شناسه خبر : 78048
شنبه 12 مهر 1399 , 10:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

مروری بر زندگی‌نامه شهید «مجید افشار»

«مجید افشار» در دوم تیر سال 1336 در روستای اسکمان شهریار دیده به جهان گشود. سرانجام در 24 اسفند 1363در منطقه سومار به شهادت رسید.

 

 

 

 

مروری بر زندگی‌نامه شهید «مجید افشار»

«مجید افشار» در دوم تیر سال 1346 در روستای اسکمان شهریار دیده به جهان گشود و سرانجام در 24 اسفند 1363در منطقه سومار به شهادت رسید و در گلزار شهدای اسکمان شهریار به خاک سپره شد.

شهید مجید افشار دوران طفولیت را با تربیتی صحیح و اسلامی سپری نمود و در انجام فرایض دینی بسیار کوشا بود نماز شب، تلاوت قران، دعا و شرکت در مراسم‌های سوگواری معصومین روح او را ملکوتی کرده بود او خوش برخورد و مهربان بود و تمام تلاشش بر آن بود که چهره محرومیت را از مردم روستا بزداید.

او تشنه معارف مکتب ناب محمدی و ائمه معصومین بود از این رو راهی حوزه علمیه شد و خود چه نیکو هدفش را از رفتن به حوزه علمیه بیان می دارد : «من باید سرباز اسلام باشم و در راه اسلام کار کنم و به تمام کسانی که در خواب غفلت هستند روحانیت ببخشم و روح انسانیت را زنده کنم من در این راه از جان و مال و عمر خود گذشت می کنم تا روح واقعی اسلام را به وجود آورم»

در سال 1363 برای دفاع از مرزهای کیان اسلامی و انجام وظیفه جهاد راهی جبهه های نور علیه ظلمت گردید و او خود هدفش از رفتن به جبهه را چنین بیان می دارد: «من به جبهه نیامدم که چون دیگران آمدند من به جبهه نیامدم چون که درس نمی خوانم من به جبهه نیامدم که تحت تاثیر یک سری گفته ها و حرفها قرار گرفته باشم بلکه اینجا امده ام که به خدا نزدیک شوم بلکه به جبهه آمده ام تا جهاد در راه خدا کرده باشم».

او چه زیبا همگام با جهاد اصغر در جهاد اکبر گوی سبقت را از  دیگران ربوده بود: «تو را به خدا از من نخواهید که به مرخصی بیایم به خدا بگذارید که زندگی من در همین جبهه ها خلاصه شود بگذارید تا لحظات آخر همراه این خیل کاروان با برادرانم باشم بگذارید امانت خود را بدون دلبستگی دنیوی به صاحبش برگردانم برای من یک لحظه در اینجا بیشتر از هزار شب زندگی در آنجاست».

پس از عمری تلاش در راه کسب رضایت معشوق و اعتلای کلمه الله چه زیبا به سوی محبوبش به پرواز درآمد آن لحظات نورانی را زبان همرزمانش می خوانیم: «روز آخر که با ایشان بودیم همانند شخصی نورانی شده بود در لحظات آخر زیر آتش خمپاره با شوق فراوان به سنگرها می رفت و چون ارتباط قطع شده بود مجید داوطلب شده بود که خبرها را سنگر به سنگر به بچه‌ها برساند که در حین انجام این شجاعانه در صلوه ظهر 24 اسفند 1363 مردانه به شهدا رسید.

فرازهایی از وصیت نامه:

اما وصیت می کنم نمازهایتان را سر وقت بخوانید از غیبت و دروغ و تهمت بپرهیزید  امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهید شما را به خدا دیگر بس است برای یک بار هم شده دین خدا را واقع بینانه بنگریم.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi