری دیدار و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار ما، مهندس سعید اوحدی، معاون رییس جمهوری و رییس بنیادشهید و امور ایثارگران با حضور در مجموعه‌ی فرهنگی ورزشی بقیةالله با جانبازان نخاعی حاضر در این مکان دیدار و گفت و گویی صمیمانه داشت و با شنیدن مشکلات آنها بر ضرورت پیگیری و حل مشکلاتشان تاکید کرد.

مهندس اوحدی در ابتدای صحبت‌های خود ضمن ادای احترام به ارواح طیبه‌ی شهدا و امام راحل(ره) گفت: بنده خدا را شاهد می‌گیرم و به روح شهدایی که در کنار بنده و یا در میادین مین به شهادت رسیدند و ما از کنار آنان گذشتیم و پیش رفتیم، و به روح بردار شهیدم قسم یاد می‌کنم که یکی از بهترین روزهای زندگی من همین لحظاتی است که در خدمت شما عزیزان هستم. چرا که در بدو ورود افتخار کردم که خداوند یک عزت و روح عظیمی به شما ارزانی داشته که همگی بمب روحیه اید. امیدوارم به دعای شما، خداوند عقل آن را در بنیادشهید به ما بدهد که قدردان این نعمت بزرگ باشیم.

وی خطاب به جانبازان حاضر اظهار داشت: بنده هم بخشی از دنیا را به لحاظ حوزه‌ی گردشکری دیده‌ام اما در هیچ کجای دنیا چنین جو همدل، با اعتقاد، با یک هدف مشخص و یک آرمان بلند، در چنین دورهمی ویلچرنشینی که با دنیای مشکلات پیجیده، بازهم با همه‌ی وجود بر سر پیمان خود با آرمان‌ها، نظام، رهبری و شهدا و ارزش‌ها ایستاده باشد، هیچ‌کجا سراغ نداریم که اگر قدرشناس این نعمت بزرگ باشیم عنایت خداوند است و مسیر برایمان بازمی‌شود و اگر آگاهانه و یا ناآگاهانه قدرناشناسی کردیم، مسیر بسته می‌شود.

وی با اشاره به موضوع ورزش جانبازان نیز تاکید کرد: بنده هرآنچه در توان داشته باشم در مسیر ورزش به کار می‌گیرم و اجازه نخواهم داد هیچ مدیری، معاون و یا کارمندی در بنیاد ذره‌ای در مقابل ورزش جانبازان مانع ایجاد کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در بخش دیگری از سخنان خود ورزش را رکن زندگی جانباز نخاعی دانست و گفت: شاید کم‌ترین و کوچک‌ترین مشکل بنیادشهید در بحث مسایل بودجه‌ای و مالی، دربحث ورزش جانبازان باشد؛ زیرا مسایل و مشکلات پیچیده‌ی مادی در بنیاد شهید بی‌شمار است.

وی سپس با ارائه آماری در این خصوص گفت: طی سه ماه گذشته، زمانی که بنده به بنیاد وارد شدم، بنیاد شهید 8هزاروسیصدمیلیاردتومان بدهی داشت که هزاروهفتصد میلیارد تومان بدهی آن مربوط به بدهی بیمه‌ی دی بود که آنهم مربوط به سال قبل بود؛ زیرا با عدم پرداخت بدهی، بیمه‌ی دی هم قرارداد خود را با مراکز درمانی و بهداشتی لغو کرده بود؛ به‌طوری که از 17000 مرکز طرف قرارداد به 7000طرف قرارداد رسیده بودیم. نکات بعدی عدم پرداخت پاداش بازنشستگی خانواده معظم شهدا درسال 93، عدم پرداخت بدهی ماده‌ی 38 جامعه‌ی ایثارگری از سال 90 به میزان 2هزارمیلیارد بود که پرداخت نشده بود؛ و مبلغ 1600میلیارد بدهی بنیادشهید به دانشگاه آزاد بود که برای کل این بدهی انباشته‌ی بنیاد، هیچ محلی از منابع برای برداشت آن و تسویه‌ی بدهی دیده نشده بود.

وی ادامه داد: بنابراین اولین کار این بود که با حضور در هیئت دولت و صحبت‌هایی که با رییس جمهور داشتیم، انصافا با بزرگواری ایشان، در اولین مصوبه هیئت دولت که تا پایان دولت دوازدهم در مردادماه سال آینده می‌باشد؛ این بدهی‌ها را تسویه نماییم و این باتوجه به شرایط  سخت دولت که قطره‌ای هم فروش نفت نداریم و هرچه به روزهای پایانی سال نزدیکتر شویم شرایط بودجه‌ای دولت هم سخت‌تر می‌شود و هنوز هم پای کار ایستاده‌ایم و امروز که اینجا هستیم 7هزارو صد میلیارد تومان از بدهی‌های معوقه را گرفته و تسویه کرده‌ایم که با آن مشکل بیمه‌ی دی و دانشگاه آزاد حل شده است که البته بخش‌هایی از این مشکلات، برای مثال بخشی از ماده‌ی 38 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران باقی است که درحال حاضر با تشکیل یک کارگروه حقوقی در بنیاد و با بررسی‌ها تاکنون 96مورد از کل قانون جامع ایثارگران مورد ایراد قرار گرفته است که این ایرادات باید به مجلس برود و باتصویب مجلس و تایید شورای نگهبان به قانون تبدیل گردد.

اوحدی همچنین در بحث اشتغال فرزندان جانبازان 70درصد و شهدا نیز گفت: دربند ج ماده87 قانون، صریحا بیان شده که دولت مکلف و موظف است کلیه فرزندان جانبازان بالای 70درصد و شهدا را به استخدام رسمی دربیاورد که طبق توافقی که با سازمان اداری و امور استخدامی و همچنین سازمان برنامه و بودجه داشتیم، به تمامی وزارتخانه‌ها ابلاغ شده و موضوع اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان 70درصد حل شده است.

وی دربخش بعدی صحبت‌های خود با اشاره به تقارن این روز با سال‌روز عملیات ثامن‌الایمه و شکست حصر آبادان و سقوط هواپیمایی که منجربه شهادت شهید نامجو، فلاحی، کلاهدوز و جهان‌آرا شده بود گفت: بنده دیروز توفیق آن را داشتم که تلفنی با همسران شهیدان فلاحی، جهان‌آرا و فکوری و امروز صبح نیز با همسر شهیدکلاهدوز صحبت کنم؛ در صحبت‌هایشان مشکلاتی مطرح می‌شد که بنده شرمنده می‌شدم. درچهلمین سالگرد هفته‌ی دفاع مقدس زیبنده نیست که هنوز تعداد 120000خانواده‌ی ایثارگر مشکل مسکن داشته باشند. برای همین است که با توجه به شرایط کرونایی کشور، تاکنون توفیق آن را داشته‌ایم به 12 استان کشور سفر کنیم که بحمدالله مشکل مسکن این استان‌ها حل شده و هفته‌ی آینده سیزدهمین سفر را به استان اردبیل خواهیم داشت.

درپایان، رئیس بنیادشهید و امور ایثارگران در مصاحبه‌ی اخصاصی با فاش نیوز درخصوص لزوم وضرورت وجود آسایشگاه‌ها نیز گفت:

یکی از چالش‌هایی که بنیادشهید امروز با آن مواجه است و چه بسا از سال‌های گذشته باید به آن اندیشیده می‌شده بحث آسایشگاه برای جانبازان نخاعی است. هرچه این عزیزان پا به سن می‌گذارند، به‌طور طبیعی افت شرایط جسمانی آنان بیشتر خود را نشان می‌دهد. لذا حتما باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود که متناسب با سن جانبازان و مشکلات حرکتی آنان برنامه ریزی و سپس اعلام نیاز شود که چه میزان آسایشگاه مورد نیاز است.

رییس بنیادشهید و امور ایثارگران درباره‌ی وضعیت38 بانوی جانباز نخاعی سراسر کشور و اعلام نیاز این بانوان به آسایشگاه نیز گفت: خواهران جانبازنخاعی هیچ تفاوتی با برادران جانبازنخاعی ما ندارند و برای این ادعا اخیرا بیمارستان اعصاب و روان ویژه‌ی بانوان را افتتاح کرده‌ایم و نظر ما این است که هرچه در حوزه‌ی درمان به جانبازان نخاعی، اعصاب و روان و جانبازان شیمیایی خدمات رسانی نماییم، یقینا قدمی درجهت حل مشکلات پیچیده‌ی این خانواده‌ها برداشته‌ایم و از سویی هم کمک بزرگی به بنیاد کرده‌ایم. رسیدگی به بانوان جانباز نخاعی هم قطعا جزو برنامه‌های بنیاد است.

اوحدی درپاسخ به پرسش خبرنگار فاش نیوز درباره‌ی زمان افتتاح مجتمع توانبخشیو آسایشگاهی بقیةالله نیز گفت: در بازدیدی که در هفته‌ی آینده از آن به‌عمل خواهیم آورد، بر اساس توانمندی و اعتبار بنیاد، و همچنین میزان کاری که باقی مانده با بررسی کامل، زمان دقیق آن را اعلام خواهیم کرد.

حواشی دیدار رئیس بنیاد شهید با جانبازان ویلچری

*مهندس اوحدی در جمع جانبازان نخاعی قرار گرفت و از نزدیک بامشکلات مطرح شده از سوی جانبازان نظیر بحث خودرو، دندانپزشکی، بهداشت و درمان و... به بحث و گفت و گوپرداخت.

*جانبازان حاضر با پوشیدن لباس‌های ورزشی متحدالشکل، به ورزش بسکتبال با ویلچر و فوتبال دستی بودند که پس از ورود مهندس اوحدی نیز چند دقیقه‌ای ورزش را ادامه دادند.

* پیش از سخنان مهندس اوحدی، جانباز مصطفی مسعودی به نمایندگی از سوی جانبازان به اهم مشکلات ورزشی، معیشتی و فرهنگی جانبازان اشاره کرد و خواستار توجه رییس بنیاد به این موضوع شد.

* دو تن از همسران جانبازان نخاعی نیز در سالن ورزشی حضور داشتند که رییس بنیادشهید برای لحظاتی درکنار آنان قرارگرفت و با تکریم آنان صحبت‌هایشان را شنید.

* یکی از جانبازان نخاعی نیز با اعلام حمایت جانبازان از اقدامات انقلابی و ستادی رییس بنیاد، در خصوص تفکر حاکم بر موسسه‌ی فرهنگی ورزشی ایثار تهران، تذکراتی داد و خواستار تغییر نگرش و یا ایجاد تغییراتی در بدنه‌ی این موسسه برای ارائه‌ی خدمات بهتر به جامعه‌ی ایثارگران شد.

* در میان حاضرین در سالن، تعدادی از جانبازان آسایشگاه شهید بهشتی نیز که حضور داشتند که درخواست بازدید از آن مرکز را مطرح کردند که رییس بنیاد با رویی گشاده وعده داد در اولین فرصت ممکن از مجتمع توانبخشی شهید بهشتی نیز بازدید کرده و با جانبازان آن مرکز به گفت و گو بنشیند.

* تعدادی از مدیران بنیاد، مهندس اوحدی را در این بازدید همراهی می کردند.

گزارش: صنوبر محمدی

عکس: اسماعیل پارساکیا

اینستاگرام
شهرستانها مشکلاتی دارند که هیچ گوش شنوایی نیست
به عمل کار براید به سخنرانی نیست
امیدوارم هرچه زودتر مهمان حوریان بهشت شویم هرچند وقت یکبار رییس عوض میشه قانون مساوی وعدالت خدا پسندانه آرزوی رزمندگان
همه چی برای تهران‌ و تهرانی ،پس شهرستانی چی !!!
سلام .
زنگ زدم دفتر آقای اوحدی . گفتم یه نوبت ملاقات به من بده . هر وقت شد تا 4 ماه دیگه ! برگشت گفت . کروناست ! ملاقات بعد کرونا !
گفتم . مگر میدانی کرونا کی تمام میشه ؟ میگه بخاطر کرونا همه ملاقاتها لغو لغو شده !
سئوال اینه که ما مردم درین وضعیت کرونا داریم زندگی عادی را با ماسک دنبال میکنیم ! شما جرا تعطیل کرده اید ؟ اگر این دیدار قبل از کروناست ؟ که هیچ ! اگر جدید است که ایشان تصمیم گرفته اندکه تعطیل نباشند ! اصلا فکر نمیکنم آقای مستقر در دفتر آقای اوحدی بمن دروغ گفته ! چون در عکس ها همه ماسک دارند !
خوشحالم که تصمیم شان را عوض کرده اند و خیال دارند به مشکلات ایثارگران از نزدیک رسیدگی کنند .
پایتخت تهران.است فقط
ساری مرکز استان مازندران.یک آسایشگاه برای جانبازان نخاعی دارد و یک سالن فیزیو تراپی مملو از وسایل مستهلک و خراب فیزیو تراپی.


اینجا که پایتخت ‌و مرکز کشور هم هست برای همه جانبازان نخاعی ویلچری بطور یکسان ورزش وحضور در جمع ورزشگاه نیست ‌حتی برای دیدار مسئولین از آسایشگاه ها فقط جانبازان خاص و تکراری .
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi