شناسه خبر : 78092
دوشنبه 14 مهر 1399 , 11:34
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از هیچ سهمیه ای بهره نبردم!

جانبازشیمیایی - والله بنده ۳۵درصد شیمیایی اعصاب و روان هستم. از کار افتاده کلی از سال ۱۳۸۵هم حقوق دریافت می کنم اما بنده ازهیچ سهمیه ای استفاده نکردم. چه دانشگاه باشه چه کنکور باشه چه سهمیه ماشین باشه چه هدیه ازدواج باشه چه کنتور ساختمان باشه چه مشیعتی باشه چه دفتر و قلم باشه. چه از بلیط تمام بها نیم بها استفاده کردم.

یک ماشین برایم به قیمت کارخانه ندادن. روزی یک کپسول هوا مصرف دارم یک ماشین قراضه هر روز هم تو راه می مانم. فقط برای یک بچه ام معاف از خدمت دادن. خدا خیرش بده، بنیاد همدان خیلی داد. همیشه مرغ همسایه غازاست. دکترهایی که کمیسیون رفتیم بهترین دکترها بودن. خیلی هم سخت می گرفتند. بالاخره درصد مجروحیش بیشتر الان بنده راه نمیتونم برم. به من که هیچ خدمات ندادن.

اینستاگرام
برادر عزیزم زیاد نگران نباش چیزی گیر ماهم نیمده هرچی میگم صرفا جهت تبلیغات انتخاباتی وگرنه به ماهم ندادن فقط تو جامعه بدنام شدیم که پول و امتیازات خاص میگیریم
اگر هم امتیازی دادند به نور چشمی ها بوده نه ما پس نگران نباش خدا ما هم بزرگ نوبت ماهم میشه البته اون دنیا .....
محمود پاکدل با اشاره به ماده ۲۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: بر اساس این ماده دولت موظف است به منظور حمایت از سلامت جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر، جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی و جانبازان دارای محدودیت جسمی و حرکتی، به تشخیص کمیسیون پزشکی و بر اساس شدت و نوع ضایعات ناشی از مجروحیت و میزان ساعت کاری که از جانبازان مراقبت می‌شود؛ نسبت به برقراری حق پرستاری و حق همیاری بر مبنای حداقل دستمزد ماهانه کارگران، اقدام و اعتبار مورد نیاز را در لوایح سنواتی منظور کند.
معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار کرد: در قانون برنامه ششم توسعه، والدین و همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج یا محدودیت‌های جسمی و حرکتی هستند، به‌عنوان تبصره یک به این ماده اضافه شده‌اند، که با لحاظ شرایط لازم و با تشخیص کمیسیون پزشکی اقدام شده است.
وی افزود: با توجه به سؤالات بعضی از عزیزان جانباز و ابهام در خصوص تبصره 2 این ماده به آگاهی می‌رسانیم همانگونه که در متن ماده 26 آمده، تعیین حق پرستاری جانبازان عزیز بالای 50 درصد و نیز هرگونه تعیین حق پرستاری برای والدین عزیز شهدا که در شرایط سنی خاص می‌باشند منوط به نظر کمیسیون پزشکی است؛ لذا بر اساس جلسات کارشناسی تخصصی متعددی که در این زمینه برگزار شده است رعایت شرایط مندرج در این ماده، از جمله مصادیق و تشخیص کمیسیون پزشکی برای اجرای تبصره 2 نیز الزامی بوده که طی سنوات گذشته نیز بر همین منوال عمل شده است.
پاکدل در پایان گفت: بر اساس آخرین آمار تاکنون ۱۰۵ هزار و ۷۷۰ نفر از جانبازان عزیز و خانواده‌های محترم شهدای واجدشرایط، با تشخیص کمیسیون پزشکی از مزایای حق پرستاری برخوردار شده‌اند؛ علاوه براین کمیسیون پزشکی بنیاد هر ماه برای واجدین شرایط این ماده، رأی لازم را صادر و جهت اجرا توسط این معاونت در سامانه سجایا قرار می‌دهد.
سلام ، تصویب قانون توسط مجلس انجام میشود اما تنظیم آیین نامه اجرایی قوانین توسط بنیاد اقدام شده که البته شرایطی برای احراز استفاده از تسهیلات و امتیازات قانونی ایجاد کردند که استفاده از تسهیلات و امتیازات کاملا در اختیار مسئولان بنیاد قرار گیرد. در خصوص تعیین درصد نیز برای عموم جانبازان بسیار سخت گیری و انقباضی عمل میکنند اما کافیست سفارشی از داخل بشود تا سخت گیری تبدیل به سهل گیری شود. شخصا شاهد بودم جانبازی در اثر تصادف دستش قطع شده بود و بشدت بدنبال تهیه مدارک برای افزایش درصد جانبازی بود فلذا چنانچه احتمال تایید قطع دست و مصداق جانبازی نداشت پیگیری نمیکرد.
لابد شما کسانی را میشناسید که در صحت و سلامت دارای 70 درصد از کارافتادگی کلی هستند. بنده در خصوص تشخیص ظاهری درصد جانبازان اعتقاد دارم که نباید به ظاهر جانباز قضاوت شود اما این قضاوت در محدوده حداکثر تا سی درصد صادق است لذا بعید نیست در برخی موارد جانباز 70 درصد از کار افتادگی کلی با ظاهر کاملا سالم و ورزشکار که هر روز سه تیغه میکند از مصادیق درصدهای سفارشی و ارتباط بسیار نزدیک خانوادگی با مدیر کل محسوب نشود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi