شناسه خبر : 78106
سه شنبه 15 مهر 1399 , 08:43
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سردارفضلی: پرداختن به شهدا اعتباری برای نظام است

جانشین معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران گفت: زبان هنر بهترین ابزار برای انتقال ارزش‌هاست و پرداختن به شهدا و جانبازان برای نظام کسب اعتبار و آبرو می‌کند.

 

پرداختن به شهدا اعتباری برای نظام است آئین رونمایی از کتاب «بابا رجب» تاریخ شفاهی «طوبی زرندی» همسر شهید «رجب محمدزاده» به قلم «نسرین رجب‌پور» با حضور سردار سرتیپ پاسدار «علی فضلی» جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «سیدبشیر حسینی» پژوهشگر و استاد دانشگاه و خانواده شهید ابراهیم هادی عصر امروز (دوشنبه) برگزار شد.

سردار «علی فضلی»  معاون هماهنگ کننده سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در این مراسم اظهار داشت: نباید این تصور ایجاد شود که تنها شهید رجب محمدزاده به جبهه رفته است، بلکه همه خانواده این شهید در دفاع مقدس حضور داشتند. آقای محمدزاده شهید زنده‌ای بود که نزدیک به سه دهه با درد و رنج جانبازی زندگی کرد و در همه این سال‌ها همسر وی از ایشان پرستاری می‌کرد.

وی در ادامه گفت: اگر خون پاک این شهید عزیز و همرزمانش نبود ممکن نبود، 42 سالگی انقلاب را جشن بگیریم؛ شهدا و امام شهدا جز برای رضای خدا قدمی برنداشتند. امسال و در چهل‌سالگی دفاع مقدس قرار شد از دو میلیون و 450 هزار رزمنده تجلیل شود که شاید این مطلع مبارکی برای تداوم این سنت حسنه باشد که تا پایان سال ادامه خواهد داشت.

سردار فضلی در ادامه بیان داشت: باید بدانیم کتاب «بابا رجب» برای همه ما درس بزرگی می‌دهد. باید سعی شود با پرداختن به این شهدا، الگوهایی به جوانان معرفی کنیم. شهید محمدزاده در سال 1359 وارد جهاد سازندگی شد و بعد از شروع جنگ تحمیلی چندین بار راهی جبهه شد و مطمئناً اگر آن وضعیت جانبازی را نداشت، امروز نیز راهی جبهه مقاومت می‌شد.

جانشین معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران در ادامه گفت: رسانه‌های ما تا آنجا که می‌توانند باید به این شهید و سایر شهدا بپردازند. نسل آینده باید بدانند که چطور امثال شهید محمدزاده بدون چشمداشتی از ارزش‌های انقلاب دفاع کردند. رونمایی از کتاب «بابا رجب» از طرفی بهانه‌ای است برای تجلیل از همسر این شهید عزیز. باید توجه داشت که وجود شهدا مانند سوزنبانانی است تا از مسیر خارج نشویم و راه را گم نکنیم.

وی با بیان اینکه باید به زبان هنر در این عرصه توجه شود، توضیح داد: غفلت‌های زیادی در این حوزه شده است که باید جبران شود. شهدا، رزمندگان و جانبازان عزت و اعتبار نظام اسلامی محسوب می‌شوند. از طرفی هرکاری با هنر ماندگار می‌شود و باید با زبان هنر ارزش‌های نظام را به نسل آینده که از نسل اول انقلاب بهتر هستند منتقل شوند. 

«نسرین رجب‌پور» نویسنده این کتاب نیز در این مراسم اظهار داشت: «بابا رجب» اولین کتاب من است که نگارش آن را در سال 1396 آغاز کردم و نزدیک به دو سال زمان برد تا به اتمام رسید.

وی در ادامه گفت: در تمام مدت نگارش و مصاحبه با همسر شهید محمدزاده با دردها و رنج‌های این شهید و همسرشان زندگی کردم  و سعی کردم کتاب مستندی بر اساس صحبت‌های انجام شده بنویسم. هرچند به همه واقعیت‌ها وفادار بودم؛ اما باید گفت که  نگارش «بابا رجب» کار سختی بود؛ چرا که کلمات گویای همه ان واقعیت‌ها نبود.

رجب‌پور در خصوص پرداختن به زندگی شهید محمدزاده توضیح داد: هرچند پرداختن به زندگی شهدا کار سختی است و باید آن را انجام داد باید توجه داشت که شرایط زندگی و زیست شهید محمدزاده بسیار ویژه بود که درک آن چندان ساده نیست.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi