شناسه خبر : 77971
چهارشنبه 09 مهر 1399 , 07:57
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۱۷۱بانوی قمی دردفاع مقدس به شهادت رسیدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: در دوران دفاع مقدس 171 نفر از بانوان قم در جریان بمباران هوایی مناطق مسکونی به شهادت رسیدند.
 
171 نفر از بانوان قم در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند
 حجت الاسلام حسن هنرمند با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس 171 نفر از بانوان قم در جریان بمباران هوایی مناطق مسکونی به شهادت رسیدند، گفت: دشمنان بعثی به‌تلافی شکست‌هایشان در جبهه‌ها، شهرها را مورد بمباران هوایی قرار می‌دادند، در حالیکه این اقدام نقض آشکار حقوق بشر است و در این جنگ کشورهای بسیاری که مدعی حقوق بشر نیز هستند، پشتیبان بعثی‌ها بودند.
وی افزود: در بمباران هوایی شهر قم بیش از 212 نفر به شهادت رسیدند و در بین شهدا کودکان شیرخواره، دانش آموزان و زنان بی‌دفاع در شمار شهدای بمباران بودند.
مدیرکل بنیاد استان قم گفت: بمباران هوایی شهرها گاه باعث کشته شدن کل اعضای یک خانواده و یا شهادت تعداد زیادی از اعضای یک خانواده می‌شد و خانه‌های مسکونی ویران می‌شد.
حجت الاسلام هنرمند تصریح کرد: اما هیچ کدام از این حرکت‌های ناجوانمردانه در طول هشت سال دفاع مقدس باعث نشد تا در روحیه ایثار، شهادت‌طلبی و مقاومت ملت ایران خللی وارد شود. زنان و مردان گوش به فرمان ولایت یا در جبهه‌ها حضور داشتند و یا در پشت جبهه به یاری رزمندگان مشغول بودند و با ایمان‌های استوار در جنگی نابرابر بعثی‌ها و هم پیمانانشان را به شکست وادار کردند.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi