شناسه خبر : 78731
سه شنبه 20 آبان 1399 , 10:33
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وزیربهداشت:تسریع‌در تعیین مصداق شهدای سلامت

نمکی با اشاره به اینکه فرایند تعیین مصداق شهدای سلامت مقداری طولانی شده است و باید سریع‌تر وضعیت این عزیزان مشخص شود، گفت: در همه جنگ‌ها تعداد شهدای سرباز بیشتر از فرماندهان است؛ اما ما در مبارزه با کرونا ژنرال و فرمانده بیشتر از سرباز از دست دادیم.

 

فرایند تعیین مصداق شهدای سلامت باید سریع‌تر مشخص شود دکتر «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امروز (دوشنبه) در سومین نشست کمیته ملی تعیین مصادیق شهدای مدافع سلامت که با حضور «سعید اوحدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نماینده رئیس سازمان اداری و استخدامی و نماینده سازمان برنامه و بودجه، تشکیل شد، تکریم شهدا را تکریم ساختارهای قدرتمند نظام اسلامی خواند و اظهار داشت: در مقابل، بی‌حرمتی به شهدا لرزان کردن پایه‌های حکومتی است که مبتنی بر خون این شهدا ایستاده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه شهید در ایستگاهی از معنویت و نزدیکی به خداوند می‌ایستد که نیازمند هیچ تکریمی نیست، اضافه کرد: هیچ شهیدی نیازمند تکریم و بزرگداشت توسط هیچ بنده خاکی نیست؛ زیرا او بر سفره‌‌ای می‌نشیند که جایگاه اولیاء‌الله است. شهدا در اوج رستگاری هستند و این ما هستیم که به آن‌ها نیازمندیم.

نمکی با تأکید بر جایگاه معنوی شهید و درجه بالای مقام شهادت، عنوان کرد: مقام و عنوان شهید درجه‌ای است که در یک نظام اعتقادی نمی‌توان به هر کسی داد و تلاش بنده برای اعطای نام شهید به همکارانم در راه مبارزه با کرونا، دریافت همین مقام معنوی است. خود من در سفرهای استانی، اول سراغ گلزار شهدا و عرض ارادت به این عزیزان می‌روم. تلاش هر روزه ما در هر جایگاهی هم این است که خون این عزیزان پایمال نشود؛ هرچند به اندازه قطره‌ای از مجاهدت این عزیزان نیست.

وزیر بهداشت، دگرگونی معرفتی را از ویژگی‌های بارز شهدای سلامت خواند و افزود: اولین ویژگی که در آن‌ها می‌بینید، بریدگی از دنیاست و در واقع وارد فاز جدیدی از معرفت می‌شوند. آن‌ها با علم و آگاهی از اینکه ویروس کرونا چقدر مهلک و خطرناک است، تن بر این آتش می‌زنند که این کمال ایثار و عشق است.

نمکی با اشاره به اینکه فرایند تعیین مصداق شهدای سلامت مقداری طولانی شده است و باید سریع‌تر وضعیت این عزیزان مشخص شود، اضافه کرد: در همه جنگ‌ها تعداد شهدای سرباز بیشتر از فرماندهان است؛ اما ما در مبارزه با کرونا ژنرال و فرمانده بیشتر از سرباز از دست دادیم. در این دفاع خط‌شکن‌های ما فرماندهان و پزشکان متخصص ما هستند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi