شناسه خبر : 78153
شنبه 19 مهر 1399 , 09:27
اشتراک گذاری در :
عکس روز

خبرهای تاییدنشده از اعزام نیروهای ویژه روسیه به خطوط درگیری+عکس

تروریست‌های تکفیری مورد حمایت ترکیه در کجای قره باغ مستقر شده‌اند؟

 

ارمنیا (2).jpg

دولت ترکیه در ادامه آتش افروزی در شمال رود ارس، ۳۰۰ تروریست دیگر را از مناطق اشغالی سوریه به خطوط درگیری‌ها در آذربایجان انتقال داده و به نظر می‌رسد اهدافی فراتر از جنگ قره باغ را دنبال می‌کند.

در روزهای نخست شروع درگیری ها میان آذربایجان و ارمنستان در شمال رود «ارس» ، احساسات تا حدود زیادی بر افکار عمومی منطقه حاکم شده بود اما پس از چند روز غبارها در حال کنار رفتن هستند و واقعیت های جنگ در «قره باغ» نمایان تر می شود.

براساس قطعنامه های سازمان ملل نیروهای تحت فرمان دولت ارمنستان باید منطقه قره باغ را تخلیه کنند اما شواهد میدانی اثبات می کند برخی از دولت های منطقه در راستای سیاست های توسعه طلبانه توهمی، جنگ را در قفقاز مدیریت می کنند و اهداف دیگری را در سر می پرورانند که علیه منافع ملی ایران است.

روند تحوات میدانی به خوبی نشان می دهد ائتلاف دولت آذربایجان با دولت ترکیه، گروهک های تروریستی و رژیم صهیونیستی در شمال رود ارس فراتر از جنگ در قره باغ است و در میان مدت و بلند مدت خطری جدی برای مناطق شمال غرب کشورمان است.

در همین ارتباط رئیس جمهور کشورمان روز چهارشنبه (شانزدهم مهرماه) به صراحت با طرف های درگیر در شمال رود ارس اتمام حجت کرد و هشدار دارد شلیک عمد و غیر عمد گلوله های جنگی و استقرار عناصر گروهک های تروریستی را در مناطق مرزی تحمل نمی کنیم و این پیام روشنی بود که تهران در برابر هر تحرکی واکنش نشان خواهد داد.

به گزارش مشرق، در حالی که درگیری ها در منطقه قره باغ به پایان دومین هفته نزدیک می شود، ترکیه همچنان بر آتش جنگ می دمد و براساس اطلاعات به دست آمده شمار دیگری از تروریست‌ها را از مناطق اشغالی سوریه به آذربایجان منتقل کرده است.

به گفته منابع میدانی، در روزهای گذشته تعداد عناصر گروهک های تروریستی (سلطان مراد، جیش الشرقیه، الحمزه، ارتش النخبه، جبهه الشام، تیپ الفرقان و...) در آذربایجان از ۹۰۰ تن به هزار و ۲۰۰ تن افزایش یافته و در خطوط مقدم جنگ با نیروهای تحت فرمان دولت ارمنستان مستقر شده‌اند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، عناصر گروهک های تروریستی به همراه نظامیان آذربایجان در محور غربی منطقه «ترتر»، مناطق جنوب شرق قره باغ و همچنین در شرق مناطق مرزی مشترک با قره باغ از جمله «خوجاوند، آقدام، مارتاکرت و ...» مستقر هستند.

عناصر تروریستی و نیروهای ارتش آذربایجان با پشتیبانی دولت ترکیه در جریان درگیری های سنگین توانستند چندین شهرک، روستا و منطقه (تالش، ماداغیس، قراوند، قاراخان بیلی، آشاقلی عبدالرحمانلی، هورادیز کند، بویوک مرجانلی، نوزگاز، مهدی لی، سی بی، قویجاق و...) را در محور غربی منطقه ترتر و جنوب شرق قره باغ به سیطره دربیاورند.

در حال حاضر، درگیری ها در محور شمال شرقی و جنوب شرق منطقه قره باغ (حومه غرب شهر ترتر و نزدیکی مرزهای مشترک با ایران) ادامه دارد و نیروهای آذربایجان و تروریست ها در تلاش هستند تعداد دیگری از شهرک ها و روستاها را از کنترل نظامیان ارمنستان خارج کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای مسلح آذربایجان و عناصر گروهک های تروریستی در دومین هفته درگیری ها از مساحت ۱۲ هزار و ۸۰۰ کیلومتر مربعی منطقه قره باغ (ناگورنو قره باغ و نواحی اشغالی ۱۹۹۳) موفق شدند حداقل مساحت ۱۰۰ کیلومتر مربعی را بازپس بگیرند.

همزمان با عقب نشینی نیروهای ارمنستان از چند منطقه در قره باغ، برخی منابع میدانی اعلام کردند دولت روسیه در حال بررسی گزینه اعزام نیروهای ویژه خود به خطوط درگیری برای عقب راندن نظامیان آذربایجان و عناصر تروریستی است

برخی خبرهای تاید نشده حاکیست دولت روسیه برای حمایت از «ایروان» شماری از نیروهای ویژه خود را به مناطق درگیری در قره باغ اعزام کرده تا از نظامیان ارمنستانی در برابر عناصر تکفیری پشتیبانی کنند و مانع از پیشروهای بیشتر شوند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi