شناسه خبر : 79044
سه شنبه 04 آذر 1399 , 12:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«خودکشی سوری»برای نجات یک سربازازچنگال بعثی‌ها

چله عزت|«خودکشی سوری» برای نجات یک سرباز از چنگال بعثی‌ها

در دوران دفاع مقدس و در اردوگاه بعثی شاهد بودیم شکنجه‌گران بعثی به جان یک سرباز بی‌گناه ایرانی افتاده بودند و با کابل و باتوم وی را می‌زدند.

در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، سراغ بخشی از خاطرات رزمندگان رفته‌ایم تا با انتشار آن یاد و نام آنها را گرامی‌ بداریم و بتوانیم بخشی از سختی‌ها و مشکلات این عزیزان را برای نسل آینده نقل کنیم.

 

به همراه خسرو غفاری خلبان پایگاه یکم شکاری، در زندان مزدوران بعثی در اردوگاه تکریت به سر می‌بردیم و از پشت میله‌های زندان شاهد صحنه‌هایی فجیع و دلخراش بودیم.

شکنجه‌گران بعثی به جان یک سرباز بی‌گناه ایرانی افتاده بودند و با بی‌رحمی هرچه تمام‌تر، با کابل و باتوم وی را می‌زدند.

از این همه وحشیگری و رذالت جانمان به لبمان رسیده بود اما کاری از دست ما برنمی‌آمد. ناگهان مشاهده کردیم برادر غفاری پشت میله‌ها آمد و با صدای بلند شروع به تهدید کرد که اگر از شکنجه آن سرباز دست برندارند، رگ خود را خواهد زد. ولی آنان هیچ‌گونه توجهی به تهدیدات وی نکردند و حرف‌های او را به شوخی گرفتند و کار خود را ادامه دادند.

صورت غفاری از خشم سرخ شده بود، نمی‌دانم تیغ را از کجا آورده بود، سعی کردیم او را از انجام این کار باز داریم، اما مانع ما شد و در کمال شجاعت تیغ را به رگ دستش زد.

جوی خون در کف زندان جاری و پس از مدتی بی‌هوش و بی‌جان نقش بر زمین شد، با سر و صدا و فریاد ما عاقبت بعثی‌ها متوجه موضوع شدند.

فرمانده بعثی با عصبانیت دست از شکنجه آن سر باز کشید و به سراغ برادر غفاری آمد تا وی را به بیمارستان منتقل کنند.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
اي كاش اين خاطره را اقاي رئيس جمهور كه ٩ ماه است در منزل تشريف دارند كه به جان ارزشمندشان خللي وارد نشود بخواند و تحليل كند كه رياست جمهوري براي ايشان و وزارت وكالت و صندلي هاي رياست انها ملت ايران چه هزينه اي پرداخت كرده و انها چقدر قدردان اين هزينه ها هستند
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi